Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I organisasjonen hvor jeg har mitt daglige virke har vi en HR-rådgiver med markeringsbehov. Jeg forsto fort at denne personen ikke var til å stole på. Ved en anledning truet han med å avskjedige meg, klok av andres skade tok jeg opp et møte oss imellom på bånd. Her kommer det frem ubegrunnede trusler og ufine ord, ja, han satt der og bannet til meg. Saken har glidd over nå, men jeg føler fortsatt at vedkommende er ute etter å skade meg.

Jeg har så himla lyst til å levere opptaket til hans nærmeste leder...

Anonymkode: 45335...596

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør det da. Lever båndet, slike mennesker trenger et spark i ræva.

• Liker 1
Skrevet

Opplevd det samme med HR.

Anonymkode: e32ad...f2e

Skrevet

HR kan ofte bestå av mennesker som selv har fått fyken/sparken/blitt oppsagt. Jobben i HR gir de en arena å hevne seg på alle andre på. 

Anonymkode: 4fbd3...69c

Skrevet

Jeg har HR-direktøren fra Helvete. Hun har til og med sin egen Arbeidsmiljølov og helt personlige tolkning av IA-avtalen. Jeg har vært i klinsj med henne, og jeg er sjeleglad for at jrg brukte fagforeningen fra dag én. I følge klubbformannen, føles det som om han har svingdør hos henne - han må inn til henne nesten daglig og slå i bordet. 

Ledelsen vet hvordan det er, men å ha en bulldoser av en HR-direktør gjør at "de svakere leddene" i bedriften oftest gir opp og blir langtidssykemeldt eller er så nedbrutt at når de får usaklig oppsigelse orker de ikke å ta kampen, så da blir problemene borte av seg selv. 

Anonymkode: 969b4...402

Skrevet

Som HR-direktør bli jeg trist av å lese denne tråden. Til TS: jeg synes absolutt du skal rapportere denne personen, det kan være veldig skadelig å ha en slik person i denne type stilling. 

HR er en stilling som krever mye balansegang for de som jobber med det. Vi er bedriftens representanter og skal gjennomføre de tiltak og prosesser som kreves for å levere på de mål som er satt ( feks reduksjon av kostnader). Samtidig skal vi stå imot og veilede ledelsen slik at de ikke gjør noe dumt eller ulovlig i ulike prosesser og kombinere dette med å bygge organisasjonen og skape arbeidsglede. Det sier seg selv at vi ikke gjør alle glade alltid. Mange ansatte tror at vi er en slags ansattrepresentant, men det er vi altså ikke. Samtidig er det grundig bevist at organisasjoner som satser på dine medarbeidere og skaper et trygt arbeidsmiljø med tillit og åpenhet, lykkes bedre enn de som ikke gjør det. Det skal vi være pådrivere for. 

Til deg som nevner at mange i HR har mistet jobben selv tidligere: for det første tror jeg at det er bra å ha opplevd det selv. For det andre er det helt logisk at man kutter i administrasjon når man reduserer antall ansatte. Men utover det vil jeg si at jeg, heldigvis, ser færre og færre sv de som "er flinke med folk" og det ikke var noe annet sted å putte dem, i HR. De fleste som jeg møter nå har en bakgrunn i faget som bringer viktig kompetanse inn i organisasjonen. 

Anonymkode: bc578...870

• Liker 2
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som HR-direktør bli jeg trist av å lese denne tråden. Til TS: jeg synes absolutt du skal rapportere denne personen, det kan være veldig skadelig å ha en slik person i denne type stilling. 

HR er en stilling som krever mye balansegang for de som jobber med det. Vi er bedriftens representanter og skal gjennomføre de tiltak og prosesser som kreves for å levere på de mål som er satt ( feks reduksjon av kostnader). Samtidig skal vi stå imot og veilede ledelsen slik at de ikke gjør noe dumt eller ulovlig i ulike prosesser og kombinere dette med å bygge organisasjonen og skape arbeidsglede. Det sier seg selv at vi ikke gjør alle glade alltid. Mange ansatte tror at vi er en slags ansattrepresentant, men det er vi altså ikke. Samtidig er det grundig bevist at organisasjoner som satser på dine medarbeidere og skaper et trygt arbeidsmiljø med tillit og åpenhet, lykkes bedre enn de som ikke gjør det. Det skal vi være pådrivere for. 

Til deg som nevner at mange i HR har mistet jobben selv tidligere: for det første tror jeg at det er bra å ha opplevd det selv. For det andre er det helt logisk at man kutter i administrasjon når man reduserer antall ansatte. Men utover det vil jeg si at jeg, heldigvis, ser færre og færre sv de som "er flinke med folk" og det ikke var noe annet sted å putte dem, i HR. De fleste som jeg møter nå har en bakgrunn i faget som bringer viktig kompetanse inn i organisasjonen. 

Anonymkode: bc578...870

Nei, mange av oss vet veldig godt at dere på ingen måte representerer ansatte, men ledelsens interesser. I løpet av de siste ti årene spesielt, har mange opplevd at arbeidsplassen sin har blitt mer topptungt og hierarkisk. Det er synd, virker nesten som at det går sport i å ha omorganiseringer og mest mulig byråkrati disse dager. 

Samtidig må jeg jo nesten takke dere, for når Norske bedrifter blir mer topptunge, administrasjonstunge og generelt mindre omstillingsdyktige som følge av det, så har det skapt muligheter for oss i SMB markedet :)

Anonymkode: 17095...3d8

• Liker 2
Skrevet
På Wednesday, December 21, 2016 den 19.44, AnonymBruker skrev:

I organisasjonen hvor jeg har mitt daglige virke har vi en HR-rådgiver med markeringsbehov. Jeg forsto fort at denne personen ikke var til å stole på. Ved en anledning truet han med å avskjedige meg, klok av andres skade tok jeg opp et møte oss imellom på bånd. Her kommer det frem ubegrunnede trusler og ufine ord, ja, han satt der og bannet til meg. Saken har glidd over nå, men jeg føler fortsatt at vedkommende er ute etter å skade meg.

Jeg har så himla lyst til å levere opptaket til hans nærmeste leder...

Anonymkode: 45335...596

Har du lest den lite flaterende saken om advokat Nina Sandnes, i avisene, kanskje? 

Anonymkode: 69492...da7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...