Gå til innhold

Vil du si en er slank hvis man veier..

Anbefalte innlegg

Skrevet

53 kilo/160 cm? 

Anonymkode: 1cfa1...2c0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig er man det! Svært slank til og med.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Leo skrev:

Selvfølgelig er man det! Svært slank til og med.

Så jeg bør heller gå for å opprettholde vekta og heller trene mer? "Idealet" er vel kanskje ikke 50 fordelt på 160? Skjønner ikke hvorfor jeg tenker det😊 

Skrevet

Det er absolutt en kjempefin vekt. Det "idealet" er ikke et ideal, nei, det er veldig lite.Gå for å opprettholde, spise normalt og sunt og trene normalt og sunt. Ikke stress! :) 

Anonymkode: b9e4c...30e

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så jeg bør heller gå for å opprettholde vekta og heller trene mer? "Idealet" er vel kanskje ikke 50 fordelt på 160? Skjønner ikke hvorfor jeg tenker det😊 

Har ingen spiseforsyrrelser.. spiser greit og slikt. Blir usikker på min egen vekt da jeg har veid 80 kilo som høygravid og 73 på det meste etter fødsel nr 2 for to år siden. Vet jeg er blitt tynnere da, vekta er ganske stabil😊

Skrevet

Absolutt! Får du mer muskler, kan det til og med hende du går opp noen kilo og det gjør ingenting det heller. En person som er 160 høy og veier 50 kilo er på grensen til undervektig og det bør i hvert fall ikke være noe ideal!

Skrevet

er mulig å være skikkelig skinnyfat ved 53kg/160cm

Anonymkode: 926ed...c9e

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tja.. muskler har jeg vel lite av da det har vært lite tid til trening. Er det det som er tynnfeit? Spiser lite godteri og har vel et normalt kosthold. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da er det jo trening og ikke vektnedgang som gjelder! Og trening skal ikke overdrives det heller.

• Liker 3
Skrevet

En venninne av meg veier 10 kg mer enn meg, men vi ser like slanke ut. Hun trener masse, det gjør ikke jeg.

Her ser du bilde av ei som har gått opp noen  muskelkilo

Anonymkode: 672e6...c7d

• Liker 1
Skrevet

En person med de målene har en BMI på 20,7 som regnes som normalvekt. Normalvekt går fra 18,5 til 24,9 så 20,7 befinner seg i nedre halvdel av skalaen.

"Slank" er et litt diffust uttrykk og er veldig avhengig av hva du er vant til. Famile, venner og media påvirker vår oppfatning, og den endres over tid.

"Idealvekt" uttrykt som høyde minus 110  er en gammel regel fra den gang det ikke fantes kalkulatorer :P BMI er en bedre formel, selv om faktorer som kroppsbygning og -sammensetning gjør at den ikke bør være den eneste målestokken.

Hvilken vekt du selv vil trives med, kommer an på din livsstil, erfaringer, spisevaner/preferanser, omgivelser.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 160 og 53 kg. Er dessverre for tynn og må gå opp noen kilo. Har ikke noe overflødig fett, flat mage og er til og med så tynn at beina stikker ut litt mer enn det de skal. 

Folk bærer vekt veldig forskjellig fordi vi har forskjellige kroppsbygninger og forskjellig andel muskelmasse. Jeg er jo muskuløs, så hadde det ikke vært for at jeg var det så hadde jeg nok veid 49-50 kilo om jeg hadde normal muskelmasse, og en person med normal muskelmasse som veier 49-50 kilo og er 160 cm er jo veldig tynn, så da kan du se for deg hvordan jeg ser ut :) 

Anonymkode: 622b6...a7c

Skrevet

de vil jeg si , jeg er 56 og like høg men vert nedi 45 og på 61 så. følte meg feit på 61. målet mitt er 54. ned to kg igjen.

Skrevet

Gratulerer med fin vekt. Du vet du er slank :)

Anonymkode: 60ac5...5ac

Skrevet

Ryddet for helseskadelig råd.

Raven Emerald, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...