Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

To dager igjen til julaften. Hvordan ligger dere an med juleforberedelsene?

Her blir siste finish lagt akkurat i dag. Har vasket gulvene i hovedetasjen, badene og trappene, skiftet på alle sengene, krydret og rutet opp ribba, tatt juletreet inn i yttergangen for akklimatisering og jeg skal straks bake aller siste slag med julekaker. Alle gaver er pakket inn, de som skal sendes/leveres til andre er sendt og levert, og vi har mottatt de vi får fra andre. Vi har sett julefilmer jevnt og trutt gjennom desember og Tøysenissen har funnet på mye gøy om nettene. Det aller meste som skal spises og drikkes er i hus, skal bare handle det siste lille senere i dag. I morgen blir det pynting, julegrøt og Grevinnen og Hovmesteren og jeg har så masse julestemning at det snart renner over. :hjerte: 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig, Arkana :) Her er alt i rute, jeg har hatt fri hele uka så har hatt masse ro til å gjøre det siste i huset. Nå har svigermor kommet og blir til over jul, og vi skal bare kose oss :) det eneste som står igjen er å legge sursild til julefrokosten også huske å vanne pinnekjøttet. 

Skrevet

Her ligger jeg milevis bak skjema. Fikk omgangssyken på tirsdag og hangler fortsatt. Heldigvis skal vi ikke feire jul her hjemme for her ser det ikke ut nå! :fnise:

Det gjenstår å få vasket og tørket en del tøy som skal være med på juleferie for hele familien, pakke, få vasket kjøkkenet og ordne de siste gavene.. og prøve å ikke glemme noe som er veldig typisk meg når jeg må stresse . 

Og jeg ber til høyere makter om at ikke resten av familien blir syke nå, bank i bordet 

Anonymkode: e011f...71f

Skrevet

Vi skal ikke feire jul hjemme men liker og ha tatt en ordentlig rengjøring før jul likevel. Men er ikke i mål. Mangler og vaske over alle gulv og begge badene. Lagt fram juleklær til barna og meg selv. Pakkene er pakket inn. De fleste er levert, men gjenstår ett par besøk i morgen så vi får levert siste rest. I morgen blir det pynting av tre og nisser overalt. Gleder meg! 😊

Anonymkode: 4424e...40b

Skrevet

Her begynner det å komme seg. Juletreet ble satt opp og pyntet nå i kveld. Alle gavene er kjøpt inn, har bare igjen å pakke inn to av dem (og ta bånd på noen andre). Det meste av mat er kjøpt inn, bare småting igjen å kjøpe (litt klementiner osv). 

Skrevet

Vi må handle inn siste rest av ferskvarer, ta over gulvene og vaskene en gang, samt bake et brød og en kake. Altså bare det som måtte gjøres i siste liten. Og få levert gaver 2-3 steder, noe som bare er kos. 

Skrevet

Evig glad vi ikke skal feire jul hjemme, har ikke fått gjort noe. Hjemme har vi ikke pyntet engang, siden ungene har vært vekke mesteparten av Desember fordi jeg er syk :/ Har kjøpt den siste julegaven i dag!

Skrevet

God bedring til de syke. Typisk at mange får en skikkelig sykdomsperiode akkurat i julen, men håper den blir fin likevel. :) 

Skrevet

Ligger ikke godt an i det hele tatt. Utbrent grunnet stress på jobb, så jeg har såvidt rukket å tenke på at det er jul.. 

Anonymkode: 9d2d6...aa7

Skrevet

Jeg er overraskende nok helt i rute i forhold til mitt eget skjema. Men da må jeg legge til at julen den kommer uansett og jeg synes det er viktigere med god stemning enn rene gulv. 

• Liker 1
Skrevet

Alle gavene er kjøpt inn og pakket. Hus og juletre er pyntet så fint! Mat og drikke er i orden, snop og godsaker i er boks. I morgen skal vi bake ostekake, støvsuge og vaske rett over bad og kjøkken.  

Skrevet

Snaaart ferdig :mynona:

Blir kake-baking i morgen  🎂 Og hårklipp:)

Gjest økonomifrue
Skrevet

Hos oss er alt på stell, bortsett fra å støvsuge og vaske over gulvene. Har hund, så vil gjøre det senest mulig før besøket kommer i morgen. Mangler faktisk en ting til - lage serviet-kit til å ha på middagsbordet.

Har bakt/lagd snacks, pynta juletre pg huset forøvrig, pakkene ligger under treet, kjøttet er krydret og sausen til riskremen er laget. 

Misunner ikke dere som er syke, men det er jo dessverre ofte slik at det kommer rett før jul..

Skrevet

I går lagde jeg vegisterkakene som jeg skal ha til julaften, vasket opp og pyntet treet. Handlet inn alt av mat til julen også. Er egentlig ferdig nå, mangler bare å pakke inn et par gaver 😊

Skrevet

Stort sett, gulvene er støvsuget og vasket overalt, men har ikke pakket inn julegavene enda.  All mat er innkjøpt og klar, så nå venter vi bare på gjengen som kommer.  

Skrevet

Jepp, nå er vi endelig ferdige. Sist rest av kakene er bakt, så nå kan jeg endelig slappe av. :)

Mvh Yvonne :heiajente: 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...