An0nymBruker Skrevet 8. januar 2017 #861 Del Skrevet 8. januar 2017 (endret) 5 minutter siden, Jerry Lee skrev: *skjenkebevilling Det heter bevilgning i følge Bokmålsordboka. Men vi trenger ikke å rette bokstavfeil her i tråden, vel? Jeg vet ikke hva som er korrekt. Språkrådet ved bl.a. @Arabella og @Smultring har nok fasiten Endret 8. januar 2017 av An0nymBruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 8. januar 2017 #862 Del Skrevet 8. januar 2017 Ok 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 8. januar 2017 #863 Del Skrevet 8. januar 2017 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Ok Det er igrunnen rart at du ikke har bestilt noe godt å drikke, nå som vi er så heldige å ha en spesialist på området i tråden i natt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 8. januar 2017 #864 Del Skrevet 8. januar 2017 @Fru Uperfekt kan du anbefale en alkoholfri drink som er både søt og frisk på smak? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 8. januar 2017 #865 Del Skrevet 8. januar 2017 6 minutter siden, An0nymBruker skrev: Det heter bevilgning i følge Bokmålsordboka. Men vi trenger ikke å rette bokstavfeil her i tråden, vel? Jeg vet ikke hva som er korrekt. Språkrådet ved bl.a. @Arabella og @Smultring har nok fasiten Jerry har rett. Det heter skjenkebevilling, 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 8. januar 2017 #866 Del Skrevet 8. januar 2017 (endret) 1 minutt siden, Arabella skrev: Jerry har rett. Det heter skjenkebevilling, Takk Når blir ordet bevilgning brukt da? Har det ordet en annen betydning @Arabella http://ordbok.uib.no/perl/ordbok.cgi?OPP=+bevilgning&ant_bokmaal=5&ant_nynorsk=5&begge=+&ordbok=begge Endret 8. januar 2017 av An0nymBruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 8. januar 2017 #867 Del Skrevet 8. januar 2017 4 minutter siden, An0nymBruker skrev: Takk Når blir ordet bevilgning brukt da? Bevilgning har med penger, økonomi å gjøre. Bevilling betyr konsesjon, tillatelse, bemyndigelse. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 8. januar 2017 #868 Del Skrevet 8. januar 2017 Akkurat nå, Arabella skrev: Bevilgning har med penger, økonomi å gjøre. Bevilling betyr konsesjon, tillatelse, bemyndigelse. Aha Jeg føler meg litt dum her nå. Takk for oppklaringen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 8. januar 2017 #869 Del Skrevet 8. januar 2017 Akkurat nå, An0nymBruker skrev: Aha Jeg føler meg litt dum her nå. Takk for oppklaringen! Bare hyggelig! Du behøver slett ikke å føle deg dum. Du er ikke alene om å blande disse begrepene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 8. januar 2017 #870 Del Skrevet 8. januar 2017 Akkurat nå, Arabella skrev: Bare hyggelig! Du behøver slett ikke å føle deg dum. Du er ikke alene om å blande disse begrepene. Tusen takk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 8. januar 2017 #871 Del Skrevet 8. januar 2017 20 minutter siden, An0nymBruker skrev: @Arabella og @Smultring har nok fasiten Hvem hadde fasiten først, sa du? 😉 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 8. januar 2017 #872 Del Skrevet 8. januar 2017 Akkurat nå, Jerry Lee skrev: Hvem hadde fasiten først, sa du? 😉 Du også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 8. januar 2017 #873 Del Skrevet 8. januar 2017 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Hvem hadde fasiten først, sa du? 😉 Det var du det. Æres den som æres bør. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 8. januar 2017 #874 Del Skrevet 8. januar 2017 Akkurat nå, An0nymBruker skrev: Du også Feil. Ikke "også"... 😉 ☺ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 8. januar 2017 #875 Del Skrevet 8. januar 2017 Akkurat nå, Jerry Lee skrev: Feil. Ikke "også"... 😉 ☺ Sorry! Du har selvfølgelig rett .Jeg er ganske trøtt Jeg ønsker deg, @Arabella, @Fru Uperfekt og alle andre her en god natt og sov godt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 8. januar 2017 #876 Del Skrevet 8. januar 2017 Akkurat nå, Arabella skrev: Det var du det. Æres den som æres bør. Takk, 'Bella. ☺ Mener ikke å være kvalm i en fjolletråd, men... Det jeg sa betviltes jo... Hehe. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 8. januar 2017 #877 Del Skrevet 8. januar 2017 1 minutt siden, An0nymBruker skrev: Sorry! Du har selvfølgelig rett .Jeg er ganske trøtt Jeg ønsker deg, @Arabella, @Fru Uperfekt og alle andre her en god natt og sov godt Natta og sov godt, AnO. Fine drømmer. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arabella Skrevet 8. januar 2017 #878 Del Skrevet 8. januar 2017 Akkurat nå, An0nymBruker skrev: Sorry! Du har selvfølgelig rett .Jeg er ganske trøtt Jeg ønsker deg, @Arabella, @Fru Uperfekt og alle andre her en god natt og sov godt En riktig vederkvegende natt og søte drømmer ønsker jeg for deg, også! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
An0nymBruker Skrevet 8. januar 2017 #879 Del Skrevet 8. januar 2017 Tusen takk @Jerry Lee og @Arabella 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 8. januar 2017 #880 Del Skrevet 8. januar 2017 22 minutter siden, Arabella skrev: Bevilgning har med penger, økonomi å gjøre. Bevilling betyr konsesjon, tillatelse, bemyndigelse. "Jeg driver ei luguber sjappe som får lov av øvrigheta til å tømme i deg øl og brenn'vin" 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå