Gå til innhold

Glemmer å spise

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet det er luksusproblem, men jeg glemmer å spise. Kom på nå at jeg ikke har spist i dag og lagde akkurat frokost. Hvordan kan jeg huske å spise oftere? Er aldri sulten..

Anonymkode: 71dcb...89e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde på alarm en periode. Viktig å huske frokost, dropper du den er det lettere å glemme maten videre. 

• Liker 1
Skrevet

Rutiner. 

Anonymkode: 21268...b36

Skrevet

Unnskyld meg, men at du glemmer å spise er ikke et "luksusproblem". Hva slags samfunn lever du i...? 

Gjest AnonymBrunkrem
Skrevet

Da mangler du sannsynligvis det organet som pleier å si ifra om basale funksjoner som sult og tørst; hjernen.

Skrevet

Går du på skole/studerer/jobber du? Hvordan husker du å møte opp? Går du ut med søpla, pusser du tenner, betaler du regninger? Du bare gjør det, ikke sant? Sånn er det med spising også. Du bare gjør det.

• Liker 2
Skrevet

Voldsomt mye unødige og til dels slemme svar her... Minner meg om den generelle trenden i samfunnet hvor det er lov å kommentere hvor tynne noen er, men ikke at noen har blitt tjukk. Kan være mange grunner til at folk ikke husker å spise. Det kan for eksempel være medisiner, stress eller langvarig sykdom som gjør at man ikke føler sult som selvsagt gjør det vanskeligere å få i seg nok mat.

Tips:

• Finn ut om det er en medisinsk grunn til at du ikke føler sult.
  • Ha på alarm til de måltidene du bruker å glemme.
  • Knytt mat opp mot andre rutiner du har. Feks. før du pusser tennene om morgenen/kvelden må du spise frokost (heng en post-it lapp med tannbørsten i begynnelsen, etterhvert vil det å se tannbørsten minne deg på å spise noe først), før du trener må du spise en frukt, etter trening må du spise middag, når du går forbi kjøleskapet må du drikke litt melk/juice eller spise litt kjøttpålegg/ost. Innfør helst en og en rutine, når det går greit å huske innfører du en til, for mange nye ting om gangen er vanskelig.
  • Ha mat tilgjengelig. Nøtter og frukt på skrivepulten/stuebordet eller andre steder du oppholder deg jevnlig og gjør det til en vane å ta litt når du kommer og/eller går fra dette stedet og ellers når du husker det.
  • Spis hver gang du kommer på det i begynnelsen, sultfølelsen kommer ofte tilbake om man blir vandt til å spise mer.
  • Spis med noen andre. Planlegg middag med venner/familie/kjæreste om du har muligheten til det. Dette gjør det vanskelig å ikke huske det.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...