Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal på et kurs som går over 2 dager. (Kurs som ønskes av jobben at jeg går på, for å øke kompetanse). Det er såpass langt borte at jeg må overnatte. kurset går over vanlige arbeidsdag hver dag (kl 8-16).

Hvordan lønnes jeg her? Dekt reisevei? Dekt kveld/natt? (Siden jeg MÅ være borte).

Jeg jobber privat.

Anonymkode: 53d55...ad6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det må du høre med arbeidsgiver om. Det er ingen generell regel for hvordan slik skal lønnes.
Det vanlige er at arbeidsgiver dekker reise og overnatting dersom kurset er pålagt av arb.giver, men at man ikke får dekket lønn/overtid for tiden utover vanlig arbeidstid.

Skrevet

Hos oss får vi dekket kost, losji + et lite dagstillegg, men får ikke ordinær lønn for tiden man ellers skulle vært på jobb hvis det ikke var reise. Virker som det er ganske vanlig når jeg snakker med venner i andre selskaper. 

Anonymkode: b65b1...132

Skrevet

Jeg fikk lønn fra 8-16 på mine kurs, samt at kost og losji ble dekket. Fikk også tilbake igjen penger jeg brukte på  å reise :) tror det varierer fra bedrift til bedrift, så du bør rett og slett bare spørre sjefen din.

Skrevet

Hos oss ville kurs, kost og losji blitt dekket, samt eventuelle reisekostnader/kjøregodtgjørelse. I tillegg ville vi fått dekket reisetid med avspasering time mot time minus 1t PR dag (fordi noe reisetid har man uansett til og fra jobb). Jobber i finans

Anonymkode: 89d1d...6d0

Skrevet

Dekt kveld/natt kan du nok berre drøyma. Innlegg #5 er eit godt svar, men dette med å trekka ein time fordi ein uansett hev reisetid til jobb meiner eg er feil å ta med. Kva med dei som bur rett ved jobben? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...