Gå til innhold

Pinlig

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

De siste månedene har jeg merket en merkelig lukt fra underlivet mitt. Syns lukten minner om leverpostei :-? Selv om jeg er nyvasket nedentil (med intimsåpe) så kjenner jeg den lukten en time senere når jeg sitter på toalettet. For ca 5 måneder siden var det helt nøytral lukt der nede men nå er det denne rare lukten.... Tør ikke akkurat å gå til legen med dette og likssom si: "unnskyld meg doktor, men jeg syns det lukter leverpostei av min vagina, gidder du ta en sniff og si hva du syns?"

Noen som vet noe som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Ta deg en tur til legen du, og si at du føler det er en rar lukt fra underlivet. Legen behøver ikke sniffe deg i underlivet, men tar prøver for å finne problemet. Om h*n ikke ser hva det er med en gang. Verre er det ikke :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å si til legen hva du synes det lukter! Bare si at lukten har endret seg så får du tatt en prøve av utfloden. Det gjør ikke vondt og er veldig fort gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke at jeg blir ordentlig ren med kun vann.... Sopp er det vel ikke da jeg ikke opplever kløe. Har hatt sopp før så vet hvordan sopp oppfører seg hos meg. Dere tror vel ikke det er noe alvorlig vel? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Kanskje Bakteriell vaginose? Du får kjøpt sånn hjemmeprøve på apotektet! Det er et truseinnlegg du skal gå med i noen timer og så analysere fargen på det etterpå. Er det blått, har du bakterieinfeksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får kjøpt sånn hjemmeprøve på apotektet! Det er et truseinnlegg du skal gå med i noen timer og så analysere fargen på det etterpå. Er det blått, har du bakterieinfeksjon.

Fins det slike ting? tøft!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste ikke jeg at fantes heller - genialt! :-)

Men jeg er enig med de andre her, bare si til legen at du ønsker en bakteriell undersøkelse av utfloden din, da du har en mistanke om at ikke den er som den skal være. Det er fort gjort og gjør ikke vondt i det hele tatt. Legen tar en prøve av utfloden din på en vattpinne e.l. og sender den inn til analyse. Så får du svar iløpet av en uke.

Du trenger ihverfall ikke å være bekymret for at det er noe alvorlig som feiler deg!

Lykke til og klem fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Jepp nå er vi i år 2004 og vi kan teste det meste hjemme :tunge1:

Har selv tatt testen fordi det av en eller annen grunn gjør vondt å ha sex og jeg ville bare se om det var noe galt. Har fortsatt ikke funnet noe galt, og det gjør fortsatt vondt :roll:

Men det er en annen historie... Testen var i hvert fall veldig enkel :) Og de har jo også sånne UVI-tester. Da kan du bare ta med resultatet til legen og få medisin. Enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oma: Det er et "klassisk" tegn på bakteriell vaginose at lukten endrer seg merkbart. "Fiskelukt" er en vanlig beskrivelse av lukten i medisinske lærebøker. Og vet du hva? Legen kan faktisk ta en "snifftest": en dråpe KOH på en dråpe av utfloden på et dekkglass forsterker evt. lukt.

Når legen diagnostiserer BV, skal minst tre av disse kriteriene foreligge:

-positiv snifftest

-pH > 4,5

-tynn, hvit, illeluktende utflod (verre v/menstr. og etter samleie)

I Mikroskop:

- sees clue celler

-mobiluncus

-fravær av stavformede laktobasiller

Derfor vil jeg være skeptisk til å benytte meg av "egen-testing" fra apoteket - slike tester egner seg for kvinner som har fått diagnosen tidligere av legen, og som kjenner igjen symptomene, når det kommer tilbake. Apotektesten kan bare påvise èn av de ovennevnte kriteriene: nemlig pH forandringen!

Jeg støtter meg til de andre her, i å anbefale deg en tur til legen. En grei kur med metronidazol vil rette opp floraen i skjeden din igjen - og så vil du lukte godt igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tør ikke akkurat å gå til legen med dette

Skjønner meg ikke på folk som ikke kan gå til legen.

:roll: Legene er da profesjonelle, og ikke barnslige kvisete 14 åringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje Bakteriell vaginose? Du får kjøpt sånn hjemmeprøve på apotektet! Det er et truseinnlegg du skal gå med i noen timer og så analysere fargen på det etterpå. Er det blått' date=' har du bakterieinfeksjon.[/quote']

Vet du hva det heter?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje litt utenfor tema, men jeg merker at det begynner å lukte "fisk" hvis jeg har hatt sex og fått sæd i meg som jeg ikke har vasket bort. Akkurat som en slags kjemisk reaksjon når mine væsker blandes med hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
de har jo også sånne UVI-tester. Da kan du bare ta med resultatet til legen og få medisin. Enkelt!

slipper en virkelig å ta gynekologisk undersøkelse da???

har helt angst og tror kanskje jeg har bakteriell vaginose :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...