Gå til innhold

Motivasjon-Unnskyldninger for å ikke trene-tråden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk baby for 5 måneder siden, og hadde fullstendig treningsforbud i svangerskapet. Før den tid var jeg veldig flink til å jogge. Nå derimot er alt ett ork. Jeg har også romaskin og boksesekk som bare samler støv, og ett skap full av sjokolade og ett kleskap full av koseklær.

Jeg har 5 kilo igjen til startvekt og klarer ikke å komme meg over dørstokken for å starte å trene igjen. Mest fordi jeg vet det kommer til å være grusomt de første ukene. Motivasjonen er forduftet og jeg vil heller sitte på stumpen å se på tv-serier og spise sjokolade. Kjempe sunt, i know. Baby er snill han, sover godt og alt er bare bra, så han er ingen unnskyldning for å ikke komme igang. Pappan er også kjempeflink med han. Men jeg klarer ikke å sparke meg selv i stumpen for å komme igang!

Så min eneste unnskyldning for å ikke trene er at jeg vet jeg blir sliten.

Hva er din unnskyldning for å ikke trene? Og hvordan motiverer du deg selv for å komme igang?

Anonymkode: 9dc7f...5a9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må ha et mål og en plan. Kanskje du kan melde deg på et løp hvis du liker å jogge?

Når jeg har vondt i vilja så hjelper det ofte å si til meg selv at jeg bare skal løpe en rolig runde. Som regel blir det en bedre løpetur enn forventet når jeg bare blir varm.

Ikke sett for høye krav. Det er lenge siden du har trent og det er helt greit å begynne med å gå eller noe annet litt "slapt og behagelig". Når du først har kommet i gang er det lettere å øke.

Anonymkode: b7b9f...549

• Liker 1
Skrevet

Akkurat nå har jeg gyldig unnskyldning fordi jeg er sjuk. Men ellers er jeg ganske så kreativ :)

-Jeg har nettopp spist

-Jeg er sulten

-Jeg er sliten

-Jeg har smerter (Da kan jeg jo trene der jeg ikke har vondt, men det velger jeg å overse når LazyMe har tatt over...)

-Jeg føler meg feit (Denne er jo bare komisk..)

-Jeg føler meg oppblåst (se over)

-Jeg er ute av form

-Alle kommer til å se på meg (De fleste er opptatt av seg selv)

-Jeg er redd for å få angstanfall (Angsten blir ikke bedre av at jeg unngår alt jeg er redd for..)

Osv osv

Anonymkode: 1e5a7...6d4

• Liker 1
Skrevet

Jeg slipper å unnskylde meg til meg selv, for jeg er veldig overbærende og ikke det minste dømmende og bitchy på det området. :engel:

Jeg har den perfekte unnskyldningen for å unngå at folk maser og vil ha meg med på trening. 

"Å, men jeg har allerede trent i dag, jeg! Jeg trener alltid kl 5 om morgenen fordi det er en så fin måte å kickstarte dagen". Bare jug selvfølgelig, men da gir de seg, og jeg slipper at folk foreslår å trene sammen med meg siden jeg trener så tidlig.

Gjest AnonymBrunkrem
Skrevet

Trening er for folk som må kompensere for dårlige gener.

Skrevet

Jeg hadde disse unnskyldningene:

- ingen til å passe babyen: 

Far jobber i lengre perioder svært mye og når han var hjemme ville jeg det også. Når jeg hadde barnepasser følte jeg det var egoistisk å bruke den tiden på meg selv Istedenfor å jobbe.

Løsning: jogge med vogna. Prøvde meg forrige uke og det gikk overaskende bra. Baby sover og er fornøgd.

- presse kroppen for mye for tidlig etter fødsel

Løsning: innse at det faktisk har  gått 7 mnd og at det går an å  ta det rolig i begynnelsen.

- jeg må ofre meg for barna.. hele tiden:

Løsning: få fingen ut og være et godt eksempel. Trening er også svært sunt for den mentale helsa. Har mer overskudd, er roligere og takler bedre hverdagen når jeg trener

Anonymkode: 26343...5fb

Skrevet

Om dere ikke har lyst  til å trene, så må dere finne en artigere treningsform. jeg trener selv om *alleunnskyldningernevntover*, fordi jeg synes det jeg trener er GØY!! 

Skrevet

Dagens unnskyldning:

Jeg har så mye snop i skapet som jeg uansett kommer til å spise i kveld. Unødvendig å trene når jeg uansett vil gå i kalorioverskudd i dag.

Skrevet

Når jeg innimellom har vanskelig for å motivere meg, tenker jeg at jeg kan dra og trene litt, og hvis det ikke kjennes bra, så kan jeg dra hjem igjen. Da har jeg tross alt gjort litt. Hittil har det ikke skjedd at jeg har avbrutt treningen, for når jeg har varmet opp og kommet i gang, så kjennes det alltid bra :)

Skrevet
21 timer siden, MiniMjau skrev:

Om dere ikke har lyst  til å trene, så må dere finne en artigere treningsform. jeg trener selv om *alleunnskyldningernevntover*, fordi jeg synes det jeg trener er GØY!! 

Tja....i årenes løp har jeg bla prøvd

Boxing

Taekwondo

Judo

Yoga

Sykling

Jogging alene/med mål/i gruppe

Treningssenter med apparater/frivekter, med og uten PT

Diverse gruppetimer (sånn x-antall forskjellige)

Hjemmetrening

Pilates

Svømming

Turning

med mer......

Ingen av delene klarer å motivere meg over dørstokkmila. Jeg liker rett å slett ikke å bli sliten.....Kom gjerne med forslag om hva som kunne vært gøy.

• Liker 1
Skrevet
På Wednesday, December 21, 2016 den 16.46, AnonymBrunkrem skrev:

Trening er for folk som må kompensere for dårlige gener.

Nei, de som ikke trener hardårlige gener. Er generellt late og giddalause. Mangler viljestyrke and the list goes on.

Skrevet

Jeg føler meg syk (hodepine, hoste, snørr) og vil ikke risikere å faktisk bli syk så best å holde seg unna treningssenteret. Dessuten er jeg deppa pga vonde knær... ingen quads på meg.

Anonymkode: e478d...16e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...