AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #1 Skrevet 21. desember 2016 Jeg har kun vært i kirken på julaften et par ganger da jeg var barn. Jeg skal feire jul alene og vil dra i kirken. Jeg er usikker på hvordan man må kle seg. Jeg vet man må pynte seg, men må man komme med skjørt eller kjole? Går det greit hvis jeg går med en pen svart bukse og en pen genser/bluse? Jeg er IKKE så komfortabel i verken skjørt eller kjole. Jeg vil ikke skille meg ut heller. At jeg er den eneste med bukse. Hva er vanlig? Takk på forhånd Anonymkode: 4c4ed...e04
Ardwinna Skrevet 21. desember 2016 #2 Skrevet 21. desember 2016 Kle deg pent og halvveis anstendig, så sklir du rett inn. Folk kler seg i mye forskjellig i kirka på julaften, så det skal godt gjøres å trå helt feil
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #3 Skrevet 21. desember 2016 Pen bukse og genser/bluse er HELT innafor! Kle deg i det du føler for, det gjør nok de fleste. Anonymkode: 1193e...faf
Veslefrikk Skrevet 21. desember 2016 #4 Skrevet 21. desember 2016 Du kan helt fint gå i bukse og en pen bluse eller topp. Det er mange som går kledd sånn.
Carrot Skrevet 21. desember 2016 #5 Skrevet 21. desember 2016 Man må ikke pynte seg for å gå i kirken, man må egentlig ingenting annet enn å lytte.. Kle deg i noe du føler deg vel i
LiseTV Skrevet 21. desember 2016 #6 Skrevet 21. desember 2016 Ha på kjole eller skjørt, men ikke mini.
Linnpinn9 Skrevet 21. desember 2016 #7 Skrevet 21. desember 2016 Så lenge du ikke tropper opp i joggebukse og hettegenser, så går det greit. Jeg har aldri stivpyntet meg for å gå i kirken. Noen gjør det mens andre ikke. En fin bukse og bluse går helt fint 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #8 Skrevet 22. desember 2016 Det viktigste er egentlig at du ikke har en stor utringning i overdelen, og at du ikke har for kort skjørt/kjole hvis det skulle bli skjørt/kjole du velger. Man skal være sømmelig. Men velg bukse i stedet for skjørt/kjole hvis du føler deg mest komfortabel i bukse. Ville nok også heller tatt på meg en svart bukse, og ikke dongeri. En svart bukse vil nok skli mer inn i mengden, tipper jeg. Anonymkode: 0c0fa...89d
hufsaaaaa Skrevet 22. desember 2016 #9 Skrevet 22. desember 2016 Pent kledd men ikke stivpyntet er vanlig her jeg bor i alle fall.
Fredsmegleren Skrevet 22. desember 2016 #10 Skrevet 22. desember 2016 Da jeg pleide å gå i kirken på julaften var et helt normalt å ikke ha på "dagens antrekk" allerede så tidlig på dagen. Så lenge antrekket er anstendig og passe fint går det greit
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #11 Skrevet 23. desember 2016 Det viktigste er at klærne er hele, rene og anstendige. Alt fra hverdagsklær til stivpyntet er vanlig. Klærne bør ta hensyn til at det ofte kan bli varmt i en fullstappet kirke, men også til at noen eldre kirker kan være ganske kjølige. En jul var mange i kirken kledd i skiklær, det var den gangen veiene snødde ned natt til juleaften. Anonymkode: 920f0...3d1
Thyra Skrevet 24. desember 2016 #12 Skrevet 24. desember 2016 På 21.12.2016 den 18.03, LiseTV skrev: Ha på kjole eller skjørt.. Hvorfor?
LiseTV Skrevet 24. desember 2016 #13 Skrevet 24. desember 2016 3 timer siden, Thyra skrev: Hvorfor? Det er jo pent
Thyra Skrevet 24. desember 2016 #14 Skrevet 24. desember 2016 (endret) 3 timer siden, LiseTV skrev: Det er jo pent For all del, men det kan jo bukse også være. Og ikke minst mer praktisk vinterstid. Hva som er best er en smakssak. Men både bukse og kjole/skjørt er helt innafor i kirken på julaften. Og det var vel egentlug det trådstarter lurte på. Endret 24. desember 2016 av Thyra skrivefeil 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå