Gå til innhold

Vet du om en valp som har bitt i en ledning?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vil bare se hvor vanlig det er at det er et problem med ledninger.. Er livredd for at valpen min skal bite i en da den kommer i hus. :-( For hvis den gjør det så er det vel nesten sikkert at den dør eller? Finnes det noe å få kjøpt som man kan ha rundt ledningene? Et plastrør el? Hvor selges i så fall det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hvis valpen biter gjennom isolasjonen, kan den få et elekrisk sjokk som kan være dødelig, ja. jeg vet ikke hvor stor risikoen er, verken for at valpen biter gjennom isolasjonen eller for at et evt el sjokk er dødelig. (tross alt, 50% av de som blir truffet av lynet overlever jo, men farlig er det.)

og valper har skarpe tenner.

man kan visstnok surre ledninger med elektrikertape for å beskytte gnager-kjæledyr i det minste. det går vel også an å bruke den typen rør man legger ledninger inni vegger i, kansje? begge deler bør vel være mulig å finne på byggvarehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bodde før var det en nabohund som bet over en lampeledning. Den døde i alle fall.

Så ja, dette er "vanlig".

Hunden vår bet over flere ledninger da hun var valp. Disse var heldigvis ikke tilkoblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får vel også kjøpt noe man kan smøre på ledningene, så de smaker for vondt? Men det enkleste, og ryddigste er jo å minimere fritthengende ledninger, ved å la de gå mest mulig langs veggen. Ledninger til TV, PC ol kan man hekte fast i veggen med strikk, så de henger over gulvet, men gjenstanden kan fortsatt flyttes på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Plastrør" ville jeg ikke stolt på. Disse er enda morsommere for hunden å bite på, enn en tynn, kjedelig ledning. Og de er ikke spesielt vanskelige å bite over heller.

Vi trakk ut alle ledninger og kveilet dem opp før hunden fikk være alene. Dette gjaldt selvsagt ikke ledninger som var gjemt bak møbler o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

av en eller annen grunn tenkte vi aldri over dette da vi hadde valp... og det gikk bra. men sørg for at det ikke er tilkoblede ledninger på gulvet i rom hvor hunden oppholder seg uten tilsyn, og gi den nok av andre ting å tygge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...