AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #1 Skrevet 21. desember 2016 Noen tips? Skal lage det for første gang i morgen. Tenkte bruke poteter, kålrot, gulrot, sellerirot, purreløk, løk og kjøttpølse. Koke grønnsakene en stund og hive pølsene oppi til slutt. Kanskje ha en terning eller to buljong oppi, og litt salt og pepper? Anonymkode: 6bf63...bae
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #2 Skrevet 21. desember 2016 Jeg pleier å bruke halvparten av potetene som en slags jevning. Koker dem mer enn dobbelt så lenge som de andre. Liker ikke purreløk i lapskaus men smaken er som kjent som baken. Buljong er must, pepper også. Lykke til. Anonymkode: 5865d...6a0
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #3 Skrevet 21. desember 2016 Kjøper storfebog eller høyrygg. Koker det i en time eller to. Deler kjøttet i små biter, og hiver beina. ( noen ganger skjærer jeg kjøttet i små terninger først og bruner de litt panna) Skjærer poteter, gulrot, sellerirot og kålrot i biter, har de i den største gryta jeg har, fyller på meg kraften fra kjøtter og kjøttet og lar det koke i 1-2 timer. Bruker ofte en stapper hvis jeg har brukt kokfaste poteter for å jevne kraften. Siste halvtimen hiver jeg i pølsebiter og hakket purre. Anonymkode: 36649...5c8
caroprins Skrevet 22. desember 2016 #4 Skrevet 22. desember 2016 Koker en svineknoke med 2 Lauberblad og en ss pepper i ca 2 timer. Tar den ut og renser den fri for fett og skinn og kutter kjøttet opp i små biter. Koker ferdig kuttet gulrot, sellerirot, potet og purreløk I kraften fra svineknoke. Tar grønnsakene over i en annen gryte når de et myke og moser de litt. Legger oppi kjøttet. Sper på med kraft og smaker til med salt og eventuellt litt mer pepper
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå