Whoops Skrevet 22. desember 2016 #1 Skrevet 22. desember 2016 Jeg vaksinerte hunden min for litt under en uke siden (rabies og en "booster"). Han fikk også en beroligende for en undersøkelse (sprøyte for å sove en time eller to). Så oppdaget jeg at den har en ganske stor kul midt bak på nakken, omtrent rett under halsbåndet. Den er halvfast og ganske bevegelig. Hunden har ikke vondt når jeg klemmer eller masserer. Ellers er hunden i fin-fin form. Kulen er knapt synlig, men den kjennes godt. Kanskje like stor som en 1/3 tennisball. Det er vanskelig å si om den bare virker stor, ettersom det er mest bein og skinn akkurat der. Jeg kjente den ikke før i går, så jeg er ikke sikker på når den dukket opp. Jeg har lest flere steder at det er vanig med en reaksjon/hevelse/kul etter en vaksinasjon, men så spør jeg her også. Noen med erfaring? Tips om hva jeg ikke bør eller bør gjøre? Bare la den være og holde et øye med den? Jeg kan selvsagt dra til veterinæren og få det sjekket, men hunden er naturlig nok vettskremt etter forrige besøk fortsatt... pysa. Det er heller ikke vanskelig å se på ham om han har vondt eller om han er i dårlig form. Både vått og tørt går ned og han er aktiv og glad.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #2 Skrevet 22. desember 2016 Rabiesvaksinen er kjent for alle slags helseproblemer og reaksjoner, rapportèr det. http://www.pet-informed-veterinary-advice-online.com/vaccine-side-effects.html Anonymkode: bd26e...fbc
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #3 Skrevet 22. desember 2016 Her er en tråd om det på hundesonen, får håpe det er en slik som går bort av seg selv: http://hundesonen.no/topic/30930-hevelse-ved-rabiesvaksine/ Anonymkode: bd26e...fbc
Whoops Skrevet 22. desember 2016 Forfatter #4 Skrevet 22. desember 2016 Ja, regner med at den går bort av seg selv. Han har hatt en sånn kul før på samme sted, men jeg husker ikke om det var etter vaksinering. Det ser ikke ut som det har gitt noen andre problemer da.. og han fikk 3 sprøyter på en dag på samme sted, så det er kanskje ikke så rart. Rabiesvaksine MÅ han ha, så jeg ser ingen grunn til å rapportere om det bare er en sånn kul som går bort. Men jeg skal gi beskjed om det når han skal ha den neste om et år. I tillegg har har fått fikset juelsveisen, så han er veldig korthåret. Det gjør nok at kulen er mer synlig og lettere å kjenne enn den ville vært til vanlig.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #5 Skrevet 22. desember 2016 1 time siden, Whoops skrev: Rabiesvaksine MÅ han ha, så jeg ser ingen grunn til å rapportere om det bare er en sånn kul som går bort. Men jeg skal gi beskjed om det når han skal ha den neste om et år. Gir du rabiesvaksinen hvert år? Hvor bor du? Anonymkode: bd26e...fbc
Whoops Skrevet 22. desember 2016 Forfatter #6 Skrevet 22. desember 2016 Jepp. Det er en gang året som er loven der jeg bor for tiden (syd i Europa).
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #7 Skrevet 22. desember 2016 Ufarlig med en slik reaksjon, men meld ifra til veterinær så kan det rapporteres til produsent - både farlige og ufarlige bivirkninger er bra å si ifra om Anonymkode: 58337...6d8
Whoops Skrevet 22. desember 2016 Forfatter #8 Skrevet 22. desember 2016 Skal absolutt gi beskjed neste gang jeg er innom. Men jeg slipper i alle fall (mest sannsynlig) å dra med en vettskremt hun midt i julestresset
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2016 #9 Skrevet 25. desember 2016 En av kattene mine fikk kul i nakken etter rabiesvaksine. Husker ikke akkurat hvor lenge hun hadde den, men et par uker var det vel i alle fall... Og siden vi ikke setter vanlig vaksine sammen med rabiesvaksine, så var det ingen tvil om hva som hadde "skylda". Anonymkode: 39a33...132
Whoops Skrevet 25. desember 2016 Forfatter #10 Skrevet 25. desember 2016 Kulen er halv størrelse nå av det den var, så da er det i alle fall ikke noe som vokser Veldig lett å tenke kreft med en gang det er en kul, men svulster har vel ikke for vane å krympe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå