Juicy_girl Skrevet 22. desember 2016 #1 Skrevet 22. desember 2016 Håper på råd og tips på dette problemet. Min samboer har 2 barn. Han har 50% s deling med sin x kone. Noe som fungerer fint. Hans 2 barn går på barneskole hvor en annen x jobber. Altså ikke barnas mor.. Det er over 4 år siden forholdet tok slutt og de hadde ett fra til forhold på ca 10 måneder. Han møtte meg en stund etter og vi har vært sammen i litt over 3 år. Hun hadde hatt litt kontakt med barna i ettertid og det dabbet naturlig av ettersom hun ble sjalu og trakk seg unna. Etter at sorgen hennes gav seg så tok hun kontakt og lurte på om hun kunne få ha barna i livet sitt igjen. Min samboer spurte meg og jeg sa nei. Hun bosatte seg i nærområdet og søkte jobb som lærer på barnas skole for ca 2 år siden. I sommer hadde jeg og min samboer en pause og Xen fikk da passe barna hans noe. Vi klarte å løse floken i mellom oss og ble kjærester igjen før jul i fjor. Vi inviterte Xen på kaffe en dag fordi min samboer mente hun bare var glad i barna og ville bare være en slags tante nedi gata. Det stemte ikke. Det ble kleint og hun ringte min samboer og fortalte at å være en slags tante nedi gata kunne hun ikke finne seg i. Problemet ble at denne læreren sendte mye meldinger til barna om at hun er stemoren dems og hvor glad hun var i dem etc. En gang sendte hun melding en fredag og spurte om barna ville komme i hennes bursdag dagen etter. Selv om hun visste at vi skulle på hytta.. Tilslutt måtte min samboer ta en alvorsprat med henne og sa at hun ikke kunne ha noe med barna og gjøre i nærmeste fremtid ettersom hun holdt på sånn. Hun gav seg litt men sendte noen meldinger innimellom. En dag hun sendte melding om at hun hadde drømt om datteren hans og at hun savnet henne.. Så sa jeg til samboeren min at jeg syntes det var nok. Jeg ba han på nytt be henne holde seg unna. Han skrev da til henne at hold deg langt unna mine barn.. Hun ble sint og skrev at han nå var luft for henne osv.. Når han er på skolen og hun ser han så snur hun seg rundt og ender han ikke.. Det er greit det. Bare at hun fortsetter og ha kontakt med barna. Hun gir de frukt på skolen hver dag., de får godteri når det er ferietid og noen meldinger innimellom. Selv om sms er blitt bedre.. Barna syns det er koselig og vet ingenting om denne konflikten. Noe vi begge syns det er viktig at de ikke gjør. Barnas mor vil ikke blande seg i dette. Hun syns Xen er koselig og kan ikke se at det er noe galt i dette. Jeg syns denne x læreren er frekk og kan ikke forstå hvorfor hun fortsatt ikke gir seg. Selv er jeg snill og beskjeden og ikke typen til å forstå meg på noe av det. Kan jeg kreve at hun absolutt ikke har kontakt? Min samboer sa nå sist at Ja men kan vi ikke vente til det blir mer ev og så får jeg ta en prat igjen. Uff jeg er lei hele greia. Trenger råd😊
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #2 Skrevet 22. desember 2016 Snakk med rektor eller noe, og si at denne læreren har omgang med barna til samboeren din når dere har gitt beskjed om at dette er uønsket.. Anonymkode: 2ee63...47e 8
Populært innlegg MapleSirup Skrevet 22. desember 2016 Populært innlegg #3 Skrevet 22. desember 2016 Det er jo den ekstremt ambivalente oppførselen fra samboeren din som har forvirret og forverret situasjonen. Barnas mor synes også det er greit - så da er det altså begge foreldrene som synes det er greit, men DU som skaper forvirringen... Back off Så lenge ikke damen gjør noe galt mot barna, så må situasjonen få tid til å gli over. Hun finner sikkert sterkere interesser i livet sitt snart. I mellomtiden må du jobbe med sjalusien din. Det er heller ikke dine barn. 64
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #4 Skrevet 22. desember 2016 26 minutter siden, Juicy_girl skrev: Når han er på skolen og hun ser han så snur hun seg rundt og ender han ikke.. Det er greit det. Bare at hun fortsetter og ha kontakt med barna. Hun gir de frukt på skolen hver dag., de får godteri når det er ferietid og noen meldinger innimellom. Selv om sms er blitt bedre.. Barna syns det er koselig og vet ingenting om denne konflikten. Noe vi begge syns det er viktig at de ikke gjør. Barnas mor vil ikke blande seg i dette. Hun syns Xen er koselig og kan ikke se at det er noe galt i dette. Hvorfor er det da et problem? Jeg skjønner ikke hvorfor du skal legge deg oppi dette i det hele tatt. Anonymkode: fabb9...db1 46
MapleSirup Skrevet 22. desember 2016 #5 Skrevet 22. desember 2016 TS er barnslig sjalu. Det er det eneste problemet her. Ikke alt det andre pratet.. 33
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #6 Skrevet 22. desember 2016 Hva i helvete er problemet med at Xen har kontakt med barna? Ts problemet her er at du er bitter på Xen, herregud kom ned fra din høye hest. Her lager du problemer kun på pur f. Anonymkode: 52bf6...9bd 22
Juicy_girl Skrevet 22. desember 2016 Forfatter #7 Skrevet 22. desember 2016 Takk for svar😊 God idé med rektor. Jeg kan ikke snakke med han, men holder det at min samboer sender mail? Hva er formelt riktig her? Noen som jobber på skole og har vært borti noe lignende? Det er nok mere måten hun har oppført seg på som gjør at vi begge ønsker at hun holder seg unna. Jeg så ikke på henne som noe trussel da min samboer har fortalt hvor lite bra det forholdet var. Hun ble raskt varm og tok over både leksegjøring matlaging og all kontakt med xkona. Det ble for mye og intens og samboeren hadde ikke følelser. Jeg vet hvor mye jeg betyr for min samboer. Greia er vel mer at når hun blir invitert på kaffe og jeg har godtatt kontakten. hun ringer han etterpå og sier at hun ikke vil møte meg og hun ikke vil være en slags tante men hun vil være stemor så blir det feil. Hvis hun bare er glad i barna så holder det vel å være bare tanta nedi gata? Jeg syns det er vondt at min samboer måtte forklare hans datter hva en stemor er i og med at hun fortalte alle at hun hadde 2.. Hvis det dabber av naturlig. Når dabber det av da. Det har jo gått 4 år.. 7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #8 Skrevet 22. desember 2016 1 minutt siden, Juicy_girl skrev: Takk for svar😊 God idé med rektor. Jeg kan ikke snakke med han, men holder det at min samboer sender mail? Hva er formelt riktig her? Noen som jobber på skole og har vært borti noe lignende? Det er nok mere måten hun har oppført seg på som gjør at vi begge ønsker at hun holder seg unna. Jeg så ikke på henne som noe trussel da min samboer har fortalt hvor lite bra det forholdet var. Hun ble raskt varm og tok over både leksegjøring matlaging og all kontakt med xkona. Det ble for mye og intens og samboeren hadde ikke følelser. Jeg vet hvor mye jeg betyr for min samboer. Greia er vel mer at når hun blir invitert på kaffe og jeg har godtatt kontakten. hun ringer han etterpå og sier at hun ikke vil møte meg og hun ikke vil være en slags tante men hun vil være stemor så blir det feil. Hvis hun bare er glad i barna så holder det vel å være bare tanta nedi gata? Jeg syns det er vondt at min samboer måtte forklare hans datter hva en stemor er i og med at hun fortalte alle at hun hadde 2.. Hvis det dabber av naturlig. Når dabber det av da. Det har jo gått 4 år.. Problemet høres mer ut som at du ikke klarer å komme over en sjalusi mot denne Xen, ikke det at det ble for "intens". Du høres bitter ut ja, alt Xen prøver på er å være hyggelig og snill, og opprettholde kontakt. Det er ikke slik at man ikke kan være venner etter at et forhold har gått dunken. Krever ikke mye, bare litt anstendighet og modenhet så skjønner man at man kan være venner og være forsonlige selv om det har vært et tidligere forhold inne i bildet. Du høres veldig sta og bitter ut, får et inntrykk av at du prøver å lage oppstyr kun fordi det er Xen, og at du hater hun for det. Seriøst barna synes hun er snill, og hun gjør mye godt, og det hun får til takk er at du stritter på bakbeina som en liten fjortisjente som ønsker full krig, kun fordi hun er den tidligere Xen. Om du er så sjalu og bitter så skjønner jeg ikke hvorfor du velger å gå inn i et forhold med noen som har en X. Vet at det er krast å si, men blir helt sjokket av at noen kan la seg styre så til de grader av hat og lage fult kaos når Xen kun prøver å være vennlig. Makan. Anonymkode: 52bf6...9bd 17
MapleSirup Skrevet 22. desember 2016 #9 Skrevet 22. desember 2016 2 minutter siden, Juicy_girl skrev: Takk for svar😊 God idé med rektor. Jeg kan ikke snakke med han, men holder det at min samboer sender mail? Hva er formelt riktig her? Noen som jobber på skole og har vært borti noe lignende? Det er nok mere måten hun har oppført seg på som gjør at vi begge ønsker at hun holder seg unna. Jeg så ikke på henne som noe trussel da min samboer har fortalt hvor lite bra det forholdet var. Hun ble raskt varm og tok over både leksegjøring matlaging og all kontakt med xkona. Det ble for mye og intens og samboeren hadde ikke følelser. Jeg vet hvor mye jeg betyr for min samboer. Greia er vel mer at når hun blir invitert på kaffe og jeg har godtatt kontakten. hun ringer han etterpå og sier at hun ikke vil møte meg og hun ikke vil være en slags tante men hun vil være stemor så blir det feil. Hvis hun bare er glad i barna så holder det vel å være bare tanta nedi gata? Jeg syns det er vondt at min samboer måtte forklare hans datter hva en stemor er i og med at hun fortalte alle at hun hadde 2.. Hvis det dabber av naturlig. Når dabber det av da. Det har jo gått 4 år.. Hva mener du med formelt riktig?? Hva skal rektor gjøre?? Hva med å politianmelde henne? "Han var sammen med henne og involverte barna. Han lot henne ha barna.Så ikke.Så hadde vi pause, han inivterte henne, så ikke, Så ble vi sammen,så inviterte vi på kaffe og så ikke.Mor synes det er greit, vi ikke. Nå treffer hun dem på skolen og kjøper frukt til dem! Men jeg er ikke sjalu. Jeg tenker bare på barna" Blir sikkert hardt dømt etter stemorsparagrafen 23: "Den som ikke viker for en ny stemor skal straffes med daglig bøter i form av epler eller appelsiner og får ny tittel: "tanta nedi gata". Denne straffen vil vare helt til neste stemor etter der igjen krever at mannen lager nytt opprør. Beklager, kan ikke dy meg. DU ER SJALU!! Dette er ikke et reelt problem! 32
Juicy_girl Skrevet 22. desember 2016 Forfatter #10 Skrevet 22. desember 2016 Ja hun er hyggelig mot barna, men det er ikke noe snilt å spille på samvittigheten til barn. Når hun visste at vi skulle på hytta så inviterer hun dem på bursdag osv.. Likeledes så er det vel greit å være bare en omsorgsperson for barna og ikke noe mer dersom man har edlere hensikter. Hun ringte min samboer etter denne kaffen og gråt fordi hun ville være stemor og ville noe mer. En stemor er den som er kjæreste med faren til barna. Da må hun i såfall kalle seg xstemor. Nei min samboer syns ikke dette er greit. Jeg har snakket med en venninne som har samboer med barn og han syns at dersom forholdet er av kortere form så er det best å dabbet kontakten helt ut ganske fort slik at man ikke lager savn som ikke hadde trengt å være der. 3
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #11 Skrevet 22. desember 2016 28 minutter siden, Juicy_girl skrev: Takk for svar😊 God idé med rektor. Jeg kan ikke snakke med han, men holder det at min samboer sender mail? Hva er formelt riktig her? Noen som jobber på skole og har vært borti noe lignende? Det er nok mere måten hun har oppført seg på som gjør at vi begge ønsker at hun holder seg unna. Jeg så ikke på henne som noe trussel da min samboer har fortalt hvor lite bra det forholdet var. Hun ble raskt varm og tok over både leksegjøring matlaging og all kontakt med xkona. Det ble for mye og intens og samboeren hadde ikke følelser. Jeg vet hvor mye jeg betyr for min samboer. Greia er vel mer at når hun blir invitert på kaffe og jeg har godtatt kontakten. hun ringer han etterpå og sier at hun ikke vil møte meg og hun ikke vil være en slags tante men hun vil være stemor så blir det feil. Hvis hun bare er glad i barna så holder det vel å være bare tanta nedi gata? Jeg syns det er vondt at min samboer måtte forklare hans datter hva en stemor er i og med at hun fortalte alle at hun hadde 2.. Hvis det dabber av naturlig. Når dabber det av da. Det har jo gått 4 år.. Men så lenge hun kun har kontakt med barna og ikke dere, hva er da problemet? Hvorfor skal dere gjøre noe med det? Og barna har jo hatt to stemødre, så det er korrekt sagt forsåvidt. (Selv om ingen av dere har vært stemødre per def) 4 minutter siden, Juicy_girl skrev: Ja hun er hyggelig mot barna, men det er ikke noe snilt å spille på samvittigheten til barn. Når hun visste at vi skulle på hytta så inviterer hun dem på bursdag osv.. Likeledes så er det vel greit å være bare en omsorgsperson for barna og ikke noe mer dersom man har edlere hensikter. Hun ringte min samboer etter denne kaffen og gråt fordi hun ville være stemor og ville noe mer. En stemor er den som er kjæreste med faren til barna. Da må hun i såfall kalle seg xstemor. Nei min samboer syns ikke dette er greit. Jeg har snakket med en venninne som har samboer med barn og han syns at dersom forholdet er av kortere form så er det best å dabbet kontakten helt ut ganske fort slik at man ikke lager savn som ikke hadde trengt å være der. En stemor er den som er gift med barnas far. Ikke kjæreste. Ikke samboer. I praksis bruker man vel det om samboer, men da etter ganske lange, stabile forhold. Kanskje hun føler en sorg over at hun ikke bare har mistet kjæresten sin, men også barna hans. Og det er jo helt naturlig. Jeg skjønner virkelig ikke hva som er greia her, og hvorfor du skal gjøre noe med det. Hun har en gang invitert på noe når dere skulle noe annet. Det kan være en forglemmelse. Barna lider jo ikke av å bli invitert på noe de ikke kan dra på en sjelden gang. La henne få ha kontakt med barna da, så holder dere dere på en mer avvisende tone hvis hun kontakter dere. (Din samboer synes tydeligvis det var greit i starten, siden han spurte deg. Men det var du som sa nei, uten at det egentlig er forståelig) Anonymkode: fabb9...db1 8
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #12 Skrevet 22. desember 2016 6 minutter siden, Juicy_girl skrev: Ja hun er hyggelig mot barna, men det er ikke noe snilt å spille på samvittigheten til barn. Når hun visste at vi skulle på hytta så inviterer hun dem på bursdag osv.. Likeledes så er det vel greit å være bare en omsorgsperson for barna og ikke noe mer dersom man har edlere hensikter. Hun ringte min samboer etter denne kaffen og gråt fordi hun ville være stemor og ville noe mer. En stemor er den som er kjæreste med faren til barna. Da må hun i såfall kalle seg xstemor. Nei min samboer syns ikke dette er greit. Jeg har snakket med en venninne som har samboer med barn og han syns at dersom forholdet er av kortere form så er det best å dabbet kontakten helt ut ganske fort slik at man ikke lager savn som ikke hadde trengt å være der. Merker jeg blir provesert over hvor tydelig det er at du kun tenker på deg selv. Når hun inviterte dem på bursdag så er det jo bare å si nei. Men nå er det ikke slik at man kan feire bursdag når en vil, har man bursdag i September så feirer man den liksom ikke i November fordi DU skylle på hytta den måneden. Kanskje hun ikke visste at dere skulle på hytta, eller at det ikke passet for Xen eller de andre gjestene at bursdagen var på en annen dag. Derfor valgte hun å spørre, fordi hun ville være inkluderende. Hvorpå dere svarte at det ikke passet, noe vanskligere enn det er det ikke. Det at du drar inn onde intensjoner og hensikter er drøyt. Alvorlig talt, må være lov at hun inviterer barna som hun har hatt mye med på bursdag uten at du blir fullstendig paranoid og begynner å konspirere om onde hensikter. Og om hun kaller seg stemor eller xstemor, at det går an å ta så på vei for det. Det må da være liv av Cen å savne barna når du gjør alt i din makt for å ødelegge det gode forholdet de har. Hadde du derimot tatt det på en voksen måte, og godtatt relasjonen mellom barna og Xen så hadde nok ikke Xen ringt og grått. Det er nok mer et resultat fordi hun savner barna fordi du nekter dem kontakt (pga. din voldsomme sjalusi). Men det er tydelig at det er din egen sjalusi som er problemet her, ikke Xen. Når du skriver "best å dabbet kontakten helt ut ganske fort slik at man ikke lager savn som ikke hadde trengt å være der. " så er det tydlig at hele problemet her er DEG. At DU lar din sjalusi komme i veien, med at du er redd for at det å opprettholde kontakten med Xen kan føre til at typen din vil savne henne. Veldig tydlig at problemet her er at du ønsker Xen lengst mulig vekk fordi du er livredd for å miste mannen din til Xen. Det er bare trist måten hvor du lar denne paranoide sjalusien gå uten over Xen som kun er glad i barna og ønsker dere alt godt. Anonymkode: 52bf6...9bd 14
Juicy_girl Skrevet 22. desember 2016 Forfatter #13 Skrevet 22. desember 2016 Grunnen til at jeg sa nei til kontakt etter at hun kom tilbake etter hennes kjærlighetssorg var at jeg forhørte meg med en venn som har barn. Han sa at for barna sin del så er det vondt når en omsorgsperson forsvinner og det beste er at de da får komme seg videre. Og at de får knytte bånd til den nye. Når hun tar kontakt igjen så vil de opprettholde såkalte sår. Jeg har jo ikke greie på dette rundt barn og såkalte steforeldre. Jeg nektet å møte barna hans før etter et halvt år pga redsel for om det ikke ble oss. Jeg har aldri kalt meg stemor ovenfor barna og er klar over at man da er gift. Xen var en fling for å komme over xkona og de var frem og tilbake disse 10 månedene. Hun er virkelig ikke en trussel. Jeg er bekymret for barna og hennes intuisjon.. Altså dette kaffebesøket var i uka. Hun fortalte at til helga skal jeg feire min bursdag. Hun lurte på om vi hadde en barnestol hun kunne låne fordi hun fikk besøk av familie med barn. Hvis hun ville ha de med så kunne hun spurt da. Jeg syns det blir feil å sende melding til to små barn på deres mobil fredag ettermiddag. Hun burde spurt min samboer direkte og ikke gitt små barn dårlig samvittighet for at de ikke kunne komme. Videre så syns jeg ikke meldinger som at hun savner de osv er noe heldig. At hun gir dem frukt på skolen syns jeg bare er koselig. Det er alt det andre som bekymrer meg. Nå var det jeg som gikk fra samboeren min og nei kan ikke skjønne hvorfor han skulle gå fra meg. 1
MapleSirup Skrevet 22. desember 2016 #14 Skrevet 22. desember 2016 7 minutter siden, Juicy_girl skrev: Grunnen til at jeg sa nei til kontakt etter at hun kom tilbake etter hennes kjærlighetssorg var at jeg forhørte meg med en venn som har barn. Han sa at for barna sin del så er det vondt når en omsorgsperson forsvinner og det beste er at de da får komme seg videre. Og at de får knytte bånd til den nye. Når hun tar kontakt igjen så vil de opprettholde såkalte sår. Jeg har jo ikke greie på dette rundt barn og såkalte steforeldre. Jeg nektet å møte barna hans før etter et halvt år pga redsel for om det ikke ble oss. Jeg har aldri kalt meg stemor ovenfor barna og er klar over at man da er gift. Xen var en fling for å komme over xkona og de var frem og tilbake disse 10 månedene. Hun er virkelig ikke en trussel. Jeg er bekymret for barna og hennes intuisjon.. Altså dette kaffebesøket var i uka. Hun fortalte at til helga skal jeg feire min bursdag. Hun lurte på om vi hadde en barnestol hun kunne låne fordi hun fikk besøk av familie med barn. Hvis hun ville ha de med så kunne hun spurt da. Jeg syns det blir feil å sende melding til to små barn på deres mobil fredag ettermiddag. Hun burde spurt min samboer direkte og ikke gitt små barn dårlig samvittighet for at de ikke kunne komme. Videre så syns jeg ikke meldinger som at hun savner de osv er noe heldig. At hun gir dem frukt på skolen syns jeg bare er koselig. Det er alt det andre som bekymrer meg. Nå var det jeg som gikk fra samboeren min og nei kan ikke skjønne hvorfor han skulle gå fra meg. Du skaper bare mer røre rundt det for å forsvare følelsene dine... Dette handler ikke om barna. 16
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #15 Skrevet 22. desember 2016 12 minutter siden, Juicy_girl skrev: Grunnen til at jeg sa nei til kontakt etter at hun kom tilbake etter hennes kjærlighetssorg var at jeg forhørte meg med en venn som har barn. Han sa at for barna sin del så er det vondt når en omsorgsperson forsvinner og det beste er at de da får komme seg videre. Og at de får knytte bånd til den nye. Når hun tar kontakt igjen så vil de opprettholde såkalte sår. Jeg har jo ikke greie på dette rundt barn og såkalte steforeldre. Jeg nektet å møte barna hans før etter et halvt år pga redsel for om det ikke ble oss. Jeg har aldri kalt meg stemor ovenfor barna og er klar over at man da er gift. Xen var en fling for å komme over xkona og de var frem og tilbake disse 10 månedene. Hun er virkelig ikke en trussel. Jeg er bekymret for barna og hennes intuisjon.. Altså dette kaffebesøket var i uka. Hun fortalte at til helga skal jeg feire min bursdag. Hun lurte på om vi hadde en barnestol hun kunne låne fordi hun fikk besøk av familie med barn. Hvis hun ville ha de med så kunne hun spurt da. Jeg syns det blir feil å sende melding til to små barn på deres mobil fredag ettermiddag. Hun burde spurt min samboer direkte og ikke gitt små barn dårlig samvittighet for at de ikke kunne komme. Videre så syns jeg ikke meldinger som at hun savner de osv er noe heldig. At hun gir dem frukt på skolen syns jeg bare er koselig. Det er alt det andre som bekymrer meg. Nå var det jeg som gikk fra samboeren min og nei kan ikke skjønne hvorfor han skulle gå fra meg. Hvorfor ikke? Jeg klarer ikke skjønne problemet fortsatt. Dere har jo ikke kontakt med henne mer, hun tar kontakt med barna. Og barna synes det er koselig. Hvorfor i alle dager skal du ødelegge det da? Som mor vil jeg si jeg mener det motsatte av denne vennen du snakket med. Mitt barns far har nå gått fra kona, og mitt barn er så lei seg fordi kona ikke tar kontakt mer. At en omsorgsperson bare plutselig forsvinner er ikke naturlig. Har man vært glad i noen, så holder man jo kontakten! Jeg gjør det til og med med de barna som jeg en gang var inngiftet tante for. Jeg ble glad i ungene, og har fortsatt kontakt mange ganger i året med de. De hadde nok synes det var veldig rart om jeg skulle slutte å ta kontakt bare fordi jeg ikke var sammen med onkelen dems mer. Anonymkode: fabb9...db1 15
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #16 Skrevet 22. desember 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men så lenge hun kun har kontakt med barna og ikke dere, hva er da problemet? Hvorfor skal dere gjøre noe med det? Kanskje hun føler en sorg over at hun ikke bare har mistet kjæresten sin, men også barna hans. Og det er jo helt naturlig. Anonymkode: fabb9...db1 Atte hæ, kan du ikke å lese?? Det står jo at denne xen tar ofte kontakt med far og sier rett ut at hun er interessert i noe mer! Da har hun jo ikke kontakt med bare barna! Hun oppfører seg rett og slett uanstendig, det er NESTEN så jeg mistenker at hun bruker barna for å komme nærmere far. Synes dette er fullstendig upassende. Jeg støtter å kontakte rektor, kanskje hun vil få en advarsel og beskjed om å ikke kontakte dem utenfor skolen. Føler sorg?? Ts sier at det har gått FIRE år!! Da er det på tide å ta seg sammen altså! Anonymkode: 2f04e...78d 10
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #17 Skrevet 22. desember 2016 43 minutter siden, Juicy_girl skrev: Han sa at for barna sin del så er det vondt når en omsorgsperson forsvinner og det beste er at de da får komme seg videre. Og at de får knytte bånd til den nye. Når hun tar kontakt igjen så vil de opprettholde såkalte sår. Den eneste som lager sår her er deg. Det som vil gjøre mest vondt for barna (i denne situasjonen) er at du nekter barna kontakt med Xen. Nå er det ikke slik at bare foreldre er omsorgspersoner, en omsorgsperson kan være enhver person som bryr seg om noe, f.eks. støttekontakt, lærer, onkel, tante, nær venn og i dette tilfelle så regner nok barna dine denne Xen som en omsorgsperson fordi de kjenner at hun bryr seg om dem og er glad i dem. Slik jeg ser det så er denne Xen en form for omsorgsperson for barna, men siden du er sjalu og bitter på henne så ønsker du å rive bort denne omsorgspersonen fra dine barns liv. Du sier det er vondt for barn om de mister en omsorgsperson, så hvorfor prøver du da så hardt å ta fra dine barn omsorgen som Xen viser ovenfor dem? Vil gå så langt som å kalle dette omsorgssvikt, når du bevisst gir barna dine sår (som du kaller det), bare fordi du som person ikke tåler denne Xen. Tydlig at du setter dine egne behov langt over barna, for her er det ikke de du tenker på iværtfall. Det eneste som opprettholder sår er måten som du raserer forholdet mellom dine barn og denne Xen. Anonymkode: 52bf6...9bd 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #18 Skrevet 22. desember 2016 Dette er ikke normal oppførsel for en x. Anonymkode: 1cfcf...bf8 7
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #19 Skrevet 22. desember 2016 Herregud.. For en suppe. Det finnes ikke noen andre skoler hvor dere voksne kan utspille deres live -versjon av såpeoperaen deres, så kan barna få ha skolen som en sosial arena for venner og læring. Disaster waiting to happen Anonymkode: 8f97b...170 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #20 Skrevet 22. desember 2016 Jeg synes faktisk TS får urimelig hard medfart her. Her har du altså en ex, som har vært en ex i fire år, som sender meldinger til barna og sier hun er stemoren deres. Jeg har ikke barn selv, og ikke har jeg stebarn, men jeg reagerer allikevel på dette. Så nei, jeg synes ikke TS er urimelig som reagerer på dette. Hvis man skal fortsette å ha kontakt med barna etter et samlivsbrudd, så må man faktisk forholde seg som f.eks. en tante, ikke en stemor. Og det å være tante kan jeg en del om, det høres ikke ut som om det er det exen driver med her. Anonymkode: 5c51f...797 14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå