Gå til innhold

Trionetta


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Demina

Heisann!

Har noen spørsmål om Trionetta som det hadde vært fint om noen kunne svare på.

Jeg har brukt Trionetta omtrent siden mars, men mensen har aldri kommet regelmessig. Får den to-tre dager etter jeg har begynt å ta de store, hvite pillene. Er da de første dagene jeg tar disse pillene sikre dager?

Jeg begynner så på et nytt brett etter syv store, hvite piller. Er dette feil siden jeg da ofte fortsatt har mensen? Kan dette være grunnen til at jeg har noen dager utsatt mens hver gang?

Takknemmelig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig at det tar noen dager fra du starter på de hvite, til du får mensen. Det er skiftet som setter gang i mensen. P-Piller skal i utgangspunktet være helt sikre hele tiden.

Når eg tok trionetta, så pleide mensen å være slutt før eg startet på neste brett, men det er helt individuelt. Det tar og noen mndr før kroppen din har vennet seg til pillene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
Jeg har brukt Trionetta omtrent siden mars' date=' men mensen har aldri kommet regelmessig. Får den to-tre dager etter jeg har begynt å ta de store, hvite pillene.[/quote']

Menneh ... hvis du pleier å få mensen to-tre dager uti den hormonfrie uka, så er den jo regelmessig.

De store, hvite pillene i Trionetta 28 er placebotabletter -- altså tabletter fullstendig uten hormoner. Prevensjonseffekten av disse er akkurat den samme som i sukkertøy -- ingen, mao. Poenget med placebotablettene er bare at enkelte jenter foretrekker å ta piller hver eneste dag, framfor å ha en pillefri uke.

"Mensen" for p-pillebrukere er for øvrig ikke menstruasjon i vanlig forstand, ettersom du ikke har eggløsning. Det er en menstruasjonslignende blødning, en såkalt bortfallsblødning.

Så lenge du tar p-pillene som du skal (aldri mer enn 36 timer mellom hver tablett), ikke har hatt oppkast eller diaré, og ikke har tatt medisiner som nedsetter effekten av p-pillene i løpet av siste brettet er du sikret mot graviditet hele tiden, enten du bruker 28-brett med 7 placebopiller, eller bruker 21-brett med 7 pillefrie dager før du begynner på nytt brett.

Nei. Du skal ikke utsette å begynne på nytt brett selv om du fremdeles blør. Pillene skal tas som normalt uansett.

Nei. Utfra det du beskriver får du ikke utsatt mens. Så lenge blødningen kommer i løpet av den hormonfrie uka er alt som det skal være. Noen får blødningen dagen etter, noen noen dager uti den pillefrie uka, og noen få helt på slutten. Alt dette er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Siden vi er inne på Trionetta her, så har jeg et lite sidespørsmål: er det noen Trionetta-brukere som har fått nedsatt sexlyst pga. den?

Jeg gikk 3 måneder på Yasmin, men den fungerte som selveste sex-killeren - byttet derfor til Trionetta, som jeg brukte for noen år siden, og som funket veldig bra da. Nå har jeg absolutt ikke lyst på sex, og lurer på om det er pillene, om det er en innkjøringsfase før man blir vant til dem igjen, eller om problemet ligger et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er veldig vanlig å miste sexlysta av p-piller. Opplevde det selv med trionetta. Det går sannsynligvis ikke over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...