Nanella Skrevet 1. desember 2004 #1 Skrevet 1. desember 2004 Når jeg skiftet på Maren ista (2 1/2 uke) så jeg hun hadde noen røde prikker eller nupper i bleieområdet. Hun har bæsjet mye på seg og jeg vasker med vann og våtservietter. Smører av og til med olje. Nå tok jeg på litt sinksalve når jeg oppdaget disse prikkene eller nuppene. Må jeg gjøre noe annet?? Ellers skal det hjelpe da. Huff så usikker man blir med disse små. Virker ikke som hun er plaget med det da.. Noen som kan hjelpe? Klem
Furstina Skrevet 1. desember 2004 #2 Skrevet 1. desember 2004 Låt henne ligga en stund utan blöja ibland - det gör gott att inte alltid ha rumpan instängd i en blöja. Annars är bröstmjölk suveränt, spruta ut lite bröstmjölk ur brösten och smörj in henne med den. Naturligt och fantastiskt. Själv har jag haft både olivolja och bröstmjölk som medel när det börjar bli rött. ----- "Nupper" över kroppen kan annars både vara torrutslag/utslett och då är en fet salva bra (eller olivolja, eller bröstmjölk om det inte är FÖR torrt). Små barn kan också få något som ser ut som kviser, det beror på att de har alldeles för mycket hormoner i kroppen och är alldeles naturligt. De försvinner efter 2-3 veckor.
Sandra Skrevet 1. desember 2004 #3 Skrevet 1. desember 2004 Og klappetørk hvis du ikke har muligheten til å lufttørke. Og når det er kommet prikker, eller er rødt (Symptomer på at det er i ferd med å oppstå utslett er at huden i bleieregionen kan være rød, flassende og ha væskende sår, som kan svi og klø) så pass på å skifte bleien ofte. Selv om det bare er kommet urin i bleia, for avføringen og urinen har i tillegg til den mekaniske gnissingen på huden stoffer som gjør huden mer sårbar når det blir liggende lenge. Når huden blir fuktig blir den også lettere sår. Ellers er det veldig å ikke bruke såpe, men hvis man må så er en med lav pH det beste.
hanni Skrevet 1. desember 2004 #4 Skrevet 1. desember 2004 Og vanlige kluter er bedre å bruke enn våtservietter. Det blir litt klutvask, men det er bedre for huden. Hvis sinksalven ikke hjelper, kan du kjøpe en salve som heter Inityol - det er en feitere salve enn sinksalven. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #5 Skrevet 1. desember 2004 Smør på litt potetmel på de områdene som er såre.
Nanella Skrevet 1. desember 2004 Forfatter #6 Skrevet 1. desember 2004 Takk for tips! :-) Får håpe hun blir bedre, sikkert ikke godt med utslett der det blir så tett..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå