AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #1 Skrevet 23. desember 2016 Får ikke sove fordi jeg er så inni hampen irritert på svigermor. I hodet er det tusen tanker om hva jeg vil si/mener. Blir sprø. Klarer ikke legge det bak meg etter den utrulig urettferdige oppkjeftingen jeg fikk servert tidligere i dag. Og når jeg prøvde å ringe for å avslutte situasjonen (følte meg dårlig fordi ting endte som det gjorde og ønsket å ta "the high road"), var hun sannelig ikke i stand til å bare si "ja det var en unødvendig diskusjon, sorry", men bare fortsatte å peise på med sine argumenter. Jeg var veldig diplomatisk og valgte alle mine ord med omhu i denne telefonsamtalen, men likevel fikk jeg de frekke kommentarene tilbake. Dette gjorde meg fryktelig mye mer irritert, og nå får jeg ikke sove fordi jeg tenker på alt jeg vil si.... Noen personer altså... Anonymkode: 00e67...2bc
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #2 Skrevet 23. desember 2016 Kjenner meg igjen! Ingen gode råd herfra dessverre.. Anonymkode: 4a504...da8 1
I Grosny Skrevet 23. desember 2016 #3 Skrevet 23. desember 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Får ikke sove fordi jeg er så inni hampen irritert på svigermor. I hodet er det tusen tanker om hva jeg vil si/mener. Blir sprø. Klarer ikke legge det bak meg etter den utrulig urettferdige oppkjeftingen jeg fikk servert tidligere i dag. Og når jeg prøvde å ringe for å avslutte situasjonen (følte meg dårlig fordi ting endte som det gjorde og ønsket å ta "the high road"), var hun sannelig ikke i stand til å bare si "ja det var en unødvendig diskusjon, sorry", men bare fortsatte å peise på med sine argumenter. Jeg var veldig diplomatisk og valgte alle mine ord med omhu i denne telefonsamtalen, men likevel fikk jeg de frekke kommentarene tilbake. Dette gjorde meg fryktelig mye mer irritert, og nå får jeg ikke sove fordi jeg tenker på alt jeg vil si.... Noen personer altså... Anonymkode: 00e67...2bc Hold avstand. 2
runi Skrevet 23. desember 2016 #4 Skrevet 23. desember 2016 Det er merkelig dette. du kan velge mann, men ikke svigermor 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #5 Skrevet 23. desember 2016 Du må sette deg i respekt, rett og slett. Anonymkode: 0de94...952 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #6 Skrevet 23. desember 2016 Har og vært våken i natt og irritert meg over den h******* svigermoren min og alle de forbaskede overtrampene hun bare er nødt til å gjøre! Med en gang mannen min og svigerfar har forlatt rommet, hagler det med spydigheter! Med en gang de er tilbake, slikker hun meg opp ryggen! Anonymkode: 086fb...273 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #7 Skrevet 23. desember 2016 Ts her. Fikk sove til slutt etter lang tid med imaginære samtaler i hodet hvor jeg fikk sagt alt jeg ville. Gud så irritert det går an å bli. Bare fortsetter i dag... Gruer meg til å dra til de 1.juledag etter hvordan ting endte i går. Heldigvis feirer vi ikke julaften der, er glad for å kunne være med mine foreldre da. Kjæresten min mener jeg bør lære meg å bare jatte med, men det er virkelig ikke i min natur å skulle finne seg i å bli så urettferdig behandlet. Klart hun kan holde på som hun vil når ingen i familien sier henne i mot. Det som irriterer meg mest er at hun virkelig ikke evner å ta til seg noe av det motparten sier, hun har alltid rett, uansett hvor usannsynlig/teit meningene hennes er. Anonymkode: 00e67...2bc 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #8 Skrevet 23. desember 2016 Hva med å bare ignorere henne? Altså opptre som om hun ikke er der/har sagt noe som helst? Anonymkode: 0de94...952
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #9 Skrevet 23. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Fikk sove til slutt etter lang tid med imaginære samtaler i hodet hvor jeg fikk sagt alt jeg ville. Gud så irritert det går an å bli. Bare fortsetter i dag... Gruer meg til å dra til de 1.juledag etter hvordan ting endte i går. Heldigvis feirer vi ikke julaften der, er glad for å kunne være med mine foreldre da. Kjæresten min mener jeg bør lære meg å bare jatte med, men det er virkelig ikke i min natur å skulle finne seg i å bli så urettferdig behandlet. Klart hun kan holde på som hun vil når ingen i familien sier henne i mot. Det som irriterer meg mest er at hun virkelig ikke evner å ta til seg noe av det motparten sier, hun har alltid rett, uansett hvor usannsynlig/teit meningene hennes er. Anonymkode: 00e67...2bc For dine meninger er så mye bedre og så mye mer riktige? Rart at terskelen alltid er så lav når det gjelder svigermor. Hva med svigerdatter? Tror dere virkelig at dere er så mye bedre. Ting blir ikke sånn som dere beskriver helt av seg selv. Dere må jo være med på å trigge konfliktene. Anonymkode: ccaba...5b5 9
Hulderen Skrevet 23. desember 2016 #10 Skrevet 23. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Fikk sove til slutt etter lang tid med imaginære samtaler i hodet hvor jeg fikk sagt alt jeg ville. Gud så irritert det går an å bli. Bare fortsetter i dag... Gruer meg til å dra til de 1.juledag etter hvordan ting endte i går. Heldigvis feirer vi ikke julaften der, er glad for å kunne være med mine foreldre da. Kjæresten min mener jeg bør lære meg å bare jatte med, men det er virkelig ikke i min natur å skulle finne seg i å bli så urettferdig behandlet. Klart hun kan holde på som hun vil når ingen i familien sier henne i mot. Det som irriterer meg mest er at hun virkelig ikke evner å ta til seg noe av det motparten sier, hun har alltid rett, uansett hvor usannsynlig/teit meningene hennes er. Anonymkode: 00e67...2bc Hva med å la være å dra til henne 1. juledag? Kjæresten din må da fortelle hvorfor du ikke kommer, ikke skylde på at du er syk eller noe. Da vil hun lære at det får konsekvenser når hun oppfører seg dårlig mot deg. 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #11 Skrevet 23. desember 2016 Hun liker deg ikke. Du har tatt fra henne slnnen sin. Fedre hater menn som puler på dattra osv. Så dere vil aldri ha god kjemi. Bare hold avstand fra henne. Anonymkode: eb3d6...7c5 2
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #12 Skrevet 23. desember 2016 Hva er det dere diskuterer da? Anonymkode: a7eeb...419
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #13 Skrevet 23. desember 2016 Hva gikk diskusjonen ut på? Anonymkode: 82dbf...ce6
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #14 Skrevet 23. desember 2016 Min svigermor er lik. Jeg har vært jattete i mange år, men så gadd jeg ikke mer. Jeg setter henne på plass når det trengs. Så utrolig befriende! Hun hater meg nok, men vet at det er jeg som sitter med makta. Sønnen hennes vil ha minimalt med henne å gjøre, så for å få vite ting om barnebarnet må hun gå via meg. Anonymkode: 660f4...9ab
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #15 Skrevet 23. desember 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun liker deg ikke. Du har tatt fra henne slnnen sin. Fedre hater menn som puler på dattra osv. Så dere vil aldri ha god kjemi. Bare hold avstand fra henne. Anonymkode: eb3d6...7c5 Dersom man er 10 år i hodet hele livet, aldri greide å komme over eiersyken andre la fra seg på ungdomsskolen, og ikke forstår at voksne barn etterhvert danner par og mange også sin egen familie, så kanskje. Godt voksne som faktisk selv er voksne i hodet tenker derimot ikke sånn. Anonymkode: 27ff4...a80 3
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #16 Skrevet 23. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: For dine meninger er så mye bedre og så mye mer riktige? Rart at terskelen alltid er så lav når det gjelder svigermor. Hva med svigerdatter? Tror dere virkelig at dere er så mye bedre. Ting blir ikke sånn som dere beskriver helt av seg selv. Dere må jo være med på å trigge konfliktene. Anonymkode: ccaba...5b5 Faktisk kan ting bli sånn uten at svigerdatter trigget konfliktene. Jeg har selv en svigermor som er en koselig og hjelpsom dame. Det eneste som ikke er så bra er at hun alltid tror hun vet bedre enn oss/meg, og stadig overkjører oss. Jeg har alltid jattet med henne, fordi jeg vil at vi skal ha et greit forhold, hun er mor til mannen min og farmor til barna våre. Men noen ganger har jeg måttet si ifra, fordi hun går langt over streken. Da blir hun sur og fornærmet. Så det er innmari slitsomt. Ikke det at jeg tror jeg er bedre nei, men hva angår meg og barna våre, så er det faktisk ikke hun som har siste ordet. Og det er det hun ikke helt innser. Jeg trigget ikke til noen konflikt, jeg har svelget massevis av kameler for å unngå konflikter. Men jeg finner meg ikke i å bli overkjørt og tråkket på, gang på gang i årevis. Anonymkode: 03b19...492 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #17 Skrevet 23. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Faktisk kan ting bli sånn uten at svigerdatter trigget konfliktene. Jeg har selv en svigermor som er en koselig og hjelpsom dame. Det eneste som ikke er så bra er at hun alltid tror hun vet bedre enn oss/meg, og stadig overkjører oss. Jeg har alltid jattet med henne, fordi jeg vil at vi skal ha et greit forhold, hun er mor til mannen min og farmor til barna våre. Men noen ganger har jeg måttet si ifra, fordi hun går langt over streken. Da blir hun sur og fornærmet. Så det er innmari slitsomt. Ikke det at jeg tror jeg er bedre nei, men hva angår meg og barna våre, så er det faktisk ikke hun som har siste ordet. Og det er det hun ikke helt innser. Jeg trigget ikke til noen konflikt, jeg har svelget massevis av kameler for å unngå konflikter. Men jeg finner meg ikke i å bli overkjørt og tråkket på, gang på gang i årevis. Anonymkode: 03b19...492 Jeg er ikke samme ab som du siterer, men vil bare si helt rett! Jeg ble selv så kraftig overkjørt av min svigermor i går så forstår frustrasjonen din helt! Ikke la deg overkjøres. Noen ganger må man bare ta til motet å si ifra at dette ikke er riktig. Anonymkode: 086fb...273
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #18 Skrevet 23. desember 2016 Innser mannen din hvor ille det faktisk er? Ettersom dette skjer når han forlater rommet? Jeg ville vurdert å tatt det opp, og latt mannen høre det i etterkant. Anonymkode: f0289...c6a 1
I Grosny Skrevet 23. desember 2016 #19 Skrevet 23. desember 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: For dine meninger er så mye bedre og så mye mer riktige? Rart at terskelen alltid er så lav når det gjelder svigermor. Hva med svigerdatter? Tror dere virkelig at dere er så mye bedre. Ting blir ikke sånn som dere beskriver helt av seg selv. Dere må jo være med på å trigge konfliktene. Anonymkode: ccaba...5b5 Alt er selvfølgelig svigerdatter sin skyld. Det er hun som har stjålet sønnen, svigermors store kjærlighet, slikt gjør man ikke uten at sterke og ubehagelige følelser settes i sving.
AnonymBruker Skrevet 24. desember 2016 #20 Skrevet 24. desember 2016 Sånn er min svigermor og. Sier regelrett slemme ting i det mannen forlater rommet. Har begynt å si henne imot. Gjorde det senest sist vi var der. Heldigvis er hun litt kort, litt tomt i topplokket der, så skal ikke mer enn et saklig argument til før hun blir satt på plass. Svigerfar ler. De har latt seg kue i alle år, men det tullet der gidder jeg faen meg ikke. Her går det som regel samtalen slik fra min side: "......." Ignorer, ignorer, ignorer, det aller meste bør ikke besvares, men hvis det så kommer noe direkte stygt er det lov å gi beskjed. Jeg hater å være der for jeg blir dødssliten og mannen er en dott når det kommer til svigermor, tør aldri sette foten ned. Det er faktisk lov å si ifra når folk behandler deg som dritt. Neste gang hun ringer later du som du ikke har tid til å snakke før mannen kommer hjem, sett på høyttaler og gjør noe helt annet mens mannen får høre hvordan hun er. Innimellom kan du si "åja" eller noe annet så hun tror du hører. Anonymkode: bc464...3f8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå