Gå til innhold

Diamantsliping- ble jeg lurt??? Erfaringer med slik behandling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en deal på Let'sdeal på diamantsliping av hud i ansiktet. Har noen overfladiske arr og linjer og har lenge vurdert en slik type behandling.

Dessverre svarte ikke denne behandlingen til forventningene i det hele tatt!!! Behandlings"salongen" var bakrommet på en frisørsalong med bare en gardin hengt opp mellom rommene som dør.. Det luktet røyk og ting så litt slitent ut, så jeg ble øyeblikkelig litt redd mtp hygiene etc, men tenkte at jeg fikk prøve og se...

Dama snakket gebrokkent norsk og startet med å fjerne sminken min med rensemelk og dampe og massere litt, før hun veeeeeeldig forsiktig klemte ut litt porer. hadde masse hudormer igjen ved nesevingen etterpå.

Jeg hadde 60 min time og det sto i annonsen at man fikk 45 min diamantsliping. Da det var 10 min igjen spurte jeg om hun ikke snart skulle peele. Joda, hun skulle det. Men det er dette jeg lurer på: tror ikke jeg fikk diamantsliping i det hele tatt?! Regner med at peeling skal kjennes litt, siden de skal fjerne ytterste hudlag? 

Hun kjørte over noen mindre felter i ansiktet med noe som for meg kjentes ut som et mildt vakuum av en liten sugekopp/gummi! Kjentes over hodet ikke ut som noen sliping. Men siden jeg ikke har tatt dette før, vet jeg jo ikke helt hvordan det skal kjennes ut. 45 minutter sliping var  det i alle fall ikke. Noen som har erfaring og vet hvordan dette skal kjennes? 

Skrevet

Det kjennes litt som om en katt slikker deg veldig hardt i ansiktet samtidig som ansiktet støvsuges. Ansiktet blir også litt sårt etterpå 😊 

Skrevet
51 minutter siden, Professor Orm skrev:

Det kjennes litt som om en katt slikker deg veldig hardt i ansiktet samtidig som ansiktet støvsuges. Ansiktet blir også litt sårt etterpå 😊 

Ok takk- en MEGET mild/svak støvsugeeffekt kunne jeg kjenne. Men ikke noe katteslikking.. Og ansiktet var over hodet ikke sårt etterpå. Hadde du god effekt av dette, forresten? Har ikke gitt opp håpet, dog på en skikkelig salong :)

Skrevet
3 minutter siden, Gemini7 skrev:

Ok takk- en MEGET mild/svak støvsugeeffekt kunne jeg kjenne. Men ikke noe katteslikking.. Og ansiktet var over hodet ikke sårt etterpå. Hadde du god effekt av dette, forresten? Har ikke gitt opp håpet, dog på en skikkelig salong :)

Jeg ble ikke noe sår eller rød etter diamantsliping, så det er ikke sånn at du MÅ bli rød eller sår av det. Det kommer helt an fra person til person. 

Selve diamantslipinga skal heller ikke ta mer enn 10-15 min ca hvis jeg husker rett så tviler sterkt på at du ble lurt her. De driver ikke og sliper ansiktet i 40 minutter..

Anonymkode: 9910b...1e4

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ble ikke noe sår eller rød etter diamantsliping, så det er ikke sånn at du MÅ bli rød eller sår av det. Det kommer helt an fra person til person. 

Selve diamantslipinga skal heller ikke ta mer enn 10-15 min ca hvis jeg husker rett så tviler sterkt på at du ble lurt her. De driver ikke og sliper ansiktet i 40 minutter..

Ok, takk for svar! da var det kanskje nok med ti min? Det så/kjentes egentlig bare ubehandlet ut etterpå, så jeg følte meg ganske snytt. merket ingenting på huden. I tillegg virket det som hun tok helt vilkårlig noen minder områder, jobbet ikke systematisk over ansiktet,liksom.. Også den røyklukta og at hun ikke klemte/behandlet nok- kjentes ut som en slags "liksom-behandling" som 8-åringen min kunne ha gjort på meg... :/ skal klage til letsdeal..

Skrevet

Forresten har jeg kun prøvd krystallsliping, da bruker de aluminiumskrystaller. Kanskje det er annerledes med diamantsliping. Man blir rød om de sliper litt dypt, og det bør de gjøre om man skal ha noen effekt. Jeg mener det fungerte bra for meg, fikk jevnere hud av det. 

Skrevet
17 minutter siden, Gemini7 skrev:

Ok, takk for svar! da var det kanskje nok med ti min? Det så/kjentes egentlig bare ubehandlet ut etterpå, så jeg følte meg ganske snytt. merket ingenting på huden. I tillegg virket det som hun tok helt vilkårlig noen minder områder, jobbet ikke systematisk over ansiktet,liksom.. Også den røyklukta og at hun ikke klemte/behandlet nok- kjentes ut som en slags "liksom-behandling" som 8-åringen min kunne ha gjort på meg... :/ skal klage til letsdeal..

At den behandlingen ikke ga noen effekt på din hud er tynt grunnlag for å klage, for du har nok blitt blendet av reklamen og hva krystallsliping faktisk kan utrette- og alle salonger fører den samme reklamen. Hvis du skal klage et sted så er det salongen, og ikke let's deal.

Diamant/krystallsliping fjerner ikke rynker eller linjer, det er det ingenting som gjør bortsett fra laserbehandling og/eller operasjon. Den eneste forskjellen du kan merke fra salong til salong er at huden kjennes mykere ut, som om den er blitt peelet. Utseendemessig ser du ingen forskjell i det hele tatt.

I tillegg, hvis du vil bedre arr og linjer på huden din så har jeg noe mye bedre å anbefale enn at du bruker mer penger på krystallsliping..

• Liker 2
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At den behandlingen ikke ga noen effekt på din hud er tynt grunnlag for å klage, for du har nok blitt blendet av reklamen og hva krystallsliping faktisk kan utrette- og alle salonger fører den samme reklamen. Hvis du skal klage et sted så er det salongen, og ikke let's deal.

Diamant/krystallsliping fjerner ikke rynker eller linjer, det er det ingenting som gjør bortsett fra laserbehandling og/eller operasjon. Den eneste forskjellen du kan merke fra salong til salong er at huden kjennes mykere ut, som om den er blitt peelet. Utseendemessig ser du ingen forskjell i det hele tatt.

I tillegg, hvis du vil bedre arr og linjer på huden din så har jeg noe mye bedre å anbefale enn at du bruker mer penger på krystallsliping..

Det er godt mulig jeg har hatt litt høye forventninger.. Men det er også slik at salonger som driver med krystallsliping skriver at man kan forvente at linjer/arr blir mindre synlige, pigmentflekker dempes osv. Regner selvsagt med at man må ha flere behandlinger for at det skal skje, men trodde at man ville kjenne et minimum av behandlingseffekt selv etter 1 gang. Jeg har jo hatt vanlig ansiktsbehandling mange ganger og har kjent meg mer/dypere behandlet da enn nå.

Jeg tar gjerne i mot tips om andre typer behandling for overfladiske, små arr/mindre linjer etc!! Har absolutt ingen problemhud, vil bare gjøre den friskere og dempe de ujevnhetene som er der. Har spurt flere ganger her og på andre forum om tips til behandlinger men ikke fått så mye respons.

Ser noen anbefaler syrepeeling, men da må man jo belage seg på flassing over lengre tid og det er jeg lite interessert i. Ellers har jeg lest om vitaminbehandling av huden. Og laser selvsagt, men føler det er for større/mer drastiske problemer enn jeg har..

Endret av Gemini7
Skrevet
4 minutter siden, Gemini7 skrev:

Det er godt mulig jeg har hatt litt høye forventninger.. Men det er også slik at salonger som driver med krystallsliping skriver at man kan forvente at linjer/arr blir mindre synlige, pigmentflekker dempes osv. Regner selvsagt med at man må ha flere behandlinger for at det skal skje, men trodde at man ville kjenne et minimum av behandlingseffekt selv etter 1 gang. Jeg har jo hatt vanlig ansiktsbehandling mange ganger og har kjent meg mer/dypere behandlet da enn nå.

Jeg tar gjerne i mot tips om andre typer behandling for overfladiske, små arr/mindre linjer etc!! Har absolutt ingen problemhud, vil bare gjøre den friskere og dempe de ujevnhetene som er der. Har spurt flere ganger her og på andre forum om tips til behandlinger men ikke fått så mye respons.

Ser noen anbefaler syrepeeling, men da må man jo belage seg på flassing over lengre tid og det er jeg lite interessert i. Ellers har jeg lest om vitaminbehandling av huden. Og laser selvsagt, men føler det er for større/mer drastiske problemer enn jeg har..

Det stemmer, det funker ikke, det er peeling - du kan ikke peele bort linjer og arr. Du ser den samme reklamen på alt av hudprodukter, se hvor mange som reklamerer for rynkekremer som skal få til det ene og det andre. Det funker ikke. 

Har prøvd syrepeeling, samme greien - huden kan føles strammere og få mer glød i ettertid men funker fortsatt ikke på å fjerne linjer og arr.

Vet ikke om det er lov å nevne spesifikke salonger her pga reklame men det er en hudpleie salong i Karl Johan i Oslo som har Venus Viva laser behandling , det er den eneste som faktisk har fjernet noen av de tynne smile linjene jeg hadde. Den er som sånn nåle behandling bare at denne maskinen lager veldig nøyaktige stikk i huden.

Er ikke vondt og kommer til å gjøre det igjen for å ta noen områder som trenger enda mer behandling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...