Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Skal søke studie i 2017 og har veldig lyst til å studere Økonomi & Administrasjon. Føler at det er håpløst mtp. det alle sier om jobbmuligheter og konkurranse. Er det virkelig så ufattelig vanskelig å få jobb som økonom? 

Anonymkode: eb0c4...e01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spørs litt hva du vil jobbe med? I økad bachelor er det flere retninger eller valgfrie fag på siste året, så det er der du må evt plukke fag som spisser seg mot det du vil jobbe med. Er mye "luftig" og svært forskjellige fag, så uten en klar formening om hva du vil jobbe med (ihvertfall mot slutten) kan du nok føle det litt bortkastet. 

Jeg har valgt revisjon og regnskap, og vil bli regnskapsfører. Først på 3.året føler jeg det begynner å gi mening og forme seg mot noe. Hadde jeg vært interessert i å jobbe med noe annet, hadde jeg nok gått for master..

Skrevet

Alle økonomi-jobber blir overtatt av roboter.

Anonymkode: 1860c...838

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det vert dei ikkje. Skarpe hjernar på dette feltet vil det vera bruk for, også i framtida.

• Liker 3
Skrevet
På 21.12.2016 den 22.23, AnonymBruker skrev:

Da kan man jo si at alle jobber blir overtatt av roboter, for det er jo teknisk mulig. Hvordan tror du verden og økonomien ville sett ut da, når kun et fåtall hadde kunnet jobbe med å styre disse robotene? De fleste av oss kunne bare gravet oss ned...

Anonymkode: 2fd1a...004

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...