Gå til innhold

Brystvorta blir litt hvit etter amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har et problem når baby tar tak. For da gjør det VONDT. 

Gjør også vondt når jeg drikker noe kaldt, får frysninger eller trekker pusten dypt, ETC.

har lest noe om reynolds fenomen(eller hva det nå het), men brystvorta går ikke fra å være hvit til blå til rød, kun hvit/gjennomsiktig-aktig til hvit. Og det er ikke hele brystvorta, ene mer enn den andre. 

Gjør kun vondt når barnet legges til og ikke dier. Gjør også vondt etter at baby har spist. Smertene er veldig variable fra gang til gang.

det rare er at som sagt så gjør det ikke vondt når baby dier, kun når han skal legges til, men mister han taket og legges til på nytt med engang gjør det ikke vondt.

det er heller ikke brystvorta som gjør vond, tror det er areolaen/veldig vanskelig å definere hva som gjør vondt, 'en IKKE brystvorta den kjenner jeg nesten ikke, har sett han suge brystvorta inn som om det var spaghetti uten å legge merke til det.

hva kan dette være? Hvis det er det fenomenet, går det over? Baby er forresten 6 uker.

hilsen fortvilet førstegangsmor som fullammer og har veldig ltst til å fortsette.

Anonymkode: 53390...a22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å smøre med Canesten. Hjalp her. Altså det kan være sopp..

Anonymkode: 5edf5...330

Skrevet

Feil sugetak eller trøske. Er babyen hvit på tunga? Kontakt ammehjelper eller ammepol angående sugetaket.

Anonymkode: 1f7f4...b67

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å smøre med Canesten. Hjalp her. Altså det kan være sopp..

Anonymkode: 5edf5...330

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Feil sugetak eller trøske. Er babyen hvit på tunga? Kontakt ammehjelper eller ammepol angående sugetaket.

Baby er ikke hvit i munn, og med hvit på brystvorten så er ikke fargen permanent, går over til rød etter et par sekunder.

kan det fortsatt være sopp selv om jeg ikke har vondt i brystvorten, baby ikke er hvit i munn, og det ikke gjør vondt når barnet dier.

helsepersonell mener han har riktig sigetak, gjør jo heller ikke vondt når han dier. Store kjevebevegelser i hvertfall

Skrevet

Ja, det kan fortsatt være sopp. Jeg hadde det og det kjentes ut som om hele brystet sto i brann det første minuttet etter at han begynte å die. 

Har du fått sjekket tungebåndet til babyen? Sugetaket kan se riktig ut, til tross for kort tungebånd. 

Skrevet

Ts her igjen. Fant et bilde på nett. Det er nesten lik brystvorten min, bare at mine er litt mindre hvite i størrelse. Også går det over etter et par sekunder. Har observert det etter barnet dier og når jeg fikk vondt etter frysninger så sjekket jeg brystvorta kjapt og da var den jammen med hvit og det gikk over etter et par sekunder det også

IMG_1116.JPG

Skrevet

Det er ikke nødvendigvis unormalt at brystvortene er hvite i par sekunder etter amming. Så ville ikke bekymret meg for det. Men smertene er det verre med. Kan være Raynauds? Kan høres litt sånn ut. Jeg ville kontaktet ammehjelpen. Feil sugetak kan også gi symptomer som Raynauds. Det kan også være utdrivningen, den kan gjøre vondt og brystvortene kan bli hvite. 

Skrevet

Det er nok Raynauds om det ser ut som på bildet. Jeg hadde også det. Jævla vondt. Mener det ble bedre etter en stund

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...