AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #1 Skrevet 21. desember 2016 Jeg bare lurer, siden jeg jobber med å bli veggis selv, og da trenger ideer til hva jeg kan spise til jul og nyttårsaften. Familien spiser pinnekjøtt, har gjerne ribbemiddag, julepølse og medisterkaker i romjula, og kalkun eller pinnekjøtt igjen på nyttårsaften. Blir litt stusselig å bare spise kålrotstappe og poteter som julemiddag, og annet tilbehør til de andre rettene. Anonymkode: 13278...ccc
Salka Skrevet 21. desember 2016 #2 Skrevet 21. desember 2016 Mange veggiser spiser nøttestek på julaften
happiest Skrevet 21. desember 2016 #3 Skrevet 21. desember 2016 Jeg er ikke vegetarianer, men du kan jo lage noe som erstatter kjøttet også ha samme tilbehør som de andre? Grønnsaksboller/karbonader, bakt potet/søtpotet med godt fyll, grønnsakspai, nøttestek, bakt sopp, grønnsakspostei. 1
Lalunaa Skrevet 21. desember 2016 #4 Skrevet 21. desember 2016 Jeg har laget MANGE nydelige vegisterkaker 😊 Jeg liker nøttestek også, men jeg har vert litt uheldig og ikke fått den helt skikkelig til synes jeg. Men for meg gjør det ingenting, jeg fant en (foreløpig) julefavoritt i vegisterkaker. Kjempe godt❣ 3
Fredsmegleren Skrevet 21. desember 2016 #5 Skrevet 21. desember 2016 Nøttestek, veggiskaker, ovnsbakte rotgrønnsaker, "jule-salater", ovnsbakt fylt søtpotet, litt kjøtterstatning, bønnesalat, shepards pai, og litt asiatisk siden det frister mellom de tunge potetmiddagene. Sulter ikke for å si det sånn 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #6 Skrevet 21. desember 2016 Her i huset spiser vi også vegisterkaker - laget rundt 6 kg vegisterdeig og stappa i fryseren for noen dager siden. Velger du å lage disse, anbefaler jeg å lage en stor porsjon. Hvert eneste år, uansett hvem vi har feira med, er det flere som velger vegisterkaker over ribbe/pølse/medisterkaker. Anonymkode: b1ad5...988
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #7 Skrevet 22. desember 2016 Jeg er både lat og elendig på kjøkkenet, så gidder virkelig ikke prøve på å lage noe selv. Lillejulaften tar jeg takeaway fra Mat fra Hagen, julaften spises det pinnekjøtt så da tenker jeg å lage Oumph! som kjøtterstanting og spise tilbehøret til. Har requestet ekstra mye kålstappe, for det elsker jeg! Kunne sikkert spist et par tallerkner med bare det Anonymkode: ed676...54b
Gjest Overrasket Skrevet 22. desember 2016 #8 Skrevet 22. desember 2016 (endret) Jeg spiser vel ett kjøttmåltid i måneden (som jeg allerede har inntatt i desember). Så jeg lever på gluten og karbohydrater i julen. Kaker, brød, tørket frukt og mer kaker. Og et slags kake-brød med tørket frukt. Endret 22. desember 2016 av Overrasket
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #9 Skrevet 22. desember 2016 11 timer siden, Salka skrev: Mange veggiser spiser nøttestek på julaften Ja, og jeg er så lei av det ordet. "Nøttestek". Det er så teit... Det er liksom "it", de er så ufattelig fantasiløse Hvorfor ikke noe helt annet? Alltid nøttestek! Heldigvis for meg kjenner jeg ingen veganere/vegetarianere, for jeg hadde daua om de kom med nøttestek. Er hyperallergisk. Anonymkode: a48bd...b2a
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #10 Skrevet 22. desember 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bare lurer, siden jeg jobber med å bli veggis selv, og da trenger ideer til hva jeg kan spise til jul og nyttårsaften. Familien spiser pinnekjøtt, har gjerne ribbemiddag, julepølse og medisterkaker i romjula, og kalkun eller pinnekjøtt igjen på nyttårsaften. Blir litt stusselig å bare spise kålrotstappe og poteter som julemiddag, og annet tilbehør til de andre rettene. Anonymkode: 13278...ccc Vegisterkaker - smaker som medisterkaker og er lette å lage Bare å google. Og nøttestek bruker mange. Har også sett bilde av "pinnekjøtt" - det ligner på pinnekjøtt og, men er vegansk...... Kålrotstappe, poteter, rødkål og vegisterkaker tror jeg blir godt Og rødbrus til! Anonymkode: 8d5a2...f96
Salka Skrevet 22. desember 2016 #11 Skrevet 22. desember 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, og jeg er så lei av det ordet. "Nøttestek". Det er så teit... Det er liksom "it", de er så ufattelig fantasiløse Hvorfor ikke noe helt annet? Alltid nøttestek! Heldigvis for meg kjenner jeg ingen veganere/vegetarianere, for jeg hadde daua om de kom med nøttestek. Er hyperallergisk. Anonymkode: a48bd...b2a Har ikke hørt det ordet så mye jeg, jeg kjenner ikke så mange veggiser. Men var det jeg kom på for å hjelpe Ts, hvorvidt det er it og trendy eller ikke var ikke i mine tanker. Helt ærlig visste jeg ikke at det var så "it", jeg følger ikke så godt med på mattrender, jeg spiser det jeg liker og har lyst på. Men det er nøttestek jeg har hørt at de pleier å spise. Jeg er ikke veggis, men jeg spiser ikke så veldig mye kjøtt, mest fisk. Men på julaften går det i ribbe med tilbehør. Som sagt, det var nøttestek jeg kom på, jeg vet ikke hva annet enn nøttestek som er julemat for veggiser. Falafel er godt, det spiser jeg endel av selv også, men det er kanskje litt for hverdags? Jeg vet ikke... Jeg kunne godt tenke meg å smake nøttestek en gang siden jeg elsker nøtter, om det er it og trendy interesserer meg en viss plass... Huffda, får håpe ingen dukker opp med nøttestek et sted du er da. Jeg har også allergier, men heldigvis ikke mot nøtter. Flaks siden jeg er så glad i det. 1
Gjest AnonymBrunkrem Skrevet 22. desember 2016 #12 Skrevet 22. desember 2016 Åh du vet, alt det vanlige; Julenek, misteltein, granbar, diverse juledekorasjoner og blomster man har fått i gave. Det skorter ikke på mat for oss veganere nå i jula, for å si det sånn!
Gjest Notatboka Skrevet 22. desember 2016 #13 Skrevet 22. desember 2016 Jeg spiser raspeballer/komper/melboller. For andre er det kanskje litt kjedelig julemiddag, men jeg spiser det kun et par ganger i året og er veldig glad i det. Så jeg syns det er stas
hjertesukka Skrevet 22. desember 2016 #14 Skrevet 22. desember 2016 Jeg er pescetarianer/vegetarianer av helsemessige årsaker, ikke fordi det er trendy. Og på julaften er det enten fisk, nøttestek eller thaimat som vi lager selv.
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #15 Skrevet 22. desember 2016 20 minutter siden, hjertesukka skrev: Jeg er pescetarianer/vegetarianer av helsemessige årsaker, ikke fordi det er trendy. Og på julaften er det enten fisk, nøttestek eller thaimat som vi lager selv. De fleste lager vel maten selv på julaften? Er vel ikke så mange som spiser hel eller halvfabrikat da selv om det sikkert er noen? Anonymkode: 4a718...b89
hjertesukka Skrevet 22. desember 2016 #16 Skrevet 22. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: De fleste lager vel maten selv på julaften? Er vel ikke så mange som spiser hel eller halvfabrikat da selv om det sikkert er noen? Anonymkode: 4a718...b89 Det jeg mente var at vi lager thaimaten selv, bestiller ikke takaway. 2
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #17 Skrevet 22. desember 2016 4 minutter siden, hjertesukka skrev: Det jeg mente var at vi lager thaimaten selv, bestiller ikke takaway. Åja, sånn ja. Da skjønner jeg. Anonymkode: 4a718...b89
I Grosny Skrevet 22. desember 2016 #18 Skrevet 22. desember 2016 Hva er godt og vegetar? Pannekaker, vafler med rømme i. Fløtegratinerte poteter. Skikkelig italiensk type pizza.Gode oster, Kraftkar er den beste jeg kommer på i farten. Kan spises med druer og mye rart.
Gjest Nori Skrevet 23. desember 2016 #19 Skrevet 23. desember 2016 Diskusjonen om vegetarisme/veganisme er delt ut i denne tråden. Nori, mod
Blod Skrevet 23. desember 2016 #20 Skrevet 23. desember 2016 Jeg lager vegisterkaker. Spiser det sammen med brun saus, kokte grønnsaker(gjerne gulrøtter, brokkoli, erter og rosenkål), surkål, poteter og tyttebærsyltetøy.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå