Gå til innhold

Når "alle" har vært med "alle"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 30 år og har flyttet tilbake til min lille hjembygd. Der har jeg fått jobb, kjøpt bolig og trives greit. Jeg har tatt opp kontakten med gamle venninner og et par venninner har kontakten blitt mye større, noe jeg setter stor pris på. Spesielt glad er jeg for å ha fått bedre vennskap med "Kari". Kari kjenner alle og har ofte tatt meg med på sosiale begivenheter slik at jeg har blitt kjent med flere.

Nå har det seg slik at jeg har møtt en mann, "Per". Har truffet Per så vidt før, men nå har vi vært på noen dater og trives i hverandres selskap.

Problemet er at Per har vært med Kari. Jeg fattet mistanke da Kari ikke viste noen som helst engasjement i at jeg har møtt en mann. Og når jeg spurte henne om han så sa hun hun visste ingenting (til tross for at hun kjenner alle og hennes bestekamerat er hans bestekamerat...). En fuktig kveld i godt lag spurte jeg da Per om det. Han ble tydelig ukomfortabel, men svarte ja. Vi ble avbrutt, og jeg spurte ikke mer, hadde ikke lyst å lage dårlig stemning.

Nå kjenner jeg at jeg synes det plager litt. At min gode venninne har ligget med en potensiell kjæreste. Blir litt skuffet at hun ikke har nevnt noe og tydelig unngår temaet om Per. Men så bor vi i en liten bygd, og det virker som det er ganske vanlig her. At alle har vært med alle.

Hvordan kan jeg takle dette bedre?

Anonymkode: b4c7d...b70

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 30 år og har flyttet tilbake til min lille hjembygd. Der har jeg fått jobb, kjøpt bolig og trives greit. Jeg har tatt opp kontakten med gamle venninner og et par venninner har kontakten blitt mye større, noe jeg setter stor pris på. Spesielt glad er jeg for å ha fått bedre vennskap med "Kari". Kari kjenner alle og har ofte tatt meg med på sosiale begivenheter slik at jeg har blitt kjent med flere.

Nå har det seg slik at jeg har møtt en mann, "Per". Har truffet Per så vidt før, men nå har vi vært på noen dater og trives i hverandres selskap.

Problemet er at Per har vært med Kari. Jeg fattet mistanke da Kari ikke viste noen som helst engasjement i at jeg har møtt en mann. Og når jeg spurte henne om han så sa hun hun visste ingenting (til tross for at hun kjenner alle og hennes bestekamerat er hans bestekamerat...). En fuktig kveld i godt lag spurte jeg da Per om det. Han ble tydelig ukomfortabel, men svarte ja. Vi ble avbrutt, og jeg spurte ikke mer, hadde ikke lyst å lage dårlig stemning.

Nå kjenner jeg at jeg synes det plager litt. At min gode venninne har ligget med en potensiell kjæreste. Blir litt skuffet at hun ikke har nevnt noe og tydelig unngår temaet om Per. Men så bor vi i en liten bygd, og det virker som det er ganske vanlig her. At alle har vært med alle.

Hvordan kan jeg takle dette bedre?

DER kanskje.. jeg bor i og er oppvokst i en bygd med 200 stk. Her ligger ingen med ingen! Bortsett fra de som er gift, så et bygdefenomen er det langt ifra. 

2016-fenomen, ja, antakeligvis.. folk ligger rundt.. at de ikke skammer seg :(

Jeg hadde syntes det hadde vært ekkelt selv, så forstår deg godt! Du må rett og slett bare tenke: "takler jeg dette på sikt?". Det kan bli et kjempeproblem. 

Anonymkode: 8ec01...f07

• Liker 5
Skrevet

Hadde konfrontert venninnen min med hva jeg vet. Så må du se da om du vil bli boende i denne byen og oppleve dette flere ganger, om du takler det eller ikke.

Anonymkode: c7ac5...92e

Skrevet

Vel, er det eit lite sted, så er det ikkje til å unngå at noen har vært bortpå noen andre, og da er det fort gjort at ein potensiell kjæreste og potensiell venn har ligget sammen eller hatt noe på gang. Fortid er fortid. Synd at "Kari" ikkje ville si det selv, men det er vel ikkje akkurat så lett å ta opp heller.. Lurer du på detaljer, så spør du enten "Kari" eller "Per" om det. Også avgjør du om du skal la ein liten bagatell fra fortiden ødelegge noe som potensielt kan bli eit bra forhold.

Skrevet

Du konkluderer dette basert på ett tilfelle? 

Skrevet
1 minutt siden, canacas skrev:

Du konkluderer dette basert på ett tilfelle? 

Neida, jeg kjenner flere som har både en to og tre barn med forskjellige, og vært sammen med alle før de giftet seg.

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DER kanskje.. jeg bor i og er oppvokst i en bygd med 200 stk. Her ligger ingen med ingen! Bortsett fra de som er gift, så et bygdefenomen er det langt ifra. 

2016-fenomen, ja, antakeligvis.. folk ligger rundt.. at de ikke skammer seg :(

Jeg hadde syntes det hadde vært ekkelt selv, så forstår deg godt! Du må rett og slett bare tenke: "takler jeg dette på sikt?". Det kan bli et kjempeproblem. 

Anonymkode: 8ec01...f07

Jeg tror kanskje det har med at bygda er stor nok til at man MÅ ikke flytte ut derfra, men liten nok til at utvalget er lite...

Ja, takler jeg dette på sikt? Er så vanskelig å vite...

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde konfrontert venninnen min med hva jeg vet. Så må du se da om du vil bli boende i denne byen og oppleve dette flere ganger, om du takler det eller ikke.

Anonymkode: c7ac5...92e

Dessverre blir jeg boende noen år til, så flytte er ikke akkuratt aktuelt nå. Jeg må snakke med henne ja, men er også litt redd for å miste venninnen min.

5 minutter siden, Saphyria skrev:

Vel, er det eit lite sted, så er det ikkje til å unngå at noen har vært bortpå noen andre, og da er det fort gjort at ein potensiell kjæreste og potensiell venn har ligget sammen eller hatt noe på gang. Fortid er fortid. Synd at "Kari" ikkje ville si det selv, men det er vel ikkje akkurat så lett å ta opp heller.. Lurer du på detaljer, så spør du enten "Kari" eller "Per" om det. Også avgjør du om du skal la ein liten bagatell fra fortiden ødelegge noe som potensielt kan bli eit bra forhold.

Jeg ble også skuffa av Kari. Jeg tenker om det blir enda mer seriøst må jeg absolutt vite mer, siden jeg vet litt allerede. Så må jeg bare jobbe med meg selv for å takle det, men vet ikke helt hvordan.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, jeg kjenner flere som har både en to og tre barn med forskjellige, og vært sammen med alle før de giftet seg.

Hæ? Hva er relevant med det? Slik skjer i storbyen og. Forstår likevel ikke konklusjonen om at "alle har hatt alle". 

Skrevet

Ingen grunn til å bli overdramatisk, dette blir bare et problem om du gjør det til et problem.

Kari holdt munn om det fordi hun sikkert skjønte du var typen til å reagere. Man svarer vel heller ikke på nyhetene til venninna om at hun har møtt med mann med å si "han har jeg knullet", og før man vet det så er det for sent. Pluss det gagner jo ingen at du vet det, hadde åpenbart vært best på den måten, bortsett fra at sannheten garantert hadde kommet frem på et tidspunkt. Hun har jo visst det, kanskje hun har tenkt det var mer opp til Per å fortelle og ikke henne å ødelegge for han.

Jeg har ikke noen råd til hvordan du skal takle det, for jeg hadde ikke brydd meg (vært i samme situasjon ja). Hva er det som helt konkret er problemet med denne type situasjon? Er du redd for at det kan bli dem igjen? Eller er det bare konseptet med at de har sett hverandre nakne som du sitter og grubler på? 

Sånn i utgangspunktet ville jeg tenkt at jeg ville snakket med Kari og Per hver for seg og få hele historien, kanskje du får mer ro i sjelen da. Samtidig vet jeg ikke om du da bare spiller scenene med dem sammen i hodet enda mer? 

• Liker 4
Skrevet

det er så vanlig at alle ligger med alle i enkelte bygder at hvis en har en kjønnssykdom, så får alle de andre den også snart 

Anonymkode: 76fff...13e

Skrevet

Hvis jeg hadde en kompis, og møtte en dame og fikk vite at han hadde vært på henne, hadde jeg droppet henne. Å ha venner som ligger rundt, gjør meg ikke noe, men jeg vil ikke ha en kjæreste som gjør det. 

Skrevet

hva skal du si til venninna di? "hei, du asså, jeg synes det er fryktelig dårlig gjort av deg å ligge med en fyr som noen år senere faktisk er potensiell kjæreste til nye venninner..." 

hun hadde seg med han lenge før du møtte han, hun har ingen meldeplikt til deg over hvem hun har ligget med, og om du dropper han fordi han hadde seg med ei for lenge siden, så burde du kanskje finne både venner og kjæreste som praktiserer "ikkeno sex før ekteskapet"

• Liker 2
Skrevet

Alle har forskjellige syn på dette. Selv avviste jeg en jente på studiet fordi jeg visste hun hadde pult noen andre studiekamerater året før. 

Jeg har diskuterte dette med mange av mine venner og noen driter i om vennen har vært bortpå, andre tenker at det er flere fisk i havet og av dette kommer til å gnage i bakhodet lenge. Mitt råd til TS er derfor å ikke høre på noen andre og føle på hva hun selv synes.

• Liker 2
Skrevet

Kanskje Kari ser på den hendelsen som så ubetydelig at det ikke er behov for å dra den fram i lyset. For alt du vet kan det ha vært fyllesex hun har gjort sitt beste for å glemme. La det ligge hvis du liker og vil beholde dem begge. Glem det. Det kommer neppe noe godt ut av å presse fram detaljene her.

Skrevet

Siden du har flyttet til en bygd, må du nesten bare belage deg på at X har vært med X. Jeg hadde ikke brydd meg. 

• Liker 2
Skrevet

Hvis en venninne av meg ble sammen med en jeg hadde hatt meg med ville jeg tenkt det var høflig å la det ligge liksom.. ville aldri tatt det opp uansett om jeg visste at venninnen min visste. hun mente sikkert ikke noe vondt med å ikke si det, tvert om

Anonymkode: 5f9f1...ada

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...