AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #1 Skrevet 22. desember 2016 Idag var jeg på NAV for første gang i mitt liv. Ferdig med studier, men fortsatt ingen jobb og sparepengene er brukt opp. Føler meg totalt ubrukelig og verdiløs som må på fattigkassa for å overleve. Det var aldri slik jeg så for meg fremtiden. Akkurat nå er jeg full av skam og skuffelse over å ha feilet så totalt. Anonymkode: da369...53b
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #2 Skrevet 22. desember 2016 Hva har du studert? Hvorfor får du ikke jobb? Anonymkode: 1dcfe...df6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #3 Skrevet 22. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva har du studert? Hvorfor får du ikke jobb? Anonymkode: 1dcfe...df6 Hvordan skal jeg vite hvorfor jeg ikke har fått jobb? Jeg har søkt, vært innkalt til noen intervju men ikke fått jobb. Anonymkode: da369...53b
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #4 Skrevet 22. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva har du studert? Hvorfor får du ikke jobb? Anonymkode: 1dcfe...df6 Jeg vet ikke om du har fått det med deg, men vi har altså ikke det beste jobbmarkedet om dagen. Spesielt hardt for nyutdannete uten erfaring. Til TS! Trøst deg med at når du får deg jobb (for det får du), så betaler du skatt. Og "tilbakebetaler" denne tjenesten til samfunnet. Anonymkode: 8ab38...85b 3
Jus sanguinis Skrevet 22. desember 2016 #5 Skrevet 22. desember 2016 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Akkurat nå er jeg full av skam og skuffelse over å ha feilet så totalt. Anonymkode: da369...53b Det er ikke du som har feilet når det rett og slett ikke er nok arbeidsplasser til alle. Da er det det kapitalistiske systemet som har feilet (dersom alle i arbeid er et mål). Endret 22. desember 2016 av Jus sanguinis
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #6 Skrevet 22. desember 2016 Ikke skam deg TS. Slik jeg leser deg gjør du en innsats. Støtten du nå må ha er en av flere grunner til at vi betaler skatt. Rett deg opp og tørk bort skammen! Anonymkode: de85f...417 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #7 Skrevet 22. desember 2016 Hva har du studert? Anonymkode: 1d9ce...451
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #8 Skrevet 23. desember 2016 Når var du ferdig å studere da? Tar fort ett års tid å få jobb. Synes ikke du skal synes det er flaut å gå på NAV en periode i livet. Snart har du jobb. Det ordner seg. Anonymkode: 65564...30e
Gjest Keiserensnyeklær Skrevet 23. desember 2016 #9 Skrevet 23. desember 2016 Det kan skje den beste. Du er verken verdiøs eller ubrukelig selv om du nå måtte på NAV. Det at du er i denne situasjonen nå trenger ikke bety at det blir slik for alltid. Håper du får jobb og at du klarer å legge fra deg skammen. I mellomtiden får du gjøre det beste ut av det. Hva ville du sagt til en venn som var i samme situasjon? Jeg regner med du ikke ville ha dømt henne like hardt. Så ha heller omtanke for deg selv, rett opp hodet og brett opp armene, og smør deg med tålmodighet om det tar tid. Ønsker deg lykke til!
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #10 Skrevet 23. desember 2016 Håper du ikke bare søker på jobber som er relevant for utdannelsen din. Skal du på NAV nå. Vil du få et stygt hull i CV'en din som får drømmejobben til å komme lengre unna. Søk på absolutt alt (jeg mener ALT) som er tilgjengelig av jobber. Ta hvilken som helst jobb du får. Så mens du har den. Kan du søke på jobber som er relevant for utdannelsen. Da stiller du mye sterkere mår du allerede er på jobbmarkedet og kan vise frem en god attest fra den jobben som viser at du er flink tiø å jobbe osv. Anonymkode: 271de...1f4 2
infectedsopp Skrevet 23. desember 2016 #11 Skrevet 23. desember 2016 Prøv å slapp av TS, det er ekstremt dårlige tider akkurat nå. Selv står jeg i fare for å bli permittert etter nyåret. Fortsett å søk på alle jobber, om det så er butikk, så er det en god start. Tropp opp på arbeidsplasser med CV, det gir et godt inntrykk. Håper på det beste for deg. Det er vanskelig nå, men etter hvert blir det bedre skal du se Ikke skam deg. Det er ikke din feil at det er slik det er nå så lenge du gjør alt du kan. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå