AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #1 Del Skrevet 22. desember 2016 Her er situasjonen: Min 5 år yngre søster er kommet hjem på juleferie, og i går kveld skulle hun ut på den lokale puben og treffe noen venner. Hun spurte om jeg ville bli med, og det var selvfølgelig kjempekoselig, men jeg var veldig trett etter at det ble sent og mye vin kvelden før (hennes første kveld hjemme), og jeg har ikke tatt juleferie ennå og er på jobb som vanlig. Vi tok et par pils, og jeg sa at jeg helst ville bli hjemme, siden det ble så sent kvelden før og jeg hadde vært på jobb og var trett. Hun sa det var helt greit, og at jeg ikke trengte å overforklare hvorfor jeg ikke ville bli med. Samtidig prøvde hun å overtale meg med at vennene hennes visste at det bare var de kule folka som skulle ut, og jeg hadde jo bare èn arbeidsdag igjen, så jeg kunne jo godt bli med. Jeg prøvde å forklare at jeg var såpass trett at jeg neppe kom til å være særlig godt selskap uansett, så jeg foretrakk å bli hjemme og komme meg i seng i ordentlig tid, hvorpå hun sa at jeg trengte ikke å gjenta meg selv, det begynte nesten å bli irriterende. Samtidig sa hun at hvis det hadde vært henne som hadde èn arbeidsdag igjen, så hadde hun gitt blanke i at hun var trøtt og blitt med ut. Da svarte jeg bare at jeg hadde jo mange feriedager foran meg og at vi heller kunne feste når jeg hadde fått fri, og så sa jeg god natt og gikk og la meg. Det er greit hvis hun ble skuffet over at jeg ikke ville bli med, men da kunne hun jo bare sagt det, tenker jeg. Ikke først si at det var greit for så å prøve å overtale meg og deretter komme med små «stikk» for å antyde hvor kjip jeg var som ikke gikk ut sammen med henne, for deretter å kritisere meg for at jeg gjentok meg selv til kjedsommelighet når det eneste jeg gjorde var å svare på det hun sa. Det hører med til saken at jeg har slitt med tidvise søvnproblemer etter et samlivsbrudd for noen måneder siden, noe hun er klar over. Det er jo ikke noen stor sak dette her, men jeg synes det er leit at hun skal være slik når vi begge har gledet oss til å være sammen i juleferien. Anonymkode: 63956...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #2 Del Skrevet 22. desember 2016 Ikke gjør noen sak ut av dette. Et ikke-problem. Anonymkode: e3254...933 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #3 Del Skrevet 22. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke gjør noen sak ut av dette. Et ikke-problem. Anonymkode: e3254...933 TS her. Du har sikkert rett. Blir litt overfølsom når jeg har søvnunderskudd. Anonymkode: 63956...ced Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå