AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #1 Skrevet 21. desember 2016 Skulle lage rundtstykker til jul, det blir så trivelig tenkte jeg. Gleden slo store sprekker da jeg åpnet den nye pakken med sammalt mel og så masse levende larver. *grøss* Mellarver er ikke ukjent for meg, tørrvarelageret på skolen ble "invadert" av det for mange herrens år siden, jeg har derfor med jevne mellomrom sjekket og vasket ut av skapet der jeg oppbevarer mel. Det meste har stort sett vært oppbevart i tette bokser, men panikken fløy over meg og jeg begynte kastingen med en gang, kilden til galskapen gikk selvfølgelig rett i søpla, noe tilsynelatende uberørt mat fikk leve videre og ble kastet rett i fryseboksen. Alt som kunne vært i kontakt er vasket og satt i kjøleskapet en ukes tid, og ligger der fortsatt. (hermetiserte varer o.l.) Tørrvareskapene er støvsuget, og posen er selvfølgelig kastet rett ut. Butikken er varslet. Alt som ikke var pakket i lufttette bokser er nå blitt det, og jeg blir nok å fryse alt mel jeg tar kjøper fremover. *hysterisk* Men dessverre har jeg både hørt og lest at disse kan spre seg som pokker. Jeg har ikke sett noen antydninger til at det kan være i andre skap, ikke så mye som i en annen hylle, og jeg har ikke sett en eneste bille, men jeg klarer ikke å slå meg til ro med tanken. Kan det være biller uten at jeg har sett dem? Eller er det grunn til å tro at kilden ble fjernet så raskt at jeg har unngått dette? Anonymkode: e0765...738
Honnikorn Skrevet 21. desember 2016 #2 Skrevet 21. desember 2016 Det går sikkert bra, bare hold alt av tørrvarer i tette bokser og ikke la noe mat ligge tilgjengelig. Melormer er ikke så veldig mobile og de vandrer ikke langt. De blir heller ikke biller sånn med en gang så om du fikk alt ut fort så går det sikkert bra. Billene er forøvrig svarte og litt avlange og noe større enn en marihøne. Finner du noen så bare kaster du de i do eller tar livet av de.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå