Gå til innhold

Farlig? (om p-piller)

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg må inrømme at jeg er forferdelig slurvete med p-pillen innimellom... :oops: (Grunnen til det, er sikkert at jeg ikke bruker den som prevensjon, men først og fremst som smertestillende for mens-plager.) I det siste har jeg begynt å tenke på en ting,- kan det være farlig for kroppen min at jeg glemmer pillene innimellom? Noen gangen glemmer jeg så lenge (et par-tre dager), sånn at jeg får mensen. Da får jeg jo mensen to ganger på ett brett. Kan dette redusere mine muligheter for å få barn senere?

Har blitt litt utafor av tanken på at hormonkluss kanskje kan ødelegge mine muligheter til å bli mor... :cry:

Videoannonse
Annonse
Gjest zjeriie
Skrevet

Vet ikke om det er farlig for kroppen din med slikt "kluss" men vil anbefale deg å oppbevare pillene ved siden av tannbørsten, kontaktlinsebeholderne eller kaffetrakteren din så du husker å ta den hver dag! :)

Gjest Anonymous
Skrevet

Har de framme på badet, men kanskje det er bedre å ha de ved kaffetrakteren, for når jeg kommer på badet har jeg det som regel så travelt... Takk for godt tips!

Ingen andre som vet om det kan være skadelig for kroppen min, og ødelegge evnen til å få barn?

Gjest Anonymous
Skrevet

Har de framme på badet, men kanskje det er bedre å ha de ved kaffetrakteren, for når jeg kommer på badet har jeg det som regel så travelt... Takk for godt tips!

Ingen andre som vet om det kan være skadelig for kroppen min, og ødelegge evnen til å få barn?

Skrevet

Har hørt at det kan være skadelig for kroppen om man hopper av og på pillen ihvertfall. Går du på pillen så går du på pillen.

Du gjør nok lurt i å ta den hver dag ja. Er nå en gang slik den er laget. Selv om det er for å forebygge menstruasjonsplager. Kroppen prøver nok å si noe når du får mensen to ganger på ett brett.. :roll:

Skrevet

Jeg er i samme situasjon, og brettene mine har i det siste hatt et fint mønster: to tomme, en pille, to tomme osv. :roll: Jeg merker ingenting med tanke på mellomblødninger e.l. men må likevel skjerpe meg kraftig. Jeg tar nemlig stoffskiftemedisin samtidig som p-pillen, så når jeg oppdager at jeg har glemt pillen en dag, vet jeg at jeg har glemt den andre medisinen også.. :oops:

Skrevet

Jeg vet ikke hvor farlig det er på sikt, men det er slitsomt for kroppen din! Selv klistrer jeg p-pillene på speilet jeg sminker meg i hver mårra...det funker!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...