AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #1 Skrevet 22. desember 2016 Er permittert og fikk nettop mail fra sjefen om at jeg må jobbe 27-30 desember. Jeg har allerede tatt barnet mitt på 1.5år fri fra barnehagen og ingen kan passe. Faren er offshore. Er dette lov?hva gjør jeg? Anonymkode: 4c09d...6d1
Rosalie Skrevet 22. desember 2016 #2 Skrevet 22. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er permittert og fikk nettop mail fra sjefen om at jeg må jobbe 27-30 desember. Jeg har allerede tatt barnet mitt på 1.5år fri fra barnehagen og ingen kan passe. Faren er offshore. Er dette lov?hva gjør jeg? Anonymkode: 4c09d...6d1 Ja, som permittert skal du være tilgjengelig for arbeidsgiver på kort varsel, og du skal kunne stille på jobb på et par dagers varsel. Du får høre med bhg om barnet kan komme allikevel, ellers må du skaffe barnevakt disse dagene.
Gjest Margit Spat Skrevet 22. desember 2016 #3 Skrevet 22. desember 2016 Hvis du ikke hadde avtalt ferie på disse dagene, så har arbeidsgiver rett til å kalle deg tilbake på jobb.
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #4 Skrevet 23. desember 2016 Er man permittert så er det som regel formelt lov, men jeg syntes jo dette er dårlig planlegging fra arbeidsgiver side, man bør jo forstå at folk, særlig de med barn da blir opptatt med dem i julen når man er på permisjon. Ville forsøkt å snakke med han/henne. Anonymkode: f6e35...8f4
Rosalie Skrevet 23. desember 2016 #5 Skrevet 23. desember 2016 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Er man permittert så er det som regel formelt lov, men jeg syntes jo dette er dårlig planlegging fra arbeidsgiver side, man bør jo forstå at folk, særlig de med barn da blir opptatt med dem i julen når man er på permisjon. Ville forsøkt å snakke med han/henne. Anonymkode: f6e35...8f4 Det er jo gjerne på slike tidspunkt man har mangel på folk, og dermed arbeidsmengde som tilsier at permitterte hentes inn. TS er allerede i en smått kjip situasjon som permittert, og bør absolutt ikke gjøre seg vanskelig overfor arbeidsgiver når denne kun følger lovverket. Endret 23. desember 2016 av Rosalie
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #6 Skrevet 28. desember 2016 Tusen takk for svar. Har fått en liste med ting å gjøre ,og er kun tilkalt 2 dager. Da gjør jeg vel bare det jeg kan ila disse dagene (7,5t pr dag) og lar resten være? Blir aldri ferdig på 2 dager. Pga ungen må jeg også jobbe om kvelden,og trekke det fra neste dag. Iom at det er hjemmekontor må vel det være ok? Anonymkode: 4c09d...6d1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #7 Skrevet 28. desember 2016 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar. Har fått en liste med ting å gjøre ,og er kun tilkalt 2 dager. Da gjør jeg vel bare det jeg kan ila disse dagene (7,5t pr dag) og lar resten være? Blir aldri ferdig på 2 dager. Pga ungen må jeg også jobbe om kvelden,og trekke det fra neste dag. Iom at det er hjemmekontor må vel det være ok? Anonymkode: 4c09d...6d1 Det må du i så fall avklare med arbeidsgiver. Hos oss hadde det vært forventet at du enten kom inn på kontoret og arbeidet normal arbeidstid og gjorde unna det du da rakk, eller at du hadde hjemmekontor, skrev 7,5 t/dag, men i praksis jobbet til alle arbeidsoppgavene var unnagjort. Og at du naturligvis svarte på Mail innen en halvtime i kjernetiden. Anonymkode: cb9fd...f15
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #8 Skrevet 28. desember 2016 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det må du i så fall avklare med arbeidsgiver. Hos oss hadde det vært forventet at du enten kom inn på kontoret og arbeidet normal arbeidstid og gjorde unna det du da rakk, eller at du hadde hjemmekontor, skrev 7,5 t/dag, men i praksis jobbet til alle arbeidsoppgavene var unnagjort. Og at du naturligvis svarte på Mail innen en halvtime i kjernetiden. Anonymkode: cb9fd...f15 Tuller du? Jeg har fått oppgaver som tar minst 4 dager..ts Anonymkode: 4c09d...6d1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #9 Skrevet 28. desember 2016 38 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tuller du? Jeg har fått oppgaver som tar minst 4 dager..ts Anonymkode: 4c09d...6d1 Sånn er det hos oss, og alle andre steder jeg har jobbet. Hjemmekontor er i seg selv en kjempefordel, og da må man ta med ulemper, som å måtte jobbe mange fler timer uten å få betalt for det i annet enn fordelen med hjemmekontor. Anonymkode: cb9fd...f15
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #10 Skrevet 28. desember 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det hos oss, og alle andre steder jeg har jobbet. Hjemmekontor er i seg selv en kjempefordel, og da må man ta med ulemper, som å måtte jobbe mange fler timer uten å få betalt for det i annet enn fordelen med hjemmekontor. Anonymkode: cb9fd...f15 Da må du ha jobbet på steder med dårlig regulering, dette kan umulig være greit. Hadde aldri funnet meg i dette. Hadde selvsagt gjort det jeg rakk unda og så mye jeg fikk tid til. Men om jeg fikk oppgaver som var verdt 4 dager, da hadde jeg forventa lønn for 4 dager også. Ellers til Ts så har de nok lov ja. Du er vell allerede i perioden så du har muligens fått løst det Anonymkode: 63a64...a64
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #11 Skrevet 28. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da må du ha jobbet på steder med dårlig regulering, dette kan umulig være greit. Hadde aldri funnet meg i dette. Hadde selvsagt gjort det jeg rakk unda og så mye jeg fikk tid til. Men om jeg fikk oppgaver som var verdt 4 dager, da hadde jeg forventa lønn for 4 dager også. Ellers til Ts så har de nok lov ja. Du er vell allerede i perioden så du har muligens fått løst det Anonymkode: 63a64...a64 Ts her. Ja jeg fikk ha hjenmekontor men jeg trodde det var 8 timer, ikke 4 dager når avtalen var 2..:( det går jo ikke med en liten hjemme Anonymkode: 4c09d...6d1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #12 Skrevet 28. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Ja jeg fikk ha hjenmekontor men jeg trodde det var 8 timer, ikke 4 dager når avtalen var 2..:( det går jo ikke med en liten hjemme Anonymkode: 4c09d...6d1 Får du lønn etter hvor lenge du jobber, eller får du lønn for 2 dager? Anonymkode: 63a64...a64
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2016 #13 Skrevet 28. desember 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får du lønn etter hvor lenge du jobber, eller får du lønn for 2 dager? Anonymkode: 63a64...a64 2. Ts Anonymkode: 4c09d...6d1
ViljaH Skrevet 28. desember 2016 #14 Skrevet 28. desember 2016 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sånn er det hos oss, og alle andre steder jeg har jobbet. Hjemmekontor er i seg selv en kjempefordel, og da må man ta med ulemper, som å måtte jobbe mange fler timer uten å få betalt for det i annet enn fordelen med hjemmekontor. Anonymkode: cb9fd...f15 Dette er bare tull, man skal ikke jobbe gratis som gjenytelse for hjemmekontor. Skriv en epost til sjefen din hvor du anslår hvor lang tid oppgavene han ga deg vil ta. Hvis du anslår 4 dager (7,5×4=30 t) så sier du det. Og spør om han vil prioritere de oppgavene som skal gjøres i løpet av de 2 dagene og resten etter nyttår, eller om han vil du skal jobbe mer i romjulen. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå