Gå til innhold

Er du kanskje penere enn du tror?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er en liten jentegjeng. Der har vi syns er så vakker og elegant. For meg er hun en 10'er med høye kinnbein, fyldige lepper og store fine øyner. Mange er enig i at hun er vakker. Hun selv beskriver seg som en 5'er og ser ikke helt hva andre snakker om. Så sier hun at hun ser på meg som en 10'er og da er resten av jentene enige. Men jeg ser på meg selv som en 4'er uten sminke og kanskje 6'er med. 

Så da er spørsmålet mitt. Er du penere enn du tror? Kan det være at vi to sliter med dårlig selvfølelse? Merker liksom ikke til det heller. Men kjenner jeg blir litt usikker når jenter har blitt sjalue når jeg har snakket med typen deres eller når jeg for høre at andre føler seg truet av meg. Jeg er ikke i innbilsk hvis noen tror det. 

Anonymkode: 2839f...9c7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det! 

Anonymkode: 215d0...975

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper det! 

Anonymkode: 215d0...975

Du er sikkert det 😊

Skrevet

jeg er mye styggere enn jeg tror jeg. idag hadde jeg røykeabstinenser så så meg i speilet og gikk uten sminke og hadde fargelinser med gult i pga de lager faktisk ikke brune fargelinser og så hallo. så har jeg røykt i 16 mnd i strekk og ødelagt huden og jeg så helt syk og stygg ut totalt. dette tenker jeg  sjeldent over pga jeg kan tom være så fjern at ikke husker hvordan jeg ser ut foran speilet eller hvem jeg er. men jepp!!!!!!! ca en god del styggere enn jeg tenker over til vanlig.

Anonymkode: 6224a...5ec

• Liker 2
Skrevet

Det er jo veldig vanlig å dømme seg selv mye hardere enn andre, særlig dem man bryr seg om. Så det er gjerne sånn at man er mye mer attraktiv enn man selv tror. Pluss at man gjerne liker ting andre har som man ikke selv har, mens det er motsatt for den andre. F.eks: en venninne har brede hofter, jeg synes hun er kjempe fin og jeg skulle ønske jeg hadde det. Hun hater hoftene sine, og misunner meg for at jeg har relativt store pupper, noe jeg hater :fnise:  Så skjønnhet er relativt:)

Anonymkode: c20bf...b7d

• Liker 5
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo veldig vanlig å dømme seg selv mye hardere enn andre, særlig dem man bryr seg om. Så det er gjerne sånn at man er mye mer attraktiv enn man selv tror. Pluss at man gjerne liker ting andre har som man ikke selv har, mens det er motsatt for den andre. F.eks: en venninne har brede hofter, jeg synes hun er kjempe fin og jeg skulle ønske jeg hadde det. Hun hater hoftene sine, og misunner meg for at jeg har relativt store pupper, noe jeg hater :fnise:  Så skjønnhet er relativt:)

Godt å høre jeg ikke er alene om å se det fine med andre da. Jeg syns nemlig hun vennine mi har den perfekte timeglass figuren mens hun beundrer min atletiske kropp. Forstå den som kan 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg er mye styggere enn jeg tror jeg. idag hadde jeg røykeabstinenser så så meg i speilet og gikk uten sminke og hadde fargelinser med gult i pga de lager faktisk ikke brune fargelinser og så hallo. så har jeg røykt i 16 mnd i strekk og ødelagt huden og jeg så helt syk og stygg ut totalt. dette tenker jeg  sjeldent over pga jeg kan tom være så fjern at ikke husker hvordan jeg ser ut foran speilet eller hvem jeg er. men jepp!!!!!!! ca en god del styggere enn jeg tenker over til vanlig.

Anonymkode: 6224a...5ec

Ta vare på deg selv ❤ Mye av dette kan du jo gjøre noe med. Som å ta vare på huden og deg selv 

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Statistisk sett overvurder man sitt eget utseende betydelig. Eksemplifisert ved at langt flere enn 50% mener de er over gjennomsnittlig pene. 

Endret av King in the North
  • Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta vare på deg selv ❤ Mye av dette kan du jo gjøre noe med. Som å ta vare på huden og deg selv 

haha. vittig at du sier. det jeg bruker noen sykt dyre kremer pga jeg likte lukt konsistens + innpakning på etpar bokser, men egnetlig liker jeg nivea grønn krem q10 best, men uansett, det er bare fordi jeg syns det morsomt med krem og VIL tro på det. det virker 0 når man har sigget 130.000 sigg og drukket alkohol i feks tja 1000 dager eller noe hva vet jeg i et liv.

• Liker 1
Skrevet
På 21.12.2016 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Da slår min bekjente din, for der gikk det ikke mer enn ei uke før en "kompis" flyttet inn med henne og barnet hennes som var 1 år gammelt på den tiden. Det ble fort klart at de delte seng fra begynnelsen av. Tror mange tenkte sitt om jenta på den tiden, men få var klar over at kjæresten var en utro drittsekk som hadde banket henne flere ganger, og at han faktisk hadde smelt søskenbarnet hennes på tjukken slik at hun hadde dumpet han. Alle takler sorg forskjellig, og du har ingen rett til å dømme. Hva vet vel du om hva hun faktisk føler, eller hvordan forholdet hennes var til mannen? Det kan f.eks være en mekanisme for å verne om seg selv og prøve å holde sorgen på avstand. Du kan tenke hva du vil, men hold det for deg selv. Om min mann hadde dødd, så hadde jeg kunnet gå videre ganske raskt selv, kanskje ikke på noen uker, men etter noen måneder muligens. Om noen vil dømme meg for det eller tenke sitt, så værsågod, det er greit, men prøver noen å tvinge sine meninger om mine saker på meg, så lapper jeg til de, uten tvil.

Anonymkode: eeb06...e69

jeg må faktisk tenke at jeg er pen av og til for å holde ut seriøst. jeg må. før var jeg i det minste litt tynn men nå er jeg blitt ekstremt fortykket av tvungen medisinering i psykiatrien over 17 år. la på meg 25 kilo og fikk hormonforstyrrelser.

Skrevet

oj mente å svare det om statistikken. haha. vittig. det tror jeg på det med statistikken.

Skrevet

Tenker noen ganger at jeg er penere enn det jeg er bare for å holde humøret oppe, men da mener jeg ikke på en sånn ekkel måte der jeg forteller noen andre om det. :laugh: Blir skuffet når jeg ser meg selv i speilet. Men selfie-ansiktet mitt svikter meg aldri! :fnise:

• Liker 3
Skrevet

huff. for å holde ut så må man nesten glemme det hvordan man faktisk ser ut innimellom pga hvis skal tenke på at man er misfornøyd med utseendet 24/7 hvert sekund så blir man jo GÆRN. hallo. men man blir jo uansett ikke å glemme det men er best å ihvertfall prøve.  og ja - jeg er misfornøyd meD ALT. jeg har mars i jomfru så er perfeksjonist og blir sprø av frustrasjon pga jeg kan ikke endre utseendet og btw hater horoskopet mitt også.

Skrevet

Jeg tror du har et poeng ts. Mange overvurderer seg selv også, men de har en tendens til å ha en kvalm personlighet  i tillegg.  Men sånn ellers så tror jeg vi lettere ser det pene i andre og er mer kritiske til oss selv. Noe jeg har lagt merke til når noen er misfornøyd med noe med seg selv, som jeg ikke tenker over, eller som jeg kanskje syns er pent. Tror ikke alltid på forskning som sier vi overvurderer oss selv, tror heller i de fleste tilfeller motsatt.  Men så er det også sånn at det er mange varianter av skjønnhet, og de er like vakre på sin måte og hver foretrekker sine preferanser over hva de anser som som noe ekstra. Også er det også sånn at speil kan juge. Noen speil får en til å se større ut enn man er, dårlig belysning får ikke huden til å se spesielt pene ut, kanskje ikke ansiktstrekkene blir så heldig pga den dårlige belysningen, noen speil forlenger og noen forkorter, noen får en også til å se smalere ut på en ikke så fin måte og m.m . Også kommer den kritiske røsten frem og gransker og pirker på noe andre ikke ser i det hele tatt. Vi er selv vår verste kritiker, tror jeg. :)

• Liker 1
Skrevet

mulig , jeg hat sett på meg som en 4 hele livet og fått høre jeg er en 10'er med mange som er sjalu,,tydligvis en vennegjeng av meg og felles veninne sa at hele gjengen haddde vert forelska i meg.. vanskelig for meg og tro men .. blitt mye utfryst av jenter på vgs og u skolen, så kansje det stemmer ,, vet ikke men . blitt sjekka opp av kjempe mange siste året selv om jeg er i forhold og har egentlig siste årene aldri hatt problemer i kjærligheten. er lykkelig i forhold n med en super kjekk mann .. så det kan være sant.

Anonymkode: ccd4c...5ed

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, King in the North skrev:

Statistisk sett overvurder man sitt eget utseende betydelig. Eksemplifisert ved at langt flere enn 50% mener de er over gjennomsnittlig pene. 

Har alltid hørt det motsatte:P

• Liker 2
Skrevet

Mange sier det de tror andre forventer at de skal si. Janteloven gjør det vanskelig å påstå at man selv er en 10- er, og samtidig hevde at venninnen er bare en 5- er. Selv er jeg pen nok for meg. 

• Liker 3
Skrevet

Nå er det mange venninner som forteller venninnene sine at de er pene, og 10-ere for å være snill. De mener det nødvendigvis ikke. Jeg har ofte følt meg pen når jeg ser meg i speilet, men når folk tar bilde av meg ser jeg jo den stygge sannheten :(

Anonymkode: 6982c...f0a

• Liker 2
Skrevet

Jeg har alltid tenkt at jeg er pen NOK, hverken mer eller mindre.

Anonymkode: 82e8a...2a8

• Liker 2
Skrevet

Jeg er så stygg som jeg selv tror ;) 

Anonymkode: 87851...fed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...