AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #1 Skrevet 21. desember 2016 (Først og fremst må jeg bare si at jeg tar fullt og helt ansvar for at jeg selv har vært borte fra jobb uten gyldig grunn, dette er ikke vits i å påpeke) Jeg har i løpet av de siste to ukene hatt to dager fravær fra jobb uten grunn, enkelt og greit fordi jeg glemte den ene vakten og blingset på kalenderen i dag (så feil dato, trodde jeg skulle på jobb i morgen). Første gang sa leder at dette gikk greit fordi det aldri har hendt før, men nå skjedde det jo igjen idag da.. Har jobbet på arbeidsplassen i et år nå og har knapt vært for sein til en eneste vakt til nå, og har bare vært syk i 2 dager. Jeg er ganske sikker på at det blir en advarsel når jeg kommer på jobb imorgen, men ettersom at jeg aldri har mottatt dette før, så lurer jeg da på hvor alvorlig dette er? Anonymkode: 4f7de...821
LittleBabyBlue Skrevet 21. desember 2016 #2 Skrevet 21. desember 2016 Advarsel og trekk i lønn er vel det vanlige. 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #3 Skrevet 21. desember 2016 Men, var det ingen som ringte etter deg da du ikke kom? Når oppdaget du at du hadde glemt å gå på jobb, og hva gjorde du da? Anonymkode: f9c1a...48f 6
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #4 Skrevet 21. desember 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: (Først og fremst må jeg bare si at jeg tar fullt og helt ansvar for at jeg selv har vært borte fra jobb uten gyldig grunn, dette er ikke vits i å påpeke) Jeg har i løpet av de siste to ukene hatt to dager fravær fra jobb uten grunn, enkelt og greit fordi jeg glemte den ene vakten og blingset på kalenderen i dag (så feil dato, trodde jeg skulle på jobb i morgen). Første gang sa leder at dette gikk greit fordi det aldri har hendt før, men nå skjedde det jo igjen idag da.. Har jobbet på arbeidsplassen i et år nå og har knapt vært for sein til en eneste vakt til nå, og har bare vært syk i 2 dager. Jeg er ganske sikker på at det blir en advarsel når jeg kommer på jobb imorgen, men ettersom at jeg aldri har mottatt dette før, så lurer jeg da på hvor alvorlig dette er? Anonymkode: 4f7de...821 Altså: Er dette noe å skryte av? Hva mener du med "knapt vært for sen"? På min arbeidsplass med over 30 ansatte, skjer det maks en gang i året at noen kommer for sent. Jeg har aldri, på over 6 år, kommet for sent til jobb. To dagers sykefravær første året ditt er heller ikke spesielt bra. Hvis du er heldig, slipper du unna med en skriftlig advarsel her. Det betyr vel at dersom dette skjer igjen, vil du motta oppsigelse. Så du bør seriøst skjerpe deg. Anonymkode: d023e...cac 4
Purple Basil Skrevet 21. desember 2016 #5 Skrevet 21. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså: Er dette noe å skryte av? Hva mener du med "knapt vært for sen"? På min arbeidsplass med over 30 ansatte, skjer det maks en gang i året at noen kommer for sent. Jeg har aldri, på over 6 år, kommet for sent til jobb. To dagers sykefravær første året ditt er heller ikke spesielt bra. Hvis du er heldig, slipper du unna med en skriftlig advarsel her. Det betyr vel at dersom dette skjer igjen, vil du motta oppsigelse. Så du bør seriøst skjerpe deg. Anonymkode: d023e...cac Så så, man trenger ikke male fanden på veggen her . . . Til TS, har opplevd det samme som deg bare at det var 2 ganger på 6 år. Surret med datoene og dukket ikke opp på jobb, men det var uhell og jeg ble skikkelig flau etterpå (vel fortjent ). Fikk ikke advarsel av sjefen, han lo vel egentlig bare mens jeg gikk rundt og var dritflau. Skammen var straff nok. Hvordan din sjef er vet jeg ikke, men det kan godt hende de lar det gå om de ser at det faktisk ikke var med vilje. Når man ikke har faste arbeidsdager (typ mandag-fredag) så er det fort gjort å gå i surr til tider. 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #6 Skrevet 21. desember 2016 To dagers sykefravær det første året er ikke bra? Altså, får man influensa eller annen sykdom, så blir det fort flere dager sykefravær. Da har det ingen betydning om man har jobbet i 6 måneder eller i 10 år. Jeg tok på meg ei ekstravakt en gang som jeg ikke skrev ned, og som jeg selvfølgelig glemte. Ble oppringt, beklaget og sa at jeg kom så fort jeg rakk det. Sjefen lo av meg og sa at de hadde ringt noen andre som kom i stedet. To dager senere klarte jeg å forsove meg! Da også ringte de noen andre. Fikk ingen reaksjoner, annet enn at jeg ikke fikk lønn for de to dagene. Anonymkode: b421e...b5b 3
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #7 Skrevet 21. desember 2016 10 minutter siden, Purple Basil skrev: Så så, man trenger ikke male fanden på veggen her . . . Til TS, har opplevd det samme som deg bare at det var 2 ganger på 6 år. Surret med datoene og dukket ikke opp på jobb, men det var uhell og jeg ble skikkelig flau etterpå (vel fortjent ). Fikk ikke advarsel av sjefen, han lo vel egentlig bare mens jeg gikk rundt og var dritflau. Skammen var straff nok. Hvordan din sjef er vet jeg ikke, men det kan godt hende de lar det gå om de ser at det faktisk ikke var med vilje. Når man ikke har faste arbeidsdager (typ mandag-fredag) så er det fort gjort å gå i surr til tider. Det er en viss forskjell på to ganger på seks år og to ganger på to uker... Anonymkode: d9ffd...19a 2
Gjest Fox Mulder Skrevet 21. desember 2016 #8 Skrevet 21. desember 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså: Er dette noe å skryte av? Hva mener du med "knapt vært for sen"? På min arbeidsplass med over 30 ansatte, skjer det maks en gang i året at noen kommer for sent. Jeg har aldri, på over 6 år, kommet for sent til jobb. To dagers sykefravær første året ditt er heller ikke spesielt bra. Hvis du er heldig, slipper du unna med en skriftlig advarsel her. Det betyr vel at dersom dette skjer igjen, vil du motta oppsigelse. Så du bør seriøst skjerpe deg. Anonymkode: d023e...cac Hjelpes! Og ikke bare det som var uthevet
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #9 Skrevet 21. desember 2016 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men, var det ingen som ringte etter deg da du ikke kom? Når oppdaget du at du hadde glemt å gå på jobb, og hva gjorde du da? Anonymkode: f9c1a...48f Fikk kun en melding etter at det hadde gått 3,5 t. Ringte selvfølgelig til sjefen med en gang, men fikk beskjed om at siden hele vakta varte i 5 t så var det ikke vits å komme.. Skjønner jo at det er mitt ansvar å komme på jobb, men syns det er litt rart at de brukte så lang tid på å kontakte meg (spesielt rart at jeg bare fikk melding) Anonymkode: 4f7de...821
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #10 Skrevet 21. desember 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså: Er dette noe å skryte av? Hva mener du med "knapt vært for sen"? På min arbeidsplass med over 30 ansatte, skjer det maks en gang i året at noen kommer for sent. Jeg har aldri, på over 6 år, kommet for sent til jobb. To dagers sykefravær første året ditt er heller ikke spesielt bra. Hvis du er heldig, slipper du unna med en skriftlig advarsel her. Det betyr vel at dersom dette skjer igjen, vil du motta oppsigelse. Så du bør seriøst skjerpe deg. Anonymkode: d023e...cac Det var voldsomt da! For det første så var dette så absolutt ikke ment som skryt, så her tror jeg du har tolket det jeg skrev ganske fritt. For det andre så blir jeg jo selvfølgelig ikke oppsagt etter to advarsler på grunn av fravær fra jobb, så lett er det ikke å sparke arbeidstakere i Norge. Anonymkode: 4f7de...821 1
skruf Skrevet 21. desember 2016 #11 Skrevet 21. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fikk kun en melding etter at det hadde gått 3,5 t. Ringte selvfølgelig til sjefen med en gang, men fikk beskjed om at siden hele vakta varte i 5 t så var det ikke vits å komme.. Skjønner jo at det er mitt ansvar å komme på jobb, men syns det er litt rart at de brukte så lang tid på å kontakte meg (spesielt rart at jeg bare fikk melding) Anonymkode: 4f7de...821 Litt rart at de ikke ringte etter deg umiddelbart da.. Der jeg jobber (helsevesenet) så har det hendt at noen ikke har dukket opp på jobb (f.eks pga omlegging av turnus og misforståelser) og da ringer vi vedkommende hvis hun ikke har dukket opp innen 15min. 4
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #12 Skrevet 21. desember 2016 2 minutter siden, skruf skrev: Litt rart at de ikke ringte etter deg umiddelbart da.. Der jeg jobber (helsevesenet) så har det hendt at noen ikke har dukket opp på jobb (f.eks pga omlegging av turnus og misforståelser) og da ringer vi vedkommende hvis hun ikke har dukket opp innen 15min. Jeg vet at det er vanlig praksis hos oss også.. Hadde de ringt meg så hadde jeg vært på jobb på få minutter. Ikke at det egentlig gjør det noe bedre, er bare kjipt å tenke på at jeg kunne kommet med en gang Anonymkode: 4f7de...821
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #13 Skrevet 21. desember 2016 Stusse også litt over den "knapt kommet for sent", jeg har aldri kommet for sent på mine 19 år i arbeidslivet. Regner med du får en skriftlig advarsel, og så er det fort i rævva neste gang. Sånn oppførsel er rett og slett ikke greit, man glemmer ikke jobb to ganger på to uker. Anonymkode: 2dedc...38b 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #14 Skrevet 22. desember 2016 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså: Er dette noe å skryte av? Hva mener du med "knapt vært for sen"? På min arbeidsplass med over 30 ansatte, skjer det maks en gang i året at noen kommer for sent. Jeg har aldri, på over 6 år, kommet for sent til jobb. To dagers sykefravær første året ditt er heller ikke spesielt bra. Hvis du er heldig, slipper du unna med en skriftlig advarsel her. Det betyr vel at dersom dette skjer igjen, vil du motta oppsigelse. Så du bør seriøst skjerpe deg. Anonymkode: d023e...cac Dersom en arbeidsplass mener 2 sykedager i året er gale bør de virkelig ta seg sammen Anonymkode: 9fc17...7e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå