Gå til innhold

Jul med eks eller ikke ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er invitert til familen til eks i jula, jeg og mine barn.

Dette innebærer at vi må sove over. Forholdet mellom barna og pappan har vært dårlig den siste tiden. pappan bortprioriterer stadig sine barn. Hans famile vet ikke dette, iallefall ikke i stor grad. Barna har nå egentlig ikke lyst og dra og de vil ikke engang snakka med sin pappa i telefonen. de har ikke sover hos han den siste måneden. Dette på grunn av at han har hatt mye og gjøre. Jeg har egentlig ikke så lyst og dra, føler meg kvalm av og måtte være sammen med han i flere dager. Jeg har ville gjennomført dette på grunn av mine barn. Men når de egentlig ikke vil heller blir jeg veldig i tvil. Hva gjør jeg? føler det er dårlig i forhold til de  som har invitert, men er ikke sånn at de blir alene. 

Jeg har så og si ingen kontakt med de ellers i året, de har kontakt med min datter. Noen som har råd? Det er ikke mulighet til og komme seg hjem om kvelden, kunne vi det hadde det ikke vært noen problem. Ingen problem for oss og feire jul hjemme, jul skal barna få uansett. 

Anonymkode: 5fe96...189

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis verken du eller barna har lyst, ville jeg droppet det. Mulighet for at dere kan komme på middag hos besteforeldre en annen dag i jula? 

Hvorfor blir barna bortprioritert av far?  Om far ikke har tid til barna sine, så la hvertfall besteforeldre ha kontakt med dem 

Anonymkode: f6ec5...1a0

• Liker 2
Skrevet

Ts her; faren bortprioriterer barna for å dyrke egen hobbyer. Han er sykemeldt, så skulle egentlig ha masse tid. 

Ja vil gjerne at barna skal ha kontakt med hans famile, er vel på grunn av de at jeg ikke har avlyst tidligere. Pappan har jeg null sympati med, regner med at de ikke lenger vil dra til han. og de er nå så store at de kan bestemme det selv, jeg har prøvd og lagt til rette for at barna skal ha kontakt med pappan, men når han stadig bryter avtaler orker jeg ikke mer. Heller mer og mer til at vi feirer jul hjemme. Et av barna har den siste tiden slitt på skolen, heller ikke her har faren stilt opp. 

Skrevet

Jeg synes det begynner å bli lovlig sent å avlyse nå. Vertskapet har antagelig kjøpt inn og lagt opp kvelden etter at dere skal komme. Dessuten er vel dette besteforeldre av barna. De vil nok veldig gjerne se barna denne dagen. At far ikke stiller opp kan jo ikke de noe for.

Reagerte litt på at du sa far var sykemeldt og burde ha god tid. Han er vel sykemeldt av en grunn? 
Må dere være der lenger denne en dagen og natten da? Kan dere ikke dra tilbake tidlig 1 dag?

Vær forsiktig med å la din motstand mot denne feiringen påvirke barna, det er godt mulig det er det de merker og at det er derfor de vegrer seg.

Missforstå meg ikke, jeg hadde nok heller ikke hatt så veldig lyst til å feire med ex og familien, men hadde nok sagt det med en gang det ble tatt opp, ikke først si ja, og så snu et par dager før selve dagen. Det synes jeg blir feil av respekt for de som har planlagt selskapet, både med mat og pakker osv

Anonymkode: 95260...73b

• Liker 6
Gjest Marillia
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det begynner å bli lovlig sent å avlyse nå. Vertskapet har antagelig kjøpt inn og lagt opp kvelden etter at dere skal komme. Dessuten er vel dette besteforeldre av barna. De vil nok veldig gjerne se barna denne dagen. At far ikke stiller opp kan jo ikke de noe for.

Reagerte litt på at du sa far var sykemeldt og burde ha god tid. Han er vel sykemeldt av en grunn? 
Må dere være der lenger denne en dagen og natten da? Kan dere ikke dra tilbake tidlig 1 dag?

Vær forsiktig med å la din motstand mot denne feiringen påvirke barna, det er godt mulig det er det de merker og at det er derfor de vegrer seg.

Missforstå meg ikke, jeg hadde nok heller ikke hatt så veldig lyst til å feire med ex og familien, men hadde nok sagt det med en gang det ble tatt opp, ikke først si ja, og så snu et par dager før selve dagen. Det synes jeg blir feil av respekt for de som har planlagt selskapet, både med mat og pakker osv

Anonymkode: 95260...73b

Signerer denne, jeg hadde nok dratt og blitt der i alle fall til 1. dag, men hadde nok snakket med barna først. Synes at det er litt vel seint å avlyse nå. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ville gjennomført dette på grunn av mine barn. Men når de egentlig ikke vil heller blir jeg veldig i tvil.

Er i tvil jeg også, om deres situasjon. Her har far tydeligvis en del å gjøre opp for overfor barna, fordi han har sviktet dem. 

Selv om besteforeldrene ikke har sviktet og fortjener at dere holder på avtalen, så ville jeg ha avlyst dersom jeg trodde at barna ikke ville få en god julefeiring fordi de hadde negative følelser for fars oppførsel og måtte ta konfrontasjonen eller late som ingenting. 

Jeg hadde ikke ofret barnas jul for å være grei med besteforeldrene. Tror du at barna vil få det greit uansett, ville jeg  gjennomført.

Dersom du avlyser, ville jeg ha vært åpen med besteforeldre om at ting er betent mellom far og barn pga mange uforståelige avtalebrudd, at du er lei for at det går ut over dem, tilbudt å betale for det de har kjøpt inn ekstra, og spurt om du kunne invitert dem på middag med barna i deres nærområde om kort tid i stedet. 

Skrevet

Du kan ikke avlyse nå. Du kan ta en telefon til far, og si det akkurat som det er: At verken barna eller du har lyst til dette, pga hans oppførsel og at nå gjelder det å lage en så trivelig julefeiring som overhodet mulig. Så tror jeg nesten jeg hadde ringt til vertskapet også, og fortalt det samme. Hvis far og /eller de synes det da er best dere blir hjemme, så kan dere jo det. MEN: da blir det jo nok en avlysning, nok et avtalebrudd fra fars side for barna. Hvorfor er de tjent med det? Og skal virkelig far gjøre seg fortjent med et avtalt julebesøk, og straffet med avlysning pga den siste månedens oppførsel? Han ser sikkert på julefeiringen som en måte å gjøre det godt igjen. Hvor gamle er barna, er det et alternativ å sende dem alene?

Anonymkode: 9264a...0c0

Skrevet

Syntes nesten ikke du kan avlyse nå.

Ungene vil antakeligvis ikke drar på pga din motvilje tenker jeg!

Ville dratt og reist hjem igjen etter frokost 1.juledag. Sett på deg smilet og gjør det beste ut av det, for ungene sin skyld!

Skrevet

Dra, for barnas skyld. Selv om de ikke har lyst (mye jeg ikke hadde lyst til som barn, men som jeg er glad for at jeg måtte likevel). Om de ikke får et bedre forhold nå, blir det vanskelig senere. Og du har endel av ansvaret (mest far selvsagt).

Skrevet

Jeg for min del synes du kan avlyse og være helt ærlig om hvorfor. De burde skamme seg over sønnen sin, sykemeldt eller ei. Han er tydeligvis ikke så syk at han ikke klarer å droppe hobbyer.

Anonymkode: 0f9bb...a7f

Skrevet

Nå er vel de aller færreste sykemeldt uten grunn, så å bruke det mot ham blir egentlig feil,
med mindre det han gjør nå skulle vært umulig med sykemeldingen han har. Men det var egentlig
unødvendig å ta med i innlegget.

Men hvis han bryr seg så lite som du påstår og det er familie som har invitert dere til Jul, så ville jeg sagt nei.
Du har ingen plikt utover annenhver jul fordelingen. Da kan han heller ha dem med sin familie en dag eller to i romjula, evt uten deg.

Anonymkode: 22e17...1f4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...