Gå til innhold

Hunderot. Hjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hånd på tre år og en på 1,5 år som ødelegger ting i huset når de er løse så derfor må de dessverre være i bur når jeg er borte. Heldigvis er jeg veldig sjelden borte. Har hatt flere hunder før men de har aldri ødelagt så mye såpass gamle som de to er. De er ikke valper nå liksom så jeg synes de skal slutte med det men hvordan går jeg frem? Jeg vil ha de løse i stua uten at de må ødelegge noe. De ødelegger bare når de er alene hjemme og ikke mens jeg er der. Hva bør jeg gjøre? De får masse tur og aktivisering og sånn så kan ikke være det heller og selvfølgelig nok mat og vann og masse kjærlighet og kos. De er ute to timer hver dag på tur eller i hundeparken eller i skogen løse. Blir bare så lei meg når jeg kommer hjem og mange av tinga mine er ødelagte. Hva gjør jeg?

Anonymkode: 0824b...168

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanskelig å si hvorfor. Det kan være separasjonsangst eller kjedsomhet.

Har du forsøkt å begrense stedet de er på? Ikke i bur, men stenge dem av på et område hvor det ikke er noe å ødelegge? Evt forsøkt å gi dem fryst kong/tyggebein når du går?

Skrevet

Jeg har dessverre ikke rom som er ledig til det. Mye rot og stæsj i alle rom. Hundene har bare stua å boltre seg på og den er ikke stor. Bor i ett lite hus. Kompostgjerder hopper de over eller klatrer over så det funka ikke. 

Skrevet

Hva med det andre jeg skrev? Har du forsøkt å gi dem f.eks fryst kong når du går?

Skrevet

Jeg gjorde det før. Hadde sikkert 10-12 kong og fylte opp med VOM. Så ble fryseren ødelagt og alle de 10-12 kongene måtte kastes siden Vom ble forderva og jeg fikk ikke det ut av dem. Kjedelig.

Må vell kjøpe nye men mista litt lysten på det nå.

Gir dem ofte griseører, grisehale, strupe, okseører, grisenese osv. Å tygge på før jeg drar. Men de ødelegger dessverre da også.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjorde det før. Hadde sikkert 10-12 kong og fylte opp med VOM. Så ble fryseren ødelagt og alle de 10-12 kongene måtte kastes siden Vom ble forderva og jeg fikk ikke det ut av dem. Kjedelig.

Må vell kjøpe nye men mista litt lysten på det nå.

Gir dem ofte griseører, grisehale, strupe, okseører, grisenese osv. Å tygge på før jeg drar. Men de ødelegger dessverre da også.

Tyggeting har nesten ingen hensikt, da det blir tygd opp på 1-2-3, dessuten kan de sette biter i halsen så burde kun gis under oppsyn. Fryser du en kong kan denne vare i 1 time eller mer. Hunden må virkelig jobbe, og blir ofte sliten nok til å sovne etter en slik "økt".

Anonymkode: 94f41...f89

Skrevet

Jeg får kjøpe meg noen nye kong. :)

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får kjøpe meg noen nye kong. :)

Kong er den mest verdifulle "leken" jeg, og mange andre hundeeiere har :) Kunne aldri vært foruten!

Anonymkode: 94f41...f89

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...