AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #1 Skrevet 21. desember 2016 Jeg har hatt min fjerde spontanabort nå og skal i januar til utredning. Legen min sier at jeg heretter vil bli fulgt nøye opp straks jeg er gravid, og gjerne allerede før jeg blir gravid. Er det noen som har erfaring her, hvordan oppfølging /behandling er det snakk om? Anonymkode: 6fefd...1d6
Ruccula Skrevet 22. desember 2016 #2 Skrevet 22. desember 2016 Nei dessverre jeg vet ikke. Jeg har selv hatt to spontanaborter og er nå henvist til sykehuset for utredning. Jeg har allerede vært på gyn undersøkelse for innvendig ul og tatt blodprøver for å sjekke hormon nivået. Jeg har fått resept på progesteron tilskudd jeg skal ta ved neste graviditet. Jeg antar atbdet første de vil gjøre for deg er gyn ubdersøkelse, blodprøver også progesteron.
Sapphira Skrevet 22. desember 2016 #3 Skrevet 22. desember 2016 Jeg fikk også beskjed om at jeg skulle få nøye oppfølging etter utredningen, men alt jeg fikk var en TUL i uke 10 for å bekrefte liv. Men har lest om andre som gjerne får UL hyppig for å roe nervene litt. Kommer nok veldig an på sykehuset tenker jeg
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #4 Skrevet 22. desember 2016 Jeg hadde bare to aborter da, men fikk albyl-E i tredje svangerskap (selv om ikke jeg hadde indikasjoner for det), og henvisning til en ekstra UL. Anonymkode: 7d3ca...697
N85 Skrevet 25. desember 2016 #5 Skrevet 25. desember 2016 (endret) Med ekstra oppfølging etter habituell abort menes som regel hyppige hcg-målinger og tidlige ul for å følge med på hvordan graviditeten går. Dersom de finner en årsak til abortene kan det også være aktuelt med oppfølging i form av medisinering før og underveis i ny graviditet. Endret 25. desember 2016 av N85 Korta ned litt:)
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2017 #6 Skrevet 4. januar 2017 Jeg har i dag fått konstatert min fjerde MA, og blitt fulgt opp med ukentlig UL. Det skal vi neste gang også Anonymkode: 34925...5c7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå