AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #1 Skrevet 22. desember 2016 Er det flere som ikke har det? Ser dere på det som litt kummerlige forhold det å mangle eget gjesterom? Jeg føler de fleste har eget gjesterom, men vi har altså ikke det. Vi har gjesteseng og gang kombinert. Vi har stor gang og gjestene ligger ikke tett opptil hverken sko eller ytterdør. Kommer det flere gjester må de ligge i stua, enten på sofaen eller på oppblåsbar seng. Sånn er det altså her Anonymkode: d903f...854 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #2 Skrevet 22. desember 2016 Det er ikke alle som har et ekstra rom. Og det er ikke alle som har overnattingsgjester. Anonymkode: 975b7...247 15
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #3 Skrevet 22. desember 2016 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer det flere gjester må de ligge i stua, enten på sofaen eller på oppblåsbar seng. Anonymkode: d903f...854 Dette er da helt normalt. Anonymkode: 8f726...dc3 6
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #4 Skrevet 22. desember 2016 Hos oss må de sove i stua. Det er i tillegg åpen planløsning, så det er ikke spesielt intimt. Men vi har likevel overnattingsgjester. Vi prioriterte rett og slett ikke et helt rom kun for gjester, når vi bygde huset. Anonymkode: fa7db...deb 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #5 Skrevet 22. desember 2016 Jeg har gjesterom, men jeg hater å ha folk på overnatting, så det er ikke mye i bruk. Eller dvs det blir brukt, men ikke til gjester. Anonymkode: 4af68...d3b 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #6 Skrevet 22. desember 2016 Jeg tenkte på en ting. Hvis man har to barn så trenger man i utgangspunktet 3 soverom. Ett til foreldrene og ett til hvert av barna. Skal man ha eget gjesterom i tillegg så må man ha 4 soverom totalt. Det er mye. Hvor vanlig er det at gjester får låne barnas soverom? (at barna sover i stua f.eks) Anonymkode: d903f...854 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #7 Skrevet 22. desember 2016 Vi har to rom som står tomme. De kunne vært brukt til gjesterom. Men vi trenger ikke gjesterom. Alle vi kjenner og omgås er folk som bor innenfor 20-30min unna. Hadde aldri blitt brukt. Ser det heller ikke som noe uvanlig om man ikke har det. Heller ett pluss.. Anonymkode: 04ee0...13f 1
Gjest Ellii Skrevet 22. desember 2016 #8 Skrevet 22. desember 2016 Vi har mye gjester og ville aldri kjøpt hus/leilighet uten gjesterom. Til spørsmål over her, så synes jeg at barna kan dele rom den ene natten man har overnattingsgjester, slik at gjestene disponerer et rom.
Sirah Skrevet 22. desember 2016 #9 Skrevet 22. desember 2016 Vi har to gjesterom, kort og greit fordi vi har den plassen tilgjengelig. Skulle vi solgt dette huset så er nok ikke gjesterom det som hadde stått øverst på prioriteringslista. Det er helt normalt TS.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #10 Skrevet 22. desember 2016 Der det er hjerterom er det husrom 😀 Anonymkode: b381b...fb5 3
Gjest Nori Skrevet 22. desember 2016 #11 Skrevet 22. desember 2016 Vi har familie som bor så langt unna at de må overnatte ved besøk, så for oss er gjesterom viktig. Vi har nå tre soverom, hvorav ett er gjesterom. Nå venter vi barn nummer to og vi planlegger derfor til å utvide huset med ett soverom til på sikt.
Gjest O.G. Skrevet 22. desember 2016 #12 Skrevet 22. desember 2016 Med de små leilighetene som bygges i dag hvor det knapt er nok soverom til familien hvis de har flere enn tre barn, skal det mye godt gjøres at det er et soverom som bare står der og venter på gjester, lizzooom.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #13 Skrevet 22. desember 2016 Vi har aldri overnattingsgjester, så det er ikke et dilemma her i huset. Ikke har vi gjesterom heller, da vi kun har soverom til oss selv og barna. Jeg ville ikke flyttet barna ut i stua dersom vi fikk gjester som ikke gidder å ta taxi hjem hvis de ikke kan kjøre eller ta kollektivt, men så har vi alt av familie og venner innen en times kjøretur unna (de fleste bor mellom 2 og 20 minutter unna oss) Jeg ser behovet for gjesterom dersom man har familie som bor langt unna, da. Anonymkode: ff138...8be
Gjest Ellii Skrevet 22. desember 2016 #14 Skrevet 22. desember 2016 5 minutter siden, O.G. skrev: Med de små leilighetene som bygges i dag hvor det knapt er nok soverom til familien hvis de har flere enn tre barn, skal det mye godt gjøres at det er et soverom som bare står der og venter på gjester, lizzooom. Hos oss har vi gjesterom/kontor. Men vi har ikke barn da. Men ser poenget ditt😉
Gjest blåbærpike Skrevet 22. desember 2016 #15 Skrevet 22. desember 2016 Vi har ikke gjesterom, men når vi har overnattingsgjester får de selvsagt eget soverom med senger som passer besøket Når kusinene mine på 10 og 12 år er her, sover de i køyesenga til eldstejenta, mens eldstejenta sover med meg. Er det farmor som er på besøk låner hun min seng mens jeg legger meg i køyesenga, osv. Men, svaret på spørsmålet; Jeg synes ikke det er rart å ikke ha eget gjesterom, men den dagen jeg bygger hus skal jeg ha det. Jeg skal også ha nok plass til at jeg er sikker på at begge jentene med familier kan overnatte komfortabelt når de blir voksne.
Vetdudet Skrevet 22. desember 2016 #16 Skrevet 22. desember 2016 Vi har et gjesterom/kontor. Brukes av meg som kontor, og så står det en sovesofa der slik at om vi har besøk så er det soveplass til dem. Om vi en gang skal bygge hus så ønsker jeg å ha et eget rom til gjesterom. Men som f.eks også kan brukes til ekstra garderobeplass for klærne våre. Men for å svare på spørsmålet til ts da: Nei, det er ikke for dårlig å ikke ha eget gjesterom til gjester. Jeg sover heller på en god sofa i stuen enn på en feltmadrass på et kott, for å si det sånn 1
Athene Skrevet 22. desember 2016 #17 Skrevet 22. desember 2016 Vi har et eget gjesterom og gjestebad nå, og overnattingsmuligheter også på andre rom i huset. Må innrømme det er veldig behagelig både for oss og gjester. Men vi har jo gått "gradene" etterhvert som økonomien og plassen har blitt bedre. Fra at gjester sov på klappseng i stua, til at vi hadde kombinert kontor/gjesterom. Synes selvfølgelig ikke det er rart om andre ikke har eget gjesterom, det handler jo om økonomi/prioriteringer. Men må samtidig innrømme at jeg trives bedre på besøk om de kan tilby komfort og privatliv i form av et gjesterom.
Mis(s)Understood Skrevet 22. desember 2016 #18 Skrevet 22. desember 2016 Om det er "for dårlig" for hvem? Jeg har gjesterom. Har alltid hatt gjesterom i alle leiligheter jeg har eid. Grunnen er veldig enkel siden det er litt i lengste laget for mine gamle foreldre å reise frem og tilbake på dagen. I min verden har de aller fleste gjesterom siden mine venner og bekjente ikke nødvendigvis bor på det samme sted som sine foreldre, svigerforeldre og søsken.
sommermor Skrevet 22. desember 2016 #19 Skrevet 22. desember 2016 Her har vi ikke gjesterom, overnattingsgjester får sove i stua eller på en sofa på barnerommet.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #20 Skrevet 23. desember 2016 Ikke alle har råd til leilighet med flere soverom enn et. Hvert fall ikke hvis man bor i storby. Jeg har kun 1 soverom og gjester må sove på sofaen. Nå er det svært sjeldent jeg har overnattingsgjester, så det er ikke noe problem. Men jeg har veldig god sofa da. Anonymkode: 6ca3d...d3c 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå