Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk en telefon tirsdag. Hadde søkt samme stilling gjennom to forskjellige bemanningsbyrå, takket ja til begge intevju da jeg ble inkkalt. det ene var tirsdags morgen, det andre i romjulen. Grunnen til jeg sa ja til det andre var for da fikk jeg komme inn tidligere på intervju å de skulle ta en avgjørelse raskt.

det som var nå på tirsdag gikk så fort ,jeg var på to intervjuer å fikk jobben samme dag. seinere etter bemanningsbyrået fikk beskjeden min ringte de å kjeftet på meg for at jeg hadde gått igjennom ett annet. fikk samme beskjed flere ganger av rekrutterer og hun ville jeg skulle si nei til det andre intervjuet, selv om jeg sa jeg hadde vert der osv. ble også fortalt at bare for jeg tok det tidligere intervjuet kom jeg ikke først i køen da ingen avgjørelser ville bli tatt nå og hvis det andre bemanningsbyrået hadde sagt det løy de. å der sto jeg i telefonen å fikk "kjeft" i nesten 10 min.

jeg fikk jobben samme dag jeg var på intervju, så det var jo feil at jeg ikke kom lenger frem i køen. Jeg gjorde det ikke for å være frekk, men jeg må jo fokusere på levebrødet mitt, da jeg jobber en plass jeg ikke tjener nok penger å må gå på nav. ikke nok med det er jobbmarkedet i Rogaland helt grusomt, da det er svært lite jobber til folk og spesielt de som ikke har bachelor/master innen noe.

skjønner at de som rekrutterer Sansynligvis får en "cut" for alle de ansetter, men har jobbet selv med salg i mange år å når jeg har tapt en "case" så ringer jeg aldri å kjefter selv om de har lovet å bli kunde... ting skjer og folk endrer mening.

kjenner jeg er litt satt ut.

Anonymkode: 1565d...602

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

delen der jeg skrev at jeg ga beskjed til det andre bemmaningsbyrået at jeg ikke kom pga. annet intervju gikk visst bort.

Skrevet

Ikke bry deg om det, når vikarbyråene holder folk på fattigdomdsgrensen ved å skalte og valte med sine vikarer, så får de ha det så godt hvis man velger et annet byrå. 

Merker jeg blir interessert i navnet på vikarbyrået der den ansatte der skjelte deg ut. Høres useriøst ut, og var jeg deg ville jeg ikke prioritert dem i fremtiden. Om det var grov sjikane ville jeg tatt det opp med den det gjelder og sagt at jeg vurderer en anmeldelse (ja, vanskelig å bevise men for å skremme dem litt og vise at slik oppførsel ikke er akseptabel). 

Anonymkode: 272f9...f41

• Liker 1
Skrevet

Om jeg forsto dette riktig, du har vært på jobbintervju til samme stillingen i samme bedrift hos to forskjellige vikarbyrå?

Skrevet
8 minutter siden, Gullik skrev:

Om jeg forsto dette riktig, du har vært på jobbintervju til samme stillingen i samme bedrift hos to forskjellige vikarbyrå?

Tror det er det ts mener. Er veldig vanlig at en stilling blir utlyst via flere bemanningsbyråer.

Anonymkode: 58d31...336

Skrevet

Ikke bry deg om det! Hørtes veldig uprofft ut å kjefte på deg på den måten. Det er anbefalt å melde seg inn i flest mulige bemanningsbyråer når man er jobbsøker, du følger bare dette. Til og med bemanningsbyråer anbefaler dette.

Merker at jeg ble veldig nysgjerrig på hvilket byrå som kjeftet på deg, kan jeg spørre deg?

• Liker 1
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bry deg om det! Hørtes veldig uprofft ut å kjefte på deg på den måten. Det er anbefalt å melde seg inn i flest mulige bemanningsbyråer når man er jobbsøker, du følger bare dette. Til og med bemanningsbyråer anbefaler dette.

Merker at jeg ble veldig nysgjerrig på hvilket byrå som kjeftet på deg, kan jeg spørre deg?

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke bry deg om det, når vikarbyråene holder folk på fattigdomdsgrensen ved å skalte og valte med sine vikarer, så får de ha det så godt hvis man velger et annet byrå. 

Merker jeg blir interessert i navnet på vikarbyrået der den ansatte der skjelte deg ut. Høres useriøst ut, og var jeg deg ville jeg ikke prioritert dem i fremtiden. Om det var grov sjikane ville jeg tatt det opp med den det gjelder og sagt at jeg vurderer en anmeldelse (ja, vanskelig å bevise men for å skremme dem litt og vise at slik oppførsel ikke er akseptabel). 

dette var adecco. hun mente de som ringte først skal få "eier rette" over deg. mener jo selv som en som søker jobb så er det min rett til å bestemme hvilket byrå jeg velger.

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Gullik skrev:

takket ja til begge intervjuene, men gikk på det som var først, så ga jeg beskjed med en gang til det andre intervjuet at jeg ikke kom til å komme på deres intervju pga. jeg hadde blitt ringt av noen andre.

• Liker 1
Skrevet

vurderer å levere inn en klage ja, bare for å fortelle at det var en lite hyggelig opplevelse og at min 1.prioritet var å få jobb raskest mulig, å da ble valget mitt det det ble. hadde ingenting med at det ene var bedre enn det andre, kun at jeg ville ha alt klart før jul om mulig. og kanskje skrive at jeg håper det ikke er slik de praktiserer til daglig ,men dette var en engangs hendelse.

• Liker 4
Skrevet

Herregud. Dette var utrolig uprofesjonellt gjort av adecco. Det må jeg si!!!! Det burde komme ut i dagbladet eller noe, slik at de skjerper seg.

Anonymkode: ba8f8...4b7

Skrevet (endret)

det som var nå på tirsdag gikk så fort ,jeg var på to intervjuer å fikk jobben samme dag. seinere etter bemanningsbyrået fikk beskjeden min ringte de å kjeftet på meg for at jeg hadde gått igjennom ett annet. fikk samme beskjed flere ganger av rekrutterer og hun ville jeg skulle si nei til det andre intervjuet, selv om jeg sa jeg hadde vert der osv. ble også fortalt at bare for jeg tok det tidligere intervjuet kom jeg ikke først i køen da ingen avgjørelser ville bli tatt nå og hvis det andre bemanningsbyrået hadde sagt det løy de. å der sto jeg i telefonen å fikk "kjeft" i nesten 10 min.

Neste gang, legg på 😊

Og gratulerer med jobb! 😊

Endret av Ginny
  • Liker 6
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herregud. Dette var utrolig uprofesjonellt gjort av adecco. Det må jeg si!!!! Det burde komme ut i dagbladet eller noe, slik at de skjerper seg.

enig, har aldri opplevd lignende. jeg tenkte når hun ringte meg at hun må være svært stresset eller noe, hørt at de som jobber med bemanning sliter med å gi arbeidsledige plass og er dermed i fare for å miste jobben sin selv, ... men på samme tid så burde man da tenke at folk er desperate etter jobb å klart setter sine egne behov foran deres.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

enig, har aldri opplevd lignende. jeg tenkte når hun ringte meg at hun må være svært stresset eller noe, hørt at de som jobber med bemanning sliter med å gi arbeidsledige plass og er dermed i fare for å miste jobben sin selv, ... men på samme tid så burde man da tenke at folk er desperate etter jobb å klart setter sine egne behov foran deres.

Selv om man er stresset i jobben sin, så kan man ikke skjelle ut kunder. :) gratulerer med jobb! 

• Liker 1
Skrevet

Dette var rotete skrevet. 

Mener du at to bemanningsbyråer lyste ut samme stilling, du fikk intervju hos dem begge, gikk til ETT intervju og ringte til de andre og sa du ikke kom dit likevel ettersom du ble tilbudt stilling? Og det var siste som kjeftet?

Anonymkode: 4e291...606

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var rotete skrevet. 

Mener du at to bemanningsbyråer lyste ut samme stilling, du fikk intervju hos dem begge, gikk til ETT intervju og ringte til de andre og sa du ikke kom dit likevel ettersom du ble tilbudt stilling? Og det var siste som kjeftet?

Anonymkode: 4e291...606

jepp

Skrevet

takk for gratulasjoner! :alice: jeg er så glad, endelig!

Skrevet

Gratulerer med jobb. :nordvesta:

Adecco er jo et litt jalla byrå, kjenner ingen som har vært imponert over opplegget deres.

Gjest AnonGangerTo
Skrevet
4 timer siden, FrøkenMånestråle skrev:

Gratulerer med jobb. :nordvesta:

Adecco er jo et litt jalla byrå, kjenner ingen som har vært imponert over opplegget deres.

Signerer det. Ble underbetalt som vikar for noen år siden og det måtte jeg bare finne meg i. Jeg holder meg langt unna Adecco. Synes du bør anmelde de for å være uproff.  

Skrevet

Adecco har jo fått pepper før også de. Det var vel de som brukte utenlandske på minimumslønn, var det ikke?

Jeg har heller ingen gode erfaringer med Adecco.

Og TS: Gratulerer med jobb! :) Selvfølgelig må man gripe alle muligheter man har, og repr. i Adecco opptrådte lite profft, syns jeg. 

Anonymkode: 92a7d...0fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...