AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #1 Del Skrevet 21. desember 2016 Først og fremst; jeg er fullstendig klar over at alle mennesker svinger humørmessig, meg selv inkludert. Her snakker jeg om mennesker som svinger ganske hyppig, og som ikke ser ut til å være klar over det selv. Dvs. - de er plutselig i et dårlig humør og enhver samtale du har med dem vil være farvet av det. De klarer ikke legge humøret til side til tross for at det ikke er din feil at de har det slik akkurat nå. De innser kanskje ikke at de har en dårlig dag, og at det er årsaken til deres irritasjon. Eller kanskje hormoner, eller noe annet. Det er simpelthen slik at du kan sende dem en melding eller ha en kort samtale og raskt forstå at "h*n (som regel hun) er i et dårlig hjørne, og alt du sier vil falle i dårlig jord". Du oppfatter på deres holdning at dere simpelthen ikke kan ha en hyggelig samtale akkurat nå. Har vokst opp med en søster som er slik. Vi snakker en del via chat og jeg ser ganske raskt om hun har en dårlig dag. Hun er litt for negativ til alt jeg sier, selv om jeg vet det er ting vi vanligvis er enige om. Hun reagerer negativt til det meste, og noen ganger er hun nesten slik at hun vil få meg til å fremstå negativt. I tillegg til dette er hun en kranglefant, så jeg vet bedre enn å ta det opp. Det er i tillegg slik at jeg har posisjonert meg som en veldig harmonisk og lite kranglete person, så dersom jeg skulle reagere blir det en større sak. Som regel vil jeg bare ignorere henne en stund. Enten vil hun innse at hun var irrasjonell, eller så vil bare sinnet passere. Uansett så går det over. Men det irriterer meg at jeg går på tå rundt henne, og hun aldri gjør det rundt meg. Hun vil alltid ta opp det som plager henne. (Underforstått her at dette er mennesker du kjenner godt og som du bryr deg om, og at du ville visst det om noe var alvorlig galt). Dersom du har slike venner, familiemedlemmer eller partnere - hvordan takler du det? Og om du ER slik og har innsikt nok til å se det selv, hvordan foretrekker du at folk forholder seg til deg? Anonymkode: 56b20...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #2 Del Skrevet 21. desember 2016 Hun er vel nevrotisk og eller har psykiske problemer? Anonymkode: b1d34...98d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #3 Del Skrevet 21. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hun er vel nevrotisk og eller har psykiske problemer? Anonymkode: b1d34...98d Nei, hun er velfungerende på alle måter ellers. Anonymkode: 56b20...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #4 Del Skrevet 21. desember 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og om du ER slik og har innsikt nok til å se det selv, hvordan foretrekker du at folk forholder seg til deg? Anonymkode: 56b20...eaf Jeg er ikke sånn hele tiden. Men kan oppføre meg sånn i perioder der jeg har det veldig dårlig personlig. Mange skjønner ikke det i det hele tatt og er bare opptatt av at jeg ikke var snill og fornærmet dem og snur ryggen til meg. Andre lar meg være sint, avviser meg kanskje der og da eller setter meg på plass, men gjør det klart at de er glad i meg og er der for meg når jeg har roet meg. De liker jeg Anonymkode: 304c3...026 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #5 Del Skrevet 21. desember 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, hun er velfungerende på alle måter ellers. Anonymkode: 56b20...eaf Deprimert da. Anonymkode: b1d34...98d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #6 Del Skrevet 21. desember 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke sånn hele tiden. Men kan oppføre meg sånn i perioder der jeg har det veldig dårlig personlig. Mange skjønner ikke det i det hele tatt og er bare opptatt av at jeg ikke var snill og fornærmet dem og snur ryggen til meg. Andre lar meg være sint, avviser meg kanskje der og da eller setter meg på plass, men gjør det klart at de er glad i meg og er der for meg når jeg har roet meg. De liker jeg Anonymkode: 304c3...026 Jeg snakker selvsagt om mennesker med generelle humørsvinginger, som omhandler mindre ting, ikke de som går igjennom personlige kriser (som dødsfall, mistet jobben el.l.). Som jeg allerede har presisert i HI: " Underforstått her at dette er mennesker du kjenner godt" Anonymkode: 56b20...eaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 22. desember 2016 #7 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) - Endret 22. desember 2016 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 22. desember 2016 #8 Del Skrevet 22. desember 2016 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg snakker selvsagt om mennesker med generelle humørsvinginger, som omhandler mindre ting, ikke de som går igjennom personlige kriser (som dødsfall, mistet jobben el.l.). Som jeg allerede har presisert i HI: " Underforstått her at dette er mennesker du kjenner godt" Anonymkode: 56b20...eaf Okey - da kan man se bort i fra mitt forrige svar? Nei altså, da hadde jeg ikke orket å ha kontakt med personen hvis personen blir humørsyk av "ingenting". Men hvis det er en du hadde kjent lenge så ville jeg tatt det opp med personen og sagt at dette sliter på vennskapet og at man trekker seg ut av det. Som jeg oppfatter det så tåler ikke sånne mennesker å bli konfrontert på noen som helst mulig måte. Og hvorfor skal noen få lov til å komme inn å forsøke å spolere folks humør, for det er de jo flinke til. Da er det mission complete liksom? Jeg tror at hvis mennesker er sånn, så må de ha fått for lite forståelse for at den måten å oppføre seg på ikke er okey. Sånne ting kan jo ikke gå utover alle andre, men alle har jo lov til å ha en dårlig dag. Men å være hakkekyllingen til folk er det vel ingen som finner seg i. Og som jeg skrev over: Det virker som om at de føler seg bedre hvis de tror de rakker ned på andre. Det er så merkelig... Endret 22. desember 2016 av fuglekvitter__ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #9 Del Skrevet 22. desember 2016 Noen mennesker er superhyggelige så lenge alt går dere vei og alle danser etter deres pipe, og h*n får full oppmerksomhet. Det skal imidlertid ikke mye til før ting blir galt. Man forstår at noe har skjedd/noen har sagt eller gjort noe denne personen blir fornærmet for, men jeg gidder ikke å spørre om det er noe galt. Så hva gjør man? Jeg for min del unngår å være sammen med personen alene, sånn at samtalen kan flyte videre selv om vedkommende sure menneske passiv aggressiv-furter og demonstrerer at noe er galt. Ender jeg uheldigvis alene med vedkommende, er det bare å jatte med og late som ingenting, og håpe at det kommer noen kjente eller at man finner en god unnskyldning for å si ha det. Anonymkode: d7de1...310 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå