Gå til innhold

Dyreklinikk priser Stavanger

lille_fiol

Anbefalte innlegg

Hei!

Hunden vår er gammel og har måttet ta noen dyre turer til dyrlegen det siste året. Nå har han grå avføring og blod (hunden har kolitt) men jeg vil gjerne få det sjekket hos dyrelegen i dag for å se om det kun er kolitten eller hva det er som forgår med blodprøver.

Jeg spurte dyrlegen vi bruker på hinna i Stavanger hva dette ca ville koste og hun sa 2800-3000kr! Foreldrene mine har ikke så god råd lengre,pga faren min mistet jobben sin. 

Jeg spurte om det virkelig kunne koste 2000kr for en blodprøve, og hun sa at det var med konsultasjon, og hvis dyrlegen ville undersøke mer ble det dyrere. Noen som vet dette er en normal pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo ringe andre dyrleger å høre. Ville fortet meg, for i dag er siste dag før tirsdag. Helligdager koster det 100% mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring til varhaug dyreklinikk. Langt å kjøre men verdt det i pris, og veldig dyktige.

IMG_7095.PNG

Anonymkode: a4906...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Tvist skrev:

Du kan jo ringe andre dyrleger å høre. Ville fortet meg, for i dag er siste dag før tirsdag. Helligdager koster det 100% mer.

Jeg tror bare jeg kjører dit i dag uansett sånn at det ikke blir noe styr, de har jo historien på hunden så det er nok best. Blir det sånn at vi må dra på sjekk osv etter jul så får jeg vurdere noen andre kanskje. Jeg lurte på f.eks Hafrsfjord...Siden det ligger i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hafrsfjord har juleferie så da fikk jeg vite det. Men man får vel ikke noe helligdagstillegg i dag uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, lille_fiol skrev:

Hafrsfjord har juleferie så da fikk jeg vite det. Men man får vel ikke noe helligdagstillegg i dag uansett?

De har åpent til kl 14 i dag. 23.des er ikke en rød dag, så det skal være vanlige priser

Endret av tørkestativ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, tørkestativ skrev:

De har åpent til kl 14 i dag. 23.des er ikke en rød dag, så det skal være vanlige priser

tlfsvar sier de har stengt og åpner ikke før i januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA det er normal pris. Det varierer alltid litt mellom klinikker, men ofte vanskelig å sammenligne ettersom hvert syketilfelle er forskjellig og krever en forskjellig tilnærming.
Hvis du ta blodprøve kun for biokjemi(altså sjekke enzymer fra lever,pancras,nyrer,glucose og mineraler) så er vanlig fra 800-1000 , inkluderes hematologi(hvite og røde blodceller, immuneceller, blodprsoent etc.) så vil det koste 1500+ , og inkluderer du en standard konsultasjon på ca 700 så er du oppi 2200kr. Også inkluderer du noen medisiner , litt pro/prebiotika, spesialfor og kanskje en barium/kull/terramycin mix så er du oppi 2500-2700kr.
Hvis de også kjører en snaptest for pancreatitt så kan du legge til 2-400 kroner til. Også er det selvsagt mye annet som kan gjøres, men som den ansvarlige veterinæren vil vurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Stiigen skrev:

JA det er normal pris. Det varierer alltid litt mellom klinikker, men ofte vanskelig å sammenligne ettersom hvert syketilfelle er forskjellig og krever en forskjellig tilnærming.
Hvis du ta blodprøve kun for biokjemi(altså sjekke enzymer fra lever,pancras,nyrer,glucose og mineraler) så er vanlig fra 800-1000 , inkluderes hematologi(hvite og røde blodceller, immuneceller, blodprsoent etc.) så vil det koste 1500+ , og inkluderer du en standard konsultasjon på ca 700 så er du oppi 2200kr. Også inkluderer du noen medisiner , litt pro/prebiotika, spesialfor og kanskje en barium/kull/terramycin mix så er du oppi 2500-2700kr.
Hvis de også kjører en snaptest for pancreatitt så kan du legge til 2-400 kroner til. Også er det selvsagt mye annet som kan gjøres, men som den ansvarlige veterinæren vil vurdere.

Takk for bra og utfyllende svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, lille_fiol skrev:

tlfsvar sier de har stengt og åpner ikke før i januar.

Å? Det var rart..De postet på facebook i går at de hadde åpent til kl 14 på lille julaften..:vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja,det er dessverre slutten nå :-( Vi valgte å ikke avlive han der og da,men vi må nok gjøre det i morgen. mest sannsynlig kreft han har,da dyrlegen fant noe ved siden av tarmen på ultralyd. Han mente det ikke var vits å utrede mer med blodprøver osv,siden hunden har gått ned i vekt og vi måtte se på den generelle helsetilstanden. 15år er lenge for en hund,men det gjør utrolig vondt :'-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så vondt når de ikke kan snakke. Men ser at han føler seg bare verre, kaste opp vannet han drikker, driter bare blod :( Helt forferdelig. Det er vel ingen dyrlege på vakt nå? De har vel kun vakttjeneste fra i morgen av? Dyrlegen sa ikke noe om i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere hva forskjellen på privat smådyrvakt er og veterinærvakt på kommunen?

De på dyreklinikken sa at vi måtte kjøre bort dit om det skulle skje noe. Men hvis vi ringer kommunen sin dyrlegevakt kan de ta komme hjem til en å avlive hunden? Noen som har erfaring med å avlive hjemme vs dyreklinikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om de kjører ut, men varhaug som jeg nevnte tidligere tar i mot så lenge hun ikke sover. Hvis du vil la han slippe mer vondt allerede i kveld ville jeg ringt å hørt.

Anonymkode: a4906...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han lå å sov her nede nå, så jeg lar ham være i fred. Ligger heldigvis ikke å klynker eller noe sånn, forløbig bare slapp og ser medtatt ut. Men det er ikke vits å prøve å unngå det uungåelige, trekke det ut for lenge, han føler seg såklart ikke bra. Så jeg skal sove med hunden i natt, sover han ikke og har det vondt ringer jeg såklart med en gang! Håper nesten at han får slippe når han sover, hadde vært bedre for han og vært her hjemme og bare fått sovet i fred og ro <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok vakt i natt også. Bruker vel alltid å være en klinikk som har vakt. Ting kan skje. Utrolig trist å høre om hunden din :( du får kose masse med han den siste tiden, og tenke på alle de gode minnene. Du har vært veldig heldig som har hatt hunden din så lenge:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, jeg har døgnet med han, ser at han virker forvirret og litt bortkommen, så jeg skal vekke foreldrene mine tidlig nå i dag og få det overstått før jeg må på jobb kl.10.. Ikke vits å dra det ut mer nå :( Skal prøve å tenke på de gode stundene våre, dette her er ikke sånn jeg vil huske ham, så vil la han slippe. Utrolig fin hund, uff dette er så fælt :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...