Gjest Gjesta Skrevet 1. desember 2004 #1 Del Skrevet 1. desember 2004 Spørsmålet er tittelen,... Har du kopien av Raymonds mor, eller er din "verdens beste"? Sambos foreldre er veldig hyggelige mennesker, det er hvertfall inntrykket hittil,..kjenner de ikke kjempegodt, da vi ikke ser dem så ofte. Det er bare en ting jeg misliker, og det er når vi spiser middag med dem, da ska de liksom fete meg opp og fyller tallerkenen min med mat, fordi jeg etter deres standard er for tynn,....(Og så skal maten helst være fetest mulig, noe jeg ikke liker,..) Ellers er de bare hyggeligen og greie! (Vi har ingen barn, så jeg aner ikke om de er typen som blander seg opp i barneoppdragelse) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 1. desember 2004 #2 Del Skrevet 1. desember 2004 Mine er verdens beste. De vil oss bare godt og hjelper til når vi ber om det. De blander seg aldri inn i noen verdens ting, men venter til vi er rede til å fortelle dem..... Ville ikke ha byttet for alt i verden :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bridget Jones Skrevet 1. desember 2004 #3 Del Skrevet 1. desember 2004 begge foreldrene til min mann er døde, møtte bare moren (faren døde før vi traff hverandre) skulle ønske hun var her ennå :-( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 1. desember 2004 #4 Del Skrevet 1. desember 2004 Jeg har også utrolig snille og greie svigerforeldre. Er veldig glad for at jeg har sånne svigerforeldre, ja. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lmari Skrevet 1. desember 2004 #5 Del Skrevet 1. desember 2004 Jeg har veldig hyggelige og snille svigerforeldre, føler meg heldig! Svigermor er en klok dame, som jeg snakker veldig godt med. Vi er nok ikke enige om alt her i verden, men de uenighetene vi har kan vi godt leve med. Hun er dessuten flink til å la oss få leve vårt eget liv, hun legger seg ikke borti ting vi gjør selv om hun kanskje kan være uenig. Svigerfar er utrolig snill, han kommer til å bli verdens snilleste bestefar etterhvert og er alltid blid og fornøyd. Han er så interessert i det vi driver med, vil gjerne høre når vi forteller og spør og graver. Vi ser dem ganske ofte, i en periode sov vi hjemme hos dem 3-4 netter i uka. Nå er det litt sjeldnere, men vi ser for oss å bosette oss i nærheten av dem (ikke se-avstand, men kanskje gå-avstand?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 1. desember 2004 #6 Del Skrevet 1. desember 2004 I likhet med de fleste her, så har jeg også supre svigerforeldre! Svigermor og jeg har samme utdannelse, så vi snakker godt sammen på det området - og mange flere. Begge liker vi dessuten bøker - så der diskuterer vi også godt. Nei, jeg ville nok ikke byttet ut mine for alt i verden Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 1. desember 2004 #7 Del Skrevet 1. desember 2004 Tja, har bare en svigermor, hun er utrolig labil. Når hun er blid er hun helt super, men hvis noe går galt er det HELVETE og det varer og det varer... Heldigvis bor hun på den andre siden av atlanteren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 1. desember 2004 #8 Del Skrevet 1. desember 2004 Jeg liker min svigermor veldig godt. Bor i nærheten og har ofte kontakt med henne. Svigerfar døde desverre tidligere i år, men han var også en fantastisk person. Er selvfølgelig ikke enig i alt hun sier/mener, men hun er en dame som ikke overkjører andre med sine meninger, så det er sjelden det dukker opp noen ubehagelige situasjoner. Jeg har en gutt fra et tidligere forhold, og han har blitt tatt i mot med åpne armer. Ingen forskjell på ham og de "ekte" barnebarna. Jeg føler meg også heldig som har henne som svigermor. Var veldig spent siden min forrige var stikk motsatt og kan kalles svigermor fra helvete uten at det er å overdrive... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 1. desember 2004 #9 Del Skrevet 1. desember 2004 Mine svigerforeldre er veldig hyggelige. De er hjelpsomme og snille, men blander seg ikke inn i våre saker. Jeg synes kanskje de er litt kjedelige (sitter bare i stua og røyker og ser på TV, går omtrent aldri ut døra), så det er litt slitsomt å være hos dem eller ha besøk av dem, men jeg skal ikke klage. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. desember 2004 #10 Del Skrevet 1. desember 2004 Svigerforeldra mine er verdens beste! Dei var reserve-foreldre for meg ein periode eg ikkje kunne bu heime (før eg flytta heimefrå), og dei stiller alltid opp for barn og svigerbarn. Det er lett å prate med dei, og dei er gode å gå til når ein treng råd om smått og stort. Eg kunne ikkje vore heldigare med svigerfamilie! Trur forresten myta om svigertiger er noko overdriven.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2004 #11 Del Skrevet 2. desember 2004 jeg har også greie svigerforeldre! er alltid blide og snille, og gir en del leker og klær til barnebarnet sitt, som de kaller for gullet sitt...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest begge deler Skrevet 2. desember 2004 #12 Del Skrevet 2. desember 2004 Min svigermor er veldig grei med barna og er en fin bestemor, litt overbeskyttende kanskje. Stort sett går det greit men hun har en tendens til å bli veldig fornærmet hvis vi ikke er enige med henne. Hun har alltid vært den dominerende part i ekteskapet men hun og mannen (nå død) hadde innfunnet seg med sine roller og hadde det bra sammen. De røykte, drakk kaffe og så på tv, dro aldri noen steder og ba aldri noen naboer på besøk. Vi har ikke så mye å prate om utenom unger og hva galt naboene har gjort dessverre. Hun holder seg mest hjemme og har mer enn nok å gjøre i huset. Jeg har sagt at hun er hjertelig velkommen til å ta en tur innom når hun vil men hun kommer ikke uten å være bedt. Men det skal hun ha, hun har støv på hjernen selv og vasker rundt leiligheten flere ganger i året ..... noe jeg ikke gjør og det kommenterer hun heldigvis ikke. Så mine følelser er litt blandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 2. desember 2004 #13 Del Skrevet 2. desember 2004 Svigermor er ei trivelig dame, men hun er litt overfladisk på en måte, Hun er glad i å skravle og alltid blid, men er dårlig til å høre etter sjøl. Det kan være litt slitsomt. Når det er sagt er hun snill som bare det! Svigerfar - de ser skilt - er mer dypsindig. Han er virkelig opptat av alt rundt seg og uttrykker at han setter pris på oss og at han vil at sønnen skal ha det bra. Jeg liker ham kjempegodt! Igrunnen er jeg heldig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2004 #14 Del Skrevet 2. desember 2004 Svigermor har tatt mål på å være svigermor fra helvete..sier hun selv Men vi krangler og ler, vi har egentlig et helt ok forhold. Jeg kan dra på besøk dit alene bare for å skravle, vi ommøblerer hun pleier å kjøpe inn masse forskjellig øl, også har vi ølsmaking...Hun kalles bare for dragen på gøy Svigerfar derimot er en stor tulling. Vi har ikke kontakt med ham. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kitty Skrevet 2. desember 2004 #15 Del Skrevet 2. desember 2004 Mine svigerforeldre er stort sett ganske greie, men veldig ulike meg. Har lite å snakke med dem om og prøver jeg å fortelle noe om meg selv eller noen som har hendt meg, så virker det som om de ikke hører hva jeg sier og begynner å snakke om noen annet. Dessuten da jeg var gravid, ropte svigermor "gud som du har lagt på deg siden sist" hver gang vi traff dem (og det var såpass ofte at den store forskjellen var det vel ikke). Det var skikkelig irriterende. De største problemet er stikk motsatt til trådstarter. Min svigermor servere nøye tilregnete posjoner. En liten potet til hver..det må da holde. Koker hun to poteter ekstra sier hun "guuuuuuud er de ikke nok poteter". Det er rett og slett sjelden jeg går fra deres middagsbord og er mett og det er litt trasig når vi er der lenge. så jeg er igrunnen litt glad for at de er mye ute å reiser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelica Skrevet 2. desember 2004 #16 Del Skrevet 2. desember 2004 Har ikke et vondt ord å si om mine svigerforeldre, de er rett og slett helt topp! Stiller alltid opp for barn og barnebarn selv om helsa ikke er den beste lenger. De er kjempesnille, tenker alltid på andre før seg selv.. Jeg er kjempeglad i dem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 2. desember 2004 #17 Del Skrevet 2. desember 2004 Mine er verdens beste. De vil oss bare godt og hjelper til når vi ber om det. De blander seg aldri inn i noen verdens ting, men venter til vi er rede til å fortelle dem..... Ville ikke ha byttet for alt i verden :-) Samme her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Humlen¤ Skrevet 2. desember 2004 #18 Del Skrevet 2. desember 2004 Etterhvert som jeg har lärt å kjenne dem, er verken jeg eller de så farlige som vi först trodde. Hadde ett litt mer negativt forhold til dem, til å begynne med, men nå er det endret. De er faktisk veldig gode mennesker, som jeg har blitt utrolig glad i! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest i dag... Skrevet 2. desember 2004 #19 Del Skrevet 2. desember 2004 Heldige alle dere, jeg har en svigerfar som jeg ikke er spesielt gode venner med. Synes han legger seg utrolig mye opp i hvordan vi ordner livene våre, hva vi bruker penger til, hvordan vi innreder huset vårt mm, alt sammen ting som jeg ikke synes andre folk har noe med, foreldre eller ei. Vi er jo voksne folk, og det bør foreldre faktisk etter hvert innfinne seg med! Godt han bor i en annen kommune. Svigermor er veldig søt og snill, hun spør masse om ting også, men på en mye mindre kritisk eller kverulerende måte. Men vi er veldig ulike og jeg savner litt å ha noen å kunne prate ordentlig med og ikke bare sånn pludring om løst og fast eller masse rare spørsmål... Men men, det eneste familiemedlemmet man noensinne velger, er ektemake - resten kommer av seg sjøl eller følger med på kjøpet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2004 #20 Del Skrevet 2. desember 2004 Mine svigerforeldre irriterer meg velig ofte, blander seg inn i ting de ikke har noe med o.l. De er ikke direkte slemme, men litt slu. De har bak vår rygg, ringt forsikringsselskap og banker, for å høre om mulighetene til bedre forsikringer og lån, o.l. Dette har ført til store konflikter mellom oss, dette er ikke greit. De tok kaka, da de mente de hadde rett til å være med å underskrive samboerkontrakt mellom meg og samboer, så han ikke kom dårlig ut av det....Ikke bare meg de ødelegger forholdet sitt til, men også sin sønn. Vi har ingen barn, men gud bedre, vi har diskutert mye barneoppdragelse, og når den dagen kommer, tror jeg vi må flytte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå