AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #1 Skrevet 22. desember 2016 Vet det er luksusproblem, men jeg glemmer å spise. Kom på nå at jeg ikke har spist i dag og lagde akkurat frokost. Hvordan kan jeg huske å spise oftere? Er aldri sulten.. Anonymkode: 71dcb...89e
Walterwhite Skrevet 22. desember 2016 #2 Skrevet 22. desember 2016 Jeg hadde på alarm en periode. Viktig å huske frokost, dropper du den er det lettere å glemme maten videre. 1
Kelsier Skrevet 22. desember 2016 #4 Skrevet 22. desember 2016 Unnskyld meg, men at du glemmer å spise er ikke et "luksusproblem". Hva slags samfunn lever du i...?
Gjest AnonymBrunkrem Skrevet 22. desember 2016 #5 Skrevet 22. desember 2016 Da mangler du sannsynligvis det organet som pleier å si ifra om basale funksjoner som sult og tørst; hjernen.
Pringle Skrevet 23. desember 2016 #6 Skrevet 23. desember 2016 Går du på skole/studerer/jobber du? Hvordan husker du å møte opp? Går du ut med søpla, pusser du tenner, betaler du regninger? Du bare gjør det, ikke sant? Sånn er det med spising også. Du bare gjør det. 2
penny_ Skrevet 23. desember 2016 #7 Skrevet 23. desember 2016 Kanskje du er dement? http://www.abcnyheter.no/livet/2016/08/22/195237382/vet-du-forskjellene-pa-vanlig-glemsomhet-og-tidlige-tegn-pa-demens
Havregrynet Skrevet 23. desember 2016 #8 Skrevet 23. desember 2016 Voldsomt mye unødige og til dels slemme svar her... Minner meg om den generelle trenden i samfunnet hvor det er lov å kommentere hvor tynne noen er, men ikke at noen har blitt tjukk. Kan være mange grunner til at folk ikke husker å spise. Det kan for eksempel være medisiner, stress eller langvarig sykdom som gjør at man ikke føler sult som selvsagt gjør det vanskeligere å få i seg nok mat. Tips: Finn ut om det er en medisinsk grunn til at du ikke føler sult. Ha på alarm til de måltidene du bruker å glemme. Knytt mat opp mot andre rutiner du har. Feks. før du pusser tennene om morgenen/kvelden må du spise frokost (heng en post-it lapp med tannbørsten i begynnelsen, etterhvert vil det å se tannbørsten minne deg på å spise noe først), før du trener må du spise en frukt, etter trening må du spise middag, når du går forbi kjøleskapet må du drikke litt melk/juice eller spise litt kjøttpålegg/ost. Innfør helst en og en rutine, når det går greit å huske innfører du en til, for mange nye ting om gangen er vanskelig. Ha mat tilgjengelig. Nøtter og frukt på skrivepulten/stuebordet eller andre steder du oppholder deg jevnlig og gjør det til en vane å ta litt når du kommer og/eller går fra dette stedet og ellers når du husker det. Spis hver gang du kommer på det i begynnelsen, sultfølelsen kommer ofte tilbake om man blir vandt til å spise mer. Spis med noen andre. Planlegg middag med venner/familie/kjæreste om du har muligheten til det. Dette gjør det vanskelig å ikke huske det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå