rutti Skrevet 1. desember 2004 #21 Skrevet 1. desember 2004 skal dere ikke ha frukt eller vin? hva skal gjestene gjøre mens de venter da?
Arwen Skrevet 1. desember 2004 #22 Skrevet 1. desember 2004 skal dere ikke ha frukt eller vin? hva skal gjestene gjøre mens de venter da? De fleste venter hjemme hos seg selv. Er ikke mange timene de må vente på mat uansett. Regner med at vi setter oss til bords klokken fire.
Arwen Skrevet 1. desember 2004 #23 Skrevet 1. desember 2004 Har forresten vært i to brylluper det siste året, ingen av de hadde ventemat.
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #24 Skrevet 1. desember 2004 Vi brukte asti med noe slags rød likør oppi. (tranebær tror jeg)Kjempegodt!
rutti Skrevet 1. desember 2004 #25 Skrevet 1. desember 2004 begge e har vært i har vi fått frukt og velkomstdrink:) Trodde dette liksom var minstekravet? Og så har det vært underholdning mens vi ventet på brudeparet.
Arwen Skrevet 1. desember 2004 #26 Skrevet 1. desember 2004 begge e har vært i har vi fått frukt og velkomstdrink:) Trodde dette liksom var minstekravet? Og så har det vært underholdning mens vi ventet på brudeparet. Minstkravet er vel at man får velkomstdrink. Nei. Jeg synes det blir tullete med servering en time før middagen, i et lokale hvor vi ikke har sitteplass til 70 * 2 i februar (=kaldt ute så alle må vente inne).
Gjest Melk Skrevet 1. desember 2004 #27 Skrevet 1. desember 2004 skal dere ikke ha frukt eller vin? hva skal gjestene gjøre mens de venter da? Hos oss ventet de ca 1,5 time før vi kom. De hadde nok klart seg uten mat. Regner med at voksne folk klarer å prate sammen? Det har ihvertfall jeg klart i de bryllup jeg har vært og det ikke har vært servering. Er det lang tid og bryllupet begynner tidlig er det kjekt med noe å spise på.
rutti Skrevet 1. desember 2004 #28 Skrevet 1. desember 2004 jeg synes gjestene fortjener noe mer enn bare en drink da... Stakkars de e sikkert sultne Litt å bite i kan vi vel spandere på våre venner???? :-)
Gjest gjest1 Skrevet 1. desember 2004 #29 Skrevet 1. desember 2004 jeg synes gjestene fortjener noe mer enn bare en drink da... Stakkars de e sikkert sultne Litt å bite i kan vi vel spandere på våre venner???? :-) Dei får jo middag rett etterpå då...
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2004 #30 Skrevet 2. desember 2004 Vi skal en god champagne og store fruktfat i velkomsten. V må sørge for at det er nok musserende, ca 2 glass, slik at gjestene får påfyll når de skal ståle for oss ved vår ankomst.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 2. desember 2004 #32 Skrevet 2. desember 2004 Vi har valgt å servere ventemat fordi meste parten av våre gjester kommer langveis fra. Tror ikke de orker å dra ned til sentrum igjen etter vielsen for å vente på hotellet.(selskapslokalet er bare gangavstand fra kirken) Noe å bite i mens de venter synes jeg er greit, men det blir ikke servert så mye at de blir mett. som sagt; noe å bite i mens de venter. Synes alle forslagene her var fint... Vi alle kommer til å gjøre ting på vår måte uansett, men det er jo fint med litt input fra andre da :-)
Gjest Anonymous Skrevet 2. desember 2004 #33 Skrevet 2. desember 2004 blir nok og ha Martini Asti vi også.. Synes den er god. Som noen skrev over så synes jeg at det kan være lurt og ha noe alkoholfritt stående også, i tilfelle noen ikke drikker alkohol, er gravid og hysterisk redd for og sjenke ungen, alkoholikere o.l.. Man vet jo aldri. Så vi har nok Mozell også stående fremme. Sånn for sikkerhets skyld.
Gjest Pamella - ikke innlogget Skrevet 2. desember 2004 #34 Skrevet 2. desember 2004 Det finnes en muserende vin som heter Muscato! Den er nydelig, og billig. Denne anbvefaler jeg virkelig. Ellers har det aldri vært ventemat i de bryllupene jeg har vært, og jeg synes heller ikke at det har gjort noe. Men litt frukt er en god ide Pam
søndagsengel? Skrevet 2. desember 2004 #35 Skrevet 2. desember 2004 er gravid og hysterisk redd for og sjenke ungen :o :o :o ?? Hysterisk?? Vi kommer til å servere brus og farris (+ kaffe og te?) i ventetiden, også får gjestene en velkomstdrink like før brudeparet ankommer, slik at vi kan skåle før middag. Velkomstdrinken blir Martini Asti eller Blue Nun Gold Edition (den siste har jeg ikke smakt, har bare hørt at den ser veldig fin ut :-) ) Har ikke tenkt så mye på ventemat, men frukt høres jo greit ut synes jeg! Evt. kringle el, som passer bedre til kaffe enn frukt...
Calla Skrevet 2. desember 2004 #36 Skrevet 2. desember 2004 bortsett fra frukt og drikke, tenker jeg vi skal ha litt fingermat stående også..har vært ubehagelig sulten før middag i de bryllupene jeg har vært i..(vet mange i familien er like matglade som meg..)
Gjest Anonymous Skrevet 3. desember 2004 #37 Skrevet 3. desember 2004 :o :o :o ?? Hysterisk??quote] Ja, er jo de som kan ta seg et glass vin og nyte det.. Andre får "fnatt" når de ser eller blir tilbudt et glass. Finnes jo mange nyanser av gravide kvinner.. :-)
Lullu Skrevet 3. desember 2004 #38 Skrevet 3. desember 2004 Syntes dere godt kan bare alkoholfritt jeg, selv om de fleste gjestene nok forventer seg noe annet kanskje..? Vi hadde brus, konfekt og fruktfat stående når gjestene kom fra kirken. Martini Asti ble delt ut når vi var ferdige hos fotografen. (Finnes mange typer Asti, og syntes flere av dem er gode)
Linn3c Skrevet 3. desember 2004 #39 Skrevet 3. desember 2004 Me vil nok ha både alkoholfyllt og -fri velkomstdrink. Og me kjem nok til å ha ventemat, for det blir nok sikkert mellom to og fire timar frå kyrkja til maten kjem på bordet. Har snakka litt om kanapèar. Det er så stilig...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå