Gå til innhold

Habituellabort. Hvordan blir dere fulgt opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt min fjerde spontanabort nå og skal i januar til utredning. Legen min sier at jeg heretter vil bli fulgt nøye opp straks jeg er gravid, og gjerne allerede før jeg blir gravid.

Er det noen som har erfaring her, hvordan oppfølging /behandling er det snakk om?

Anonymkode: 6fefd...1d6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei dessverre jeg vet ikke. Jeg har selv hatt to spontanaborter og er nå henvist til sykehuset for utredning. Jeg har allerede vært på gyn undersøkelse for innvendig ul og tatt blodprøver for å sjekke hormon nivået.

Jeg har fått resept på progesteron tilskudd jeg skal ta ved neste graviditet. 

Jeg antar atbdet første de vil gjøre for deg er gyn ubdersøkelse, blodprøver også progesteron. 

Skrevet

Jeg fikk også beskjed om at jeg skulle få nøye oppfølging etter utredningen, men alt jeg fikk var en TUL i uke 10 for å bekrefte liv. Men har lest om andre som gjerne får UL hyppig for å roe nervene litt. Kommer nok veldig an på sykehuset tenker jeg :)

Skrevet

Jeg hadde bare to aborter da, men fikk albyl-E i tredje svangerskap (selv om ikke jeg hadde indikasjoner for det), og henvisning til en ekstra UL. 

Anonymkode: 7d3ca...697

Skrevet (endret)

Med ekstra oppfølging etter habituell abort menes som regel hyppige hcg-målinger og tidlige ul for å følge med på hvordan graviditeten går. 

Dersom de finner en årsak til abortene kan det også være aktuelt med oppfølging i form av medisinering før og underveis i ny graviditet.

Endret av N85
Korta ned litt:)
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i dag fått konstatert min fjerde MA, og blitt fulgt opp med ukentlig UL. Det skal vi neste gang også

Anonymkode: 34925...5c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...