AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #1 Skrevet 22. desember 2016 Hei, dette er litt flaut å skrive, og jeg føler det er litt luksusproblem. Vil ikke virke bortskjemt, for det er jeg ikke, har ikke så mye bare så det er sagt. Er en 15 år gammel jente som gruer meg så utrolig mye til jul. Jeg vil ikke synes synd på meg selv, men det er nesten sånn at jeg gjør det! "Vennene" mine fra klassen snakker mye om hva de kommer til å få av foreldrene sine og familien sin, ofte dyre ting også noe som er litt sårt for meg siden jeg ikke har foreldre, begge mine har gått bort. Jeg bor med et familiemedlem. Har ikke så veldig mye kontakt med resten av familien, noen søskenbarn og tante men that's it. Skal kun feire jul med det familiemedlemmet, og h*n tror at jeg har mange venninner men sannheten er at jeg har ingen ekte. Jeg vurderer nesten å kjøpe gaver til meg selv og skrive fra de. Får ikke mange gaver som er greit, men jeg føler så sinnsykt press på skolen nå. Er det noe jeg kan si til dem i klassen for å få dem til å slutte å snakke om sånt foran meg ? Føler meg så aleine i julen, savner mamma og pappa.. Anonymkode: 1ab88...a9a
Sh999 Skrevet 22. desember 2016 #2 Skrevet 22. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, dette er litt flaut å skrive, og jeg føler det er litt luksusproblem. Vil ikke virke bortskjemt, for det er jeg ikke, har ikke så mye bare så det er sagt. Er en 15 år gammel jente som gruer meg så utrolig mye til jul. Jeg vil ikke synes synd på meg selv, men det er nesten sånn at jeg gjør det! "Vennene" mine fra klassen snakker mye om hva de kommer til å få av foreldrene sine og familien sin, ofte dyre ting også noe som er litt sårt for meg siden jeg ikke har foreldre, begge mine har gått bort. Jeg bor med et familiemedlem. Har ikke så veldig mye kontakt med resten av familien, noen søskenbarn og tante men that's it. Skal kun feire jul med det familiemedlemmet, og h*n tror at jeg har mange venninner men sannheten er at jeg har ingen ekte. Jeg vurderer nesten å kjøpe gaver til meg selv og skrive fra de. Får ikke mange gaver som er greit, men jeg føler så sinnsykt press på skolen nå. Er det noe jeg kan si til dem i klassen for å få dem til å slutte å snakke om sånt foran meg ? Føler meg så aleine i julen, savner mamma og pappa.. Anonymkode: 1ab88...a9a Kjære deg, får så vondt når jeg leser det du skriver! Det er klart du savner dem, og spesielt nå i julen. Hvordan er forholdet ditt til hun/han du bor hos? Hvis det er bra, så kan du prøve og gjøre julaften til en koselig kveld for dere , for det er jo egentlig det julen handler om. Skjønner at det er mye press fra veninner osv, og det er synd at samfunnet er blitt så materialistisk. Det er nok mange barn der ute som ikke får så mye gaver enten pga liten familie eller dårlig råd. Jeg vil jo tro at vennene dine vet om situasjonen din? Klarer du og snakke med de om at dette er sårt for deg? Jeg vil ønske deg alt godt og håper du får en koselig jul tross alt❤️ Klem fra meg
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #3 Skrevet 22. desember 2016 Forstår godt at dette er vanskelig. Kan du skylde på at dere er miljøbevisste og ikke er så opptatte av materielle gaver, men heller gir hverandre opplevelser i julegave? Det er faktisk ikke så vanlig å få mange gaver fra venner. Det er ikke sikkert de andre i klassen får så mange og dyre gaver som de sier. Håper du kan snakke med han/hun du bor hos og at dere får en hyggelig jul. Anonymkode: b5369...9c8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #4 Skrevet 22. desember 2016 Det går an å prøve å skifte samtaleemner når de begynner å snakke om gaver. Hvis de begynner å snakke om det seg i mellom uten å spørre deg direkte, så kan du etter hvert kanskje heller spørre hvilken mat de spiste, eller om de hadde besøk av noen? Så får du kanskje tankene deres over i andre baner på en litt mer diskrét måte. Er det noen av de du er med som tenker litt mer over hvordan andre har det? Kanskje du kunne tatt en av de andre jentene til side for å betro deg til henne? Slik at hun kan hjelpe deg med å få praten over på andre ting? Det går også an å snakke med helsesøster om dette. Jeg tror, at hvis dere har en helsesøster på skolen, så blir hun glad for å vite om sosiale ting og ikke bare fysiske sykdommer og sånn. Anonymkode: 08c6a...cd1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå