AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #1 Del Skrevet 21. desember 2016 Selv sørger jeg av og til for å ikke krydre/salte maten med en gang slik jeg kan sette av litt til hunden. Anonymkode: 863f7...276 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 21. desember 2016 #2 Del Skrevet 21. desember 2016 Alt mulig, med krydder og salt. Blander det ofte med kjøttet hennes. Hun får også moreller (uten stein), avocado (uten stein), druer, broccoli og alt annet som skal være så forferdelig farlig. (unntatt sjokolade og annet snop, det spiser ikke jeg heller). Hun liker spesielt søtpoteter og blåbærsmoothie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #3 Del Skrevet 21. desember 2016 Jeg gir som regel «rene» varer, f.eks rene kjøttrester, fiskerester, kokt pasta, ris eller poteter uten saus. Av og til blir det en liten sauserest også, men i veldig små mengder sett i forhold til hundens størrelse (stor hund). De søndagene vi har egg og bacon til frokost, så tørker jeg stekepannen med en brødskive, som jeg deler i terninger og gir til hunden. Anonymkode: b12cf...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 21. desember 2016 #4 Del Skrevet 21. desember 2016 11 minutter siden, Den Lille Heksa skrev: Alt mulig, med krydder og salt. Blander det ofte med kjøttet hennes. Hun får også moreller (uten stein), avocado (uten stein), druer, broccoli og alt annet som skal være så forferdelig farlig. (unntatt sjokolade og annet snop, det spiser ikke jeg heller). Hun liker spesielt søtpoteter og blåbærsmoothie Druer? 1 drue pr kilo hund er farleg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 21. desember 2016 #5 Del Skrevet 21. desember 2016 Ikke gi hunden grønnerter, min spydde som bare. Karbohydrater er ikke næring for hund. Nå som ribbe er nesten gratis kjøper jeg og koker dem. Fryser ned flere porsjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 21. desember 2016 #6 Del Skrevet 21. desember 2016 Akkurat nå, LiseTV skrev: Druer? 1 drue pr kilo hund er farleg. Har du noen gode kilder på det, med studier eller lignende? Har aldri funnet noen dokumentasjon på det selv. Og så mye druer har hun faktisk spist på en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #7 Del Skrevet 21. desember 2016 2 minutter siden, Den Lille Heksa skrev: Har du noen gode kilder på det, med studier eller lignende? Har aldri funnet noen dokumentasjon på det selv. Og så mye druer har hun faktisk spist på en gang. Ikke meg du siterer, men det er velkjent at hunder ikke skal spise druer eller rosiner. Mengden som er giftig, derimot, er ikke definert. Kilde: https://helsenorge.no/Giftinformasjon/forgiftning-hos-hund-og-katt/rosiner-og-druer-kan-gi-forgiftning-hos-hund Anonymkode: b12cf...788 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Runnershigh Skrevet 21. desember 2016 #8 Del Skrevet 21. desember 2016 Hunden får hundemat! Han kan i blant få noe menneskemat som godbit ved trening, men da er det snakk om en kvart osteskive, en liten skinkebit osv.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 21. desember 2016 #9 Del Skrevet 21. desember 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke meg du siterer, men det er velkjent at hunder ikke skal spise druer eller rosiner. Mengden som er giftig, derimot, er ikke definert. Kilde: https://helsenorge.no/Giftinformasjon/forgiftning-hos-hund-og-katt/rosiner-og-druer-kan-gi-forgiftning-hos-hund Anonymkode: b12cf...788 Har jo lest dette før, og trålet gjennom uendelige mengder med artikler uten kilder. Hvor er vitenskapen? Hvor er studiene? Hvor er disse hundene som har dødd? Hva baserer de det på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 21. desember 2016 #10 Del Skrevet 21. desember 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 21. desember 2016 #11 Del Skrevet 21. desember 2016 Hunden får frukt og leverpostei. Trenger ikke mer enn det, hundemat og hundegodbit😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #12 Del Skrevet 21. desember 2016 26 minutter siden, LiseTV skrev: Ikke gi hunden grønnerter, min spydde som bare. Karbohydrater er ikke næring for hund. Nå som ribbe er nesten gratis kjøper jeg og koker dem. Fryser ned flere porsjoner. Det med karbohydrater er feil. Hunder kan fint ta opp karbohydrater. Riktignok har vel verken du eller jeg sett en ulv som beiter i kornåkeren, men det betyr ikke at hunder ikke får næring fra karbohydrater.http://www.agria.no/hund/artikkel/om-hund/hundens-naringsbehov/ Anonymkode: b12cf...788 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne87Rogaland Skrevet 21. desember 2016 #13 Del Skrevet 21. desember 2016 46 minutter siden, Den Lille Heksa skrev: Alt mulig, med krydder og salt. Blander det ofte med kjøttet hennes. Hun får også moreller (uten stein), avocado (uten stein), druer, broccoli og alt annet som skal være så forferdelig farlig. (unntatt sjokolade og annet snop, det spiser ikke jeg heller). Hun liker spesielt søtpoteter og blåbærsmoothie Obs! Obs! Avokado kan være giftig for hunder! http://dittdyrshelse.no/giftig_for_dyrene/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 21. desember 2016 #14 Del Skrevet 21. desember 2016 2 minutter siden, Kvinne87Rogaland skrev: Obs! Obs! Avokado kan være giftig for hunder! http://dittdyrshelse.no/giftig_for_dyrene/ Vitenskapen bak det vil jeg gjerne ha. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #15 Del Skrevet 21. desember 2016 28 minutter siden, Den Lille Heksa skrev: Har jo lest dette før, og trålet gjennom uendelige mengder med artikler uten kilder. Hvor er vitenskapen? Hvor er studiene? Hvor er disse hundene som har dødd? Hva baserer de det på? Det går utover nyrer for det er ett stoff i det som hunder ikke klarer å bryte ned naturlig, så det er ikke dermed sagt at hundene kollapser og dør med en gang de får i seg en drue eller to, men det kan føre til en mye tidligere død om de får det over tid. Skjønner ikke at folk må på død og liv fore hundene sine med ting som er listet opp som farlig bare for å bevise noe annet og at de "har tålt det tidligere" Anonymkode: bfa4e...db7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Den Lille Heksa Skrevet 21. desember 2016 #16 Del Skrevet 21. desember 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det går utover nyrer for det er ett stoff i det som hunder ikke klarer å bryte ned naturlig, så det er ikke dermed sagt at hundene kollapser og dør med en gang de får i seg en drue eller to, men det kan føre til en mye tidligere død om de får det over tid. Skjønner ikke at folk må på død og liv fore hundene sine med ting som er listet opp som farlig bare for å bevise noe annet og at de "har tålt det tidligere" Anonymkode: bfa4e...db7 Hvilket stoff da? Vitenskap? Endret 21. desember 2016 av Den Lille Heksa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #17 Del Skrevet 21. desember 2016 Akkurat nå, Den Lille Heksa skrev: Vitenskap? Hvorfor er du villig til å ta risikoen i det hele tatt? Det er ikke slik at hunden din MÅ ha druer. Eller vil du at den skal dø tidlig? Anonymkode: fa6bc...848 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aamu Skrevet 21. desember 2016 #18 Del Skrevet 21. desember 2016 Kyllingfilet eller annet rått kjøtt. Eller rå pommes frites. Eller ost. Men ikke middagsblandinger. Ikke gryteretter osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 21. desember 2016 #19 Del Skrevet 21. desember 2016 Rent kjøtt og kokt ris kan de få av meg. Av og til litt kjøtt-avskjær som fett og trevler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sorbus Skrevet 21. desember 2016 #20 Del Skrevet 21. desember 2016 Hunden vår fikk alltid middagsrester. Han fikk gjerne rester etter matpakkene til ungene også. tillegg til høyenergi hundemat. Han var alltid så mager, så vi syntes det var greit å gi han litt ekstra. I sommer begynte han plutselig å bli syk. Gang på gang. Vi fant ingen årsak. Han var litt løs i magen noen ganger, men ikke nødvendigvis da han var syk. Dyrlegen fant ingenting på blodprøver. Han gikk ikke ned i vekt. For en måneds tid siden ble han akutt syk. Lå kun i buret sitt. Vi la også merke til at avføringen var flytende og nesten uten farge. Rett til dyrlegen, som fremdeles ikke fant noe galt, ut over at han var dehydrert. Mens vi var hos dyrlegen kollapset han, og begynte å kaste opp. Jeg trodde ikke jeg skulle få han med hjem igjen. Dyrlegen mistenkte irritabel tarm. Hun sa at når han går med løs mage over lengre tid, blir tarmbakteriene helt ødelagt. Og når vi da fortsatte å gi han menneskemat, ble det aldri i orden. Vi måtte derfor bygge opp tarmfloraen igjen. Og han må gå på spesialfôr. Det er ikke billig! Han skjønner ikke selv hvorfor han ikke får noe menneskemat, og ser lei seg ut. Her om dagen ga jeg han en bitteliten bit av ren, stekt svinefilet. Syk ett døgn... Hunden vår tålte altså middagsrester i 8 1/2 år, og så ble han akutt syk. Så dere som gir hunden middagsrester, følg nøye med! Det er ikke gitt at hunden tåler det hele livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå