Gå til innhold

Nattklubb! Selvbetjent når bartender ikke er tilstede. Med forbehold om midlertidig stengt for regnskap og renhold.

Zenobia

Anbefalte innlegg

Det nyttet ikke å google de bruddstykkene hvertfall! Typisk en sånn historie er gjemt unna et eller annet sted, men jeg vet jeg leste den! 😂 Det var noe helt merkelig noe. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Frøkensina skrev:

Det nyttet ikke å google de bruddstykkene hvertfall! Typisk en sånn historie er gjemt unna et eller annet sted, men jeg vet jeg leste den! 😂 Det var noe helt merkelig noe. 

Det er så irriterende når man nesten husker det, ikke sant? :ler:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Det er så irriterende når man nesten husker det, ikke sant? :ler:

Jaaa 😅 Og så deilig når man kommer på noe :daane:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

It started with just a few people dancing outdoors in the summer heat. Arms flailing, bodies swaying and clothes soaked with sweat, they danced through the night and into the next day. Seldom stopping to eat or drink, and seemingly oblivious to mounting fatigue and the pain of bruised feet, they were still going days later. By the time the authorities intervened, hundreds more were dancing in the same frenetic fashion.

But this was not one of those 80s raves that began in a remote layby and ended in a muddy field. Rather, it’s one of the oddest epidemics to be recorded in world history. And it happened 500 years ago this summer in the French city of Strasbourg. It was there, over the course of three roasting-hot months in 1518, that several hundred people developed a compulsion to dance. The dancing went on and on until – to the horror of the crowds who gathered to watch – some of them collapsed and perished on the spot. Just what was happening?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg døøøøøør :daane: 

According to an account written in the 1530s by the irascible but brilliant physician Paracelsus, the “dancing plague of Strasbourg” began in mid-July 1518, when a lone woman stepped outside her house and jigged for several days on end. Within a week, dozens more had been seized by the same irresistible urge.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Jeg døøøøøør :daane: 

According to an account written in the 1530s by the irascible but brilliant physician Paracelsus, the “dancing plague of Strasbourg” began in mid-July 1518, when a lone woman stepped outside her house and jigged for several days on end. Within a week, dozens more had been seized by the same irresistible urge.

:hoho:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommentar under artikkelen;

Bet they'd actually got their hands on an unusually early release of Rick Astley's "Never Gonna Give You Up".

😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Rumle skrev:

Kommentar under artikkelen;

Bet they'd actually got their hands on an unusually early release of Rick Astley's "Never Gonna Give You Up".

😂

:hoho:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...