Gå til innhold

Flaut problem med svette

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg svetter så mye på føttene, hendene og under armene. På hendene kommer det jo ikke lukt, men under armene så lukter det veldig fort etter at jeg har dusjet. Hørte engang om en deodorant fra apoteket som kunne fikse dette, noen som vet? Har prøvd mange forskjellige såper, deodoranter, kluter og skrubber, ingenting hjelper :( har angst i tillegg, det gjør ikke saken noe bedre. Angsten blir jeg aldri kvitt, så det må jo finnes en annen løsning her?

Anonymkode: b8123...a54

Skrevet

Har du prøvd Yerka?

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg svetter så mye på føttene, hendene og under armene. På hendene kommer det jo ikke lukt, men under armene så lukter det veldig fort etter at jeg har dusjet. Hørte engang om en deodorant fra apoteket som kunne fikse dette, noen som vet? Har prøvd mange forskjellige såper, deodoranter, kluter og skrubber, ingenting hjelper :( har angst i tillegg, det gjør ikke saken noe bedre. Angsten blir jeg aldri kvitt, så det må jo finnes en annen løsning her?

Kjøp Aluminiumkorid på apoteket - det er et reseptfritt remedium du bruker som behandling mot svette under armene. Jeg svettet enormt i mine yngre år, kunne ikke bruke noen gensere det ikke ble svetteringer på - men etter å ha behandlet meg med Aluminiumsklorid har jeg fått et helt annet liv...

PS: Litt ubehagelig å bruke, men det er så verdt det!!!

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er det verdt det å bruke aluminium etter at mattilsynet gikk ut og advarte mot det?

http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/mattilsynet-advarer-mot-deodorant-bruk/a/10141554/

Anonymkode: cab51...d3c

De advarer mot deodoranter som inneholder aluminium - da dette er noe man gjerne bruker daglig. Produktet som heter Aluminiumklorid er ingen deodorant, det er et legemiddel som brukes til behandling (ikke daglig). I starten bruker man det hver 14. dag eller noe (etter behov), og etterhvert trenger man mindre og mindre av det. Nå har ikke jeg brukt det på flere år, og jeg har fremdeles ingen problemer med svetting.

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det verdt det å bruke aluminium etter at mattilsynet gikk ut og advarte mot det?

http://www.vg.no/forbruker/helse/helse-og-medisin/mattilsynet-advarer-mot-deodorant-bruk/a/10141554/

Har du forresten giddet å lese artikkelen du linker til: der står det nemlig følgende: 

- Er det grunnlag for å advare mot daglig bruk av antiperspirant?

- Vi har ingen informasjon som skulle tilsi det på dette tidspunkt. Studien som ble gjennomført av VKM i vår er oversendt EUs vitenskapelige komite SCCS og vil bli tatt med i vurderingen når en anbefaling er ventet fra SCCS i begynnelsen av 2014.

Skrevet
7 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Har du forresten giddet å lese artikkelen du linker til: der står det nemlig følgende: 

- Er det grunnlag for å advare mot daglig bruk av antiperspirant?

- Vi har ingen informasjon som skulle tilsi det på dette tidspunkt. Studien som ble gjennomført av VKM i vår er oversendt EUs vitenskapelige komite SCCS og vil bli tatt med i vurderingen når en anbefaling er ventet fra SCCS i begynnelsen av 2014.

Du så hvem som sa det sant? Administrerende direktør Finn Rasmussen i Kosmetikkleverandørenes forening

Selvsagt vil ikke de som selger deodoranter si at det er et problem, da tjener de mindre penger. Kosmetikkindustrien lever av å lyve til kundene sine.

Sitat

De advarer mot deodoranter som inneholder aluminium

Du tenker en deodorant som heter aluminiumsklorid ikke inneholder aluminium?

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker produktet 2 netter i året. Er neppe daglig bruk dette.

28 minutter siden, TheGirlWhoWaited skrev:

De advarer mot deodoranter som inneholder aluminium - da dette er noe man gjerne bruker daglig. Produktet som heter Aluminiumklorid er ingen deodorant, det er et legemiddel som brukes til behandling (ikke daglig). I starten bruker man det hver 14. dag eller noe (etter behov), og etterhvert trenger man mindre og mindre av det. Nå har ikke jeg brukt det på flere år, og jeg har fremdeles ingen problemer med svetting.

I begynnelsen måtte jeg også bruke aluniniumsklorid hver 14 dag. Har nå brukt det i flere år og bruker det ca 2 netter i året (du sover med det i armhulen).

Produktet er helt fantastisk på alle måter og jeg kan varmt anbefale det. Tidligere rant det svette av armhulen min av så enkle ting som å gå til vors el bussen til universitetet. Kunne kjenne dråpene renne ned ribbeina mine. Gav helt enorme svetteringer på klærne.

Var hos legen og fikk henvisning til en spesialist. Men, han fant ikke ut hva som var galt og kunne ikke gjøre noe for meg. Men takket være google fant jeg aluminiumsklorid <3

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tenker en deodorant som heter aluminiumsklorid ikke inneholder aluminium?

Selvfølgelig inneholder den aluminium - men det er ikke en deodorant!  Ergo; man bruker den ikke daglig, kanskje hver 14.dag i begynnelsen, for så å ikke trenge å behandle mer en en gang eller to i året!

Skrevet
3 timer siden, TheGirlWhoWaited skrev:

Ja, det er denne - men det er faktisk ikke nødvendig å bruke den så mye som står beskrevet her. (snakker av erfaring).

Da kjøper jeg den i morgen :) kan man bruke vanlig deodorant ved siden av? Ts

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Få deg time hos fastlege. Kanskje han kan henvise deg videre til noen. Det benyttes noen steder botoxbehandling mot svette

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde dette problemet. Så sluttet jeg å bruke klær av annet enn 100% bomull og problemet forsvant gradvis. Vær altså obs på at svette godt kan være allergi. :opplyser: (også mot feks mat..)

Anonymkode: 823de...f2f

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da kjøper jeg den i morgen :) kan man bruke vanlig deodorant ved siden av? Ts

Ja, du skal vaske av denne om morgenen, så du kan bruke vanlig deo. Bare pass på at det kan bli sårt etter behandling, så velg deo'er uten parfyme :-)

Skrevet

Men TS er det kun lukt du har problemer med eller svetter du mye? Eller begge deler? Stop 24 er fin å bruke forskjellige steder på kroppen fordi den har kule til å rulle ut produktet slik som en deo. 

Anonymkode: 3601e...a56

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...