AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #21 Skrevet 21. desember 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det funke fjell. Har ikke flyskrekk selv, men sobril eller valium funker mot "alt som er skummelt". Selv om jeg ikke ahr flyskrekk pleier jeg å hive innpå en par beroligende + noe alkohol før lange flyturer. Da sover jeg hele vegen. Alkohol anbefales dog ikke å blande med om du er uerfaren. Anonymkode: 1cf5f...736 Så bra. Fikk resept på Sobril nå, men aldri brukt dette.. Blir man kjempe sløv av denne? Anonymkode: 1a6c2...0c6
tuppa Skrevet 21. desember 2016 #22 Skrevet 21. desember 2016 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Så bra. Fikk resept på Sobril nå, men aldri brukt dette.. Blir man kjempe sløv av denne? Anonymkode: 1a6c2...0c6 Man blir ikke sløv av Sobril, men det tar angsten og man blir trøtt av det. Jeg tok det et par timer før jeg skulle fly og sov som en stein gjennom hele turen. 1
RompeRusk Skrevet 21. desember 2016 #23 Skrevet 21. desember 2016 (endret) Skjønner deg godt, ts. Skal selv fly langs kysten nå snart, det er muligheter for sterk vind til storm hele veien, jeg er allerede dødsnervøs. Har vurdert å avbestille flyet for å ta bil Meeeen... sjansen er minimal, jeg tar en valium før avgang. Så er det bare å krysse fingrene.. Endret 21. desember 2016 av RompeRusk 2
hjertesukka Skrevet 21. desember 2016 #24 Skrevet 21. desember 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk, dette hjalp meg! Anonymkode: 1a6c2...0c6 Så kjekt å høre! Med det samme; den gangen det var så mye turbulens i fint vær, så kunne en flyinteressert medpassasjer fortelle meg etterpå at grunnen til turbulensen var at piloten ikke fikk fly i den banen han ønsket, og dermed unngå turbulens, men pga møtende fly etc så måtte vi ligge der vi var og ikke skifte fil. (eller hva det heter). Tenkte da at det var for vår sikkerhet at vi fikk turbulens, bedre det enn å møte et annet fly, ikke sant? Sikkerheten kommer først! 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #25 Skrevet 21. desember 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Det jeg er mest redd for er en turbulent tur. Var på utenlandstur i sommer, og hadde mitt livs værste flytur hjem igjen.. Var så mye turbulens at jeg kastet opp hele veien! Og siden det er meldt ganske ukurant vær så blir jeg dårlig av bare tanken.. Anonymkode: 1a6c2...0c6 Jeg bruker Postafen, og når jeg slet med angst hjalp det faktisk mot det også. Jeg ble roligere og mer avslappet og fikk ikke panikkanfall. Kanskje det var placeboeffekt dette med angsten - men det hjelper definitivt mot kvalme. Jeg hadde heller reist og tatt den eventuelle panikken som kommer - du kommer til å angre enda mer om du ikke drar. Det er angsten din som skriker at du ikke skal dra, og den beste måten å kvitte seg med angst på er å eksponere seg mange ganger. Anonymkode: 02e58...a4d
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #26 Skrevet 21. desember 2016 Jeg satt i ett fly som var siste fly som fikk ta av fra østkysten i USA pga orkan. Det gikk veldig bra, men det ristet noe vanvittig. Piloten sa det var helt trygt og at flyet tålte mye! Når alle flyplasser på østkysten blir stengt kan du tenke deg hvordan vær det var. Ett fly tåler å både lette og lande i regn, snø, lyn og sterk vind. Anonymkode: db04c...489 1
Invicta Skrevet 21. desember 2016 #27 Skrevet 21. desember 2016 Jeg anbefaler deg å teste ut sobril en gang du ikke skal fly. Selv blir jeg helt ute av sobril, - tenk om noe mot formodning skulle skje, da vil du jo ikke være ute av stand til å ta hånd om deg selv? Det går sikkert bra, men anbefaler altså å teste det ut. 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #28 Skrevet 21. desember 2016 Joda. Fly kan tåle utrolig mye juling. Men er ikke pga dette det skjer flyhavari i dårlig vær, men fordi pilotene ikke greide å manøvre flyet under disse forholdene. Altså menneskelig feil. Air France-flyet feks med 300 passasjerer som datt ned over Atlanteren kom inn i kraftig turbulens. Pilotene gjorde feil og klarte ikke styre flykroppen. Bang! Alle passasjerene rett i døden. Men men ts. Du får krysse fingrene for at pilotene er opplagte og erfarne til flyreisen din. Folk vil ha billig billig flyreiser. Men skjønner ikke at pilotene mer og mer blir utsatt for veldig arbeidspress. Du hører ofte om piloter som har vært på jobb 15 t i strekk. Da blir du trøtt og uopplagt... Anonymkode: 406ea...a9d 1
AnonymBruker Skrevet 22. desember 2016 #29 Skrevet 22. desember 2016 13 timer siden, Invicta skrev: Jeg anbefaler deg å teste ut sobril en gang du ikke skal fly. Selv blir jeg helt ute av sobril, - tenk om noe mot formodning skulle skje, da vil du jo ikke være ute av stand til å ta hånd om deg selv? Det går sikkert bra, men anbefaler altså å teste det ut. Jeg testet sobril i går kveld, og effekten var fin. Ble veldig avslappet, men også kjempe trøtt! Så sov veldig godt i natt Anonymkode: 1a6c2...0c6 1
Ella1 Skrevet 22. desember 2016 #30 Skrevet 22. desember 2016 Andre tips: (dette distraherer tankene fra det negative) Hold en hånd på magen og kjenn på pusten Rør på tærne Tell inni deg når du blir redd Nyttig artikkel: http://blogg.wideroe.no/for-kunne-plingelydene-skremme-vettet-av-meg/
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2016 #31 Skrevet 23. desember 2016 Selv om det er dårlig vær når du tar av så husk flyet er høyt oppe og det er ikke ens betydene at det blir mye turbulens. Jeg har extrem flyskrekk og har opplevd og ta av i dårlig vær men når vi kom opp i høyden så roet det seg. Litt risting må man uansett regne med men ikke dermed sagt at hele turen blir sånn. Pilotene prøver hvis det er mulig og styre unna der det er stor turbulens. De får værmelding før take-off. Skulle det bli veldig urolig underveis så spør de flygeleder om og enten gå opp i høyde eller nede eller annen rute som for komme rundt. Prøv og se forbi flyturen og at du skal på ferie og ha det kjekt. God tur det går fint Anonymkode: df7c1...131
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå