Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

å gode min gud.

måtte jo bare sjekke, og oppdaget at min forhatte eks-sjef ikke overraskende var blitt lurt. og da flirte jeg litt.

men så oppdaget jeg også at en annen kollega jeg faktisk likte godt hadde investert femti ganger så mye som den dumme sjefen, og det samme hadde mannen hennes. de må jo ha blåst alle sparepengene, arme mennesker.

huff. jeg visste jo at dama var naiv, men dette var ille. ikke like lett å le av den dustete sjefens eskapader da.

andre som har vært inne og snust?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

verre og verre blir det.

nåja, jeg har rimelig grunn til å tro at de jeg refererte til faktisk er involvert.

Skrevet
å gode min gud.

måtte jo bare sjekke, og oppdaget at min forhatte eks-sjef ikke overraskende var blitt lurt. og da flirte jeg litt.

men så oppdaget jeg også at en annen kollega jeg faktisk likte godt hadde investert femti ganger så mye som den dumme sjefen, og det samme hadde mannen hennes. de må jo ha blåst alle sparepengene, arme mennesker.

huff. jeg visste jo at dama var naiv, men dette var ille. ikke like lett å le av den dustete sjefens eskapader da.

andre som har vært inne og snust?

Husk at det var en god del som faktisk tjente en god slump også da :wink: , og de står vel på listene over medlemmer okke som...

Gjest lilletroll
Skrevet

Var inne og sjekket ja.....og fant flere kjente navn...alt fra tidligere klassekamerater til nåværende nabo

Skrevet

:hoho::hoho::hoho:

En "bedreviter" hjemme, som tror han er noe har akjser!!!.....Håper jeg møter han i jula! haha,... :sjarmor:

Skrevet

Vil bare minne dere på dette :wink:

Sakset fra Aftenposten

Noen er oppført som aksjonærer uten selv å vite om det, andre navn er ren diktning.

- Jeg vil advare mot å ta listene for bokstavelig, sier avdelingsleder Ragnvald Brekke ved Skattekrimenheten i Oslo og Akershus.

Gjest Anonymous
Skrevet

Mens andre navn slett ikke er der...

Noen av mine slektinger har kjøpt aksjer. men de sto ikke der...

Skrevet

Jeg synes rett og slett dere er teite som godter dere over andres ulykke.Har tanken slått dere at disse menneskene faktisk kan ha tapt nokså mange penger på dette?? En ting er å få navnet sitt bretta ut i alskens aviser,en annen ting er at andre folk håner de for det de har gjort.

Jeg tror psykologien i dette er mye av det samme som da de amerikanske "fredsbevarende" styrkende mishandlet fangene sine.I gitte situasjoner kunne ALLE mennesker være i stand til de samme handlingene.

Altså,med de "rette" kontaktene og den "riktige" overbevisningen kunne en del av dere fort vært i samme situasjon selv.

Skrevet
Jeg synes rett og slett dere er teite som godter dere over andres ulykke.Har tanken slått dere at disse menneskene faktisk kan ha tapt nokså mange penger på dette?? En ting er å få navnet sitt bretta ut i alskens aviser,en annen ting er at andre folk håner de for det de har gjort.

Jeg driter i at du synes jeg er teit.

Jeg ler og fryder meg over at Mr: "jeg er så rik at jeg tørker meg i ræva med penger" har tapt maaange penger!! Hadde det atpåtil vært slik at vedkommende hadde måttet selge huset, ja så ler jeg ennå mer!!!

Og før noen rekker å misforstå,...det er EN person jeg ler av, og han kjenner jeg (og misliker). De andre aksjonærene har jeg hverken latter eller sympati til overs for,.....dessverre.

Gjest Anonymous
Skrevet

og de pengene som de evt skulle tjene; skulle det være "ærlige og redelige" penger? Tviler på det. Nei, det er helt greit at listen kommer på bordet. Det var flere kjente navn der.

Gjest Anonymous
Skrevet

ALLE mennesker er i stand til å gjøre det samme under de gitte omstendigheter... I forhold til T5PC er dette noe stort tull! OK, hvis jeg ikke har hatt utdannelse og hvis jeg ikke har forstått at man må skape verdier i et selskap, så kanskje...

Jeg kan garantere at jeg ALDRI hadde kjøpt aksjer i et slikt tulleselskap - og jeg synes alle som har kjøpt er noen tullinger, og at de har fått en dyr lærepenge. "Hvis noe høres ut som om det er for godt til å være sant - er det ofte det".

Skrevet

Det var veldig rart å se gamle naboer og gamle venner fra hjembygda mi på den lista..... En av dem prøvde å verve meg til dette for ca et år siden, men jeg sa blankt nei. Ser at noen gamle kjente til og med har fått sine gamle besteforeldre til å kjøpe aksjer, og det er ganske forkastelig.

Alikevel, det kan umulig være kult å bli hengt ut til spott og spe for hele landet, og jeg får vondt av dem som står på lista. Håper det kommer en lovendring, slik at sånt som dette ikke skjer i fremtiden.

Skrevet

Jeg synes det er utrolig dårlig gjort å henge ut folk på denne måten som om de er noen idioter.

Her ble de presentert for et norsk selskap, med ekte håndfaste varer, telefoni (netnet er fortsatt eksisterende og har en god del telefonkunder) og aksjer.

Tviler på at noen har "lurt sine gamle besteforeldre", det er nok mer at de ønsket å hjelpe dem. Det meste har skjedd i god tro i dette selskapet, bortsett fra noen sleske jævler som satt på toppen og stjal penger fra de andre.

Skrevet

Det er jo det sånne firma baserer seg på. Man er nødt til å overbevise venner og familie om at de skal satse sparepengene sine. Det synes jeg ikke noe om, siden folk har en tendens til å stole på sine barn, foreldre, tanter og onkler. Hele familier kan tape masse penger, og det må være svært ødeleggende for familieforholdene når pengene er tapt.

Jeg synes først og fremst hele saken er trist, og godter meg ikke over andres ulykke.

Skrevet
Jeg synes det er utrolig dårlig gjort å henge ut folk på denne måten som om de er noen idioter. Her ble de presentert for et norsk selskap' date=' med ekte håndfaste varer, telefoni (netnet er fortsatt eksisterende og har en god del telefonkunder) og aksjer. [/quote']

Jeg er VELDIG enig. Jeg synest Media her går for langt med å henge ut folk, og konsekvensene for noen KAN bli store. Nå snakker jeg ikke om "banditene" som har lurt og svindlet, men den gapestokk mentaliteten for å vise frem "idiotene" synest jeg er skammelig.

Og uttalelsene fra Direktør i Datatilsynet, Georg Apenes synest jeg er helt utrolig. Vi liker jo ikke at saksesløse folk henges ut, men det er jo ikke det vi snakker om i dette tilfellet. Her har folk gitt etter for et tilbud om å bli søkkrike og da får de finne seg i å bli eksponert, sier Apenes til journalisten.no.

Og hva vet han egentlig om alle de som står på listen har kjøpt aksjer for å bli søkkrik? Og er det noe galt i det?

Og om noen lurer, nei, jeg står ikke på listen.

Skrevet

å jeg godter meg gjerne over at min bedritne eks-sjef har driti på draget. det hadde han bare godt av.

så får moralistene her inne bare mene jeg er ond. :evil:

Skrevet

Jeg har registrert noen kjente navn ja, men jeg godter meg ikke, jeg syns det er trist for dem og håper de ikke har tapt mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...