Gjest Coolaid Skrevet 1. desember 2004 #1 Skrevet 1. desember 2004 Noen som vet hvor jeg finner teksten (og aller helst besifring/noter) på nettet. Kanskje det er noen av dere som kan hjelpe meg? Har så veldig lyst å lære ungene den......
ivanka Skrevet 1. desember 2004 #2 Skrevet 1. desember 2004 alltid fått litt doble assosiasjoner til den tittelen...
Gjest Coolaid Skrevet 1. desember 2004 #3 Skrevet 1. desember 2004 alltid fått litt doble assosiasjoner til den tittelen...Bjelleklang, bjelleklang.....
Ugla Skrevet 2. desember 2004 #4 Skrevet 2. desember 2004 Bjelleklang' date=' bjelleklang.....[/quote'] Nå ble jeg forvirret... Er det "Bjelleklang", eller "Julenissens bjeller" du ønsker tekst/melodi til? Det er jo to forskjellige sanger...
ivanka Skrevet 2. desember 2004 #5 Skrevet 2. desember 2004 det er den som går sånn 'julenissens bjeller sier pling. plingelingelingelingeling' osv? husker desverre ikke mer av teksten, tror jeg har fortrengt den.
Gjest Coolaid Skrevet 2. desember 2004 #6 Skrevet 2. desember 2004 Jepp, jeg skrev det så fint i overskriften, julenissens bjeller........ osv...... Finner den ikke på nettet jeg....
Ugla Skrevet 3. desember 2004 #7 Skrevet 3. desember 2004 Jepp' date=' jeg skrev det så fint i overskriften, julenissens bjeller........ osv...... Finner den ikke på nettet jeg....[/quote'] Hmm... Kan nok ikke hjelpe med tekst/melodi, men kan kanskje gi andre opplysninger (som forhåpentligvis kan hjelpe deg videre). Kjøpte for noen år tilbake en CD med div. gamle norske julesanger: "Fine norske Julesanger nr 2". Der er en sang som heter "Julenissens bjeller" som Arne Bendiksen sang inn i 1956 (P 1956 Philips, står det). (Står også: J.Cole/T.Navarre/A.Bendiksen). Denne CD er utgitt/produsert i 1993 av PolyGram A.s, Oslo. Vet ikke om jeg har lov til å skrive dette her, men prøver... Håper dette kan hjelpe deg videre... Lykke til!
lillen Skrevet 3. desember 2004 #8 Skrevet 3. desember 2004 Eneste gangen jeg husker å ha hørt den sangen, er da Espen Eckbo lekte julebukk på fylla... Litt avsporing...sorry
Gjest Kipa ikke innlogget Skrevet 7. desember 2004 #9 Skrevet 7. desember 2004 Jeg kan den...send meg en pm, har desverre ingen noter. Alle ler når jeg prøver å lære barna på avd. der jeg jobber den..får litt dobbelt assosiasjoner ja..
Kipa Skrevet 8. desember 2004 #10 Skrevet 8. desember 2004 ikke lett å sende pm når jeg ikke er innlogget..Mne om du vil er det bare å sende så kan jeg skrive teksten og sende tilbake
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå