Pratemor Skrevet 22. desember 2016 #1 Skrevet 22. desember 2016 Min datter på 15 år (snart 16) lurer på å få overnatte hos kjæresten. De har vært sammen i 4 mnd og han er en ordentlig hyggelig gutt som vi har tatt inn i familien på dagtid. Overnatting har ikke vært et tema før nå. Jeg tenker at det ikke handler om sex, for dette kan de jo gjøre når som helst om de ønsker det. En venninne derimot mente at jeg måtte da den praten om prevensjonsmidler, som jeg allerede har gjort. Og at det hadde vært helt uaktuelt for hennes datter. Det hadde også vært uaktuelt for meg om dette var en gutt vi aldri så noe til, men han er både med oss på middagsselskaper og lignende. Hun vet godt hva ubeskyttet sex kan føre til, spesielt med tanke på at hun for et år siden ble storesøster😳 Er det unormalt å la dem sove sammen da? De må jo få lov til dette før eller siden, og selv mener jeg (kjenner min datter) at det mest sannsynlig ikke handler om sex ennå:) sikkert et poengløst spørsmål, men prøve likevel god jul😺
Prestekragen Skrevet 22. desember 2016 #2 Skrevet 22. desember 2016 Jeg fikk overnatte hos min daværende kjæreste da jeg var 16, og det gikk helt fint. Som du sier, det handler mest sannsynlig ikke om sex, fordi de selvsagt kan gjøre dette til alle døgnets tiders ellers. Det kan godt hende de bare vil ha den "kosen" og spenningen av å sove sammen for første gang, og det skjønner jeg jo godt. Så lenge hun er informert om prevansjon og alt som henger med, og du stoler på henne, så ville jeg tenkt at dette er helt ok, også fordi dere kjenner gutten og vet han er en grei kar. 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #3 Skrevet 22. desember 2016 Det er bedre å ha kontroll og vite hva som skjer, enn at ungdommene må lure rundt. Anonymkode: e0617...49d 5
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #4 Skrevet 22. desember 2016 Det handler ikke om sex. Men som 16 åring har man sterke følelser, og blir lett revet med. Så det kan fint føre til sex og i verste fall graviditet! Anonymkode: 511e1...623 1
ajarRun Skrevet 22. desember 2016 #5 Skrevet 22. desember 2016 Naivt å tro hun ikke kommer til å ha sex. Det kommer hun nesten garantert til. 1
LittleBabyBlue Skrevet 22. desember 2016 #6 Skrevet 22. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det handler ikke om sex. Men som 16 åring har man sterke følelser, og blir lett revet med. Så det kan fint føre til sex og i verste fall graviditet! Anonymkode: 511e1...623 Dette. 16-åringer er heller ikke de flinkeste til å bruke hodet over å følge impulser og følelser. Bare fordi hun vet alt det riktige å gjøre betyr ikke at hun gjør det i et svakt øyeblikk.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #7 Skrevet 22. desember 2016 Tenker det er smartest å si ja. Om de har sex, har de det uansett. Man ødelegger bare tillit og skyver fort barna i en forsvarsposisjon der de vender seg vekk fra familien om man prøver for hardt å kontrollere dem. Anonymkode: bcf23...bce 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #8 Skrevet 22. desember 2016 Jeg ville tatt den praten med guttens foreldre Anonymkode: 28584...919 4
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #9 Skrevet 22. desember 2016 Jeg tenker at vil de ha sex så har de sex. Da vil ikke en overnatting ha så mye å si egentlig.. Dette må dere som foreldre føle på mtp hvordan dere kjenner jenta og gutten. Er dere noe kjent med foreldrene hans? Anonymkode: 14713...df9 1
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #10 Skrevet 23. desember 2016 Hadde latt de få lov. Sov hos typen min da jeg akkurat hadde fylt 15 og sex hadde vi hatt før den tid uansett. Så samleie har de nok uansett.... Husk selv hvordan det er å være forelsket og det eneste man vil er å bare være sammen med kjæresten hele tiden ellers så bare lengter man seg syk. Er forresten sammen med typen 20 år etter jeg begynte å sove hos hanAnonymkode: 04d89...7d9 1
Summers Skrevet 23. desember 2016 #11 Skrevet 23. desember 2016 Hvorfor skulle hun ikke få overnatte? Dere synes det er greit at dattera deres har sex og dere kjenner gutten hun vil overnatte hos. Da ser jeg egentlig ikke hva grunnen til å si nei skal være.
lokmeister2016 Skrevet 23. desember 2016 #12 Skrevet 23. desember 2016 Syns henne skal få lov . Men sørg for og sette henne på p piller eller noe snakk me henne om det. Si du kan bli med på helse stasjonen eller kjøre Henne dit. Jeg begynte på p piller selv som 16 åring.
Mrs.Under Skrevet 23. desember 2016 #13 Skrevet 23. desember 2016 Klart hun må få lov til å overnatte! Spesielt siden at dere kjenner gutten, og de har vært sammen en stund. Du kan eventuelt ringe foreldrene hans og sjekke hva de syns om saken. MEN- først p-piller på plass! Det er helt naivt å tro at de ikke har sex.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #14 Skrevet 23. desember 2016 Støtter de som sier du kan hjelpe henne med p-piller hvis det ikke allerede er på plass Anonymkode: b0318...f4e
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #15 Skrevet 23. desember 2016 Min datter hadde ikke fått lov. Sex eller ikke sex, de er ikke så veldig voksne akkurat. Hvis dette hadde skapt store problmemer med å si nei, sa hadde jeg kanskje vurdert at de fikk sove i vårt hus. Men kanskje da på hvert sitt rom. Anonymkode: 05c72...b9d 2
Antoinette Skrevet 23. desember 2016 #16 Skrevet 23. desember 2016 Ikke noe overnatting før jenta er satt på p-piller. Helst kondom i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #17 Skrevet 23. desember 2016 For tidlig med seriøst forhold når en er 15. De ender med knust hjerte og sorg. Her får ingen sove hos noen før de er 18 og myndig. Foreldre må bli strengere og følge med i timen. Å få barn som 16 åring er meget tragisk i dagens samfunn. Ingen 16 åringer holder sammen livet ut. Anonymkode: 56b1b...e49
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #18 Skrevet 23. desember 2016 Jeg ble seksuelt aktiv som 16-åring og mine foreldre fikk meg heldigvis i gang med p-piller da. Men fikk ikke overnatte hos noen gutt før jeg var 18 allikevel. Anonymkode: 520c9...3c0
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #19 Skrevet 23. desember 2016 Hun er nesten 16,da syns jeg det bør være greit. Jeg ser heller ikke noe galt i at man har sex i den alderen - så lenge det er med en trygg person man kjenner godt,og dette virker det jo som om er tilfellet her. Tenk også hvor frustrerende det må være å aldri få sovne eller våkne sammen med en du er superforelsket i. Anonymkode: a6e6c...cd3 1
Gjest Gia_ Skrevet 23. desember 2016 #20 Skrevet 23. desember 2016 Synes ikke det er en selvfølge at 15 og 16åringer skal få sove over hos hverandre. Hvorfor må de plent overnatte hos hverandre? Hjemme fikk jeg og søsknene mine ikke lov å ha overnattingsbesøk av motsatt kjønn før vi ble 18år og myndige, og det synes jeg er helt greit faktisk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå