AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #1 Skrevet 20. desember 2016 Jeg har sagt opp leieforholdet, og leiligheten skal være overlevert 1 januar. Ble ferdig å vaske ut i helgen, og sendte melding til huseier på søndag, om vi kunne møtes denne uken, for gjennomgang og dra i banken. Fikk ikke noe svar. Skrev ny melding på mandag (foretrekker å ha alt skriftlig siden huseier er psykopat), om at jeg forventet ett svar om når det passer, og at jeg reiste på juleferie torsdag kveld og ikke var tilbake før 3. januar. Han sa da han skulle kontakte meg, men har ikke hørt noe.. Hva gjør jeg nå? Ønsker å bli ferdig med hele greia før jul, og få utbetalt depositumet. Kan jeg skrive uttaksbegjæring til banken og drite i huseier? Han har jo tross alt fått tilbud om å overta leiligheten over ei uke før han skal, og at han ikke gidder å vise interesse for å gå igjennom den er hans problem. Er redd for at han forsøker seg på noe tull hvis han ikke får nøklene innen 1 januar (f.eks forsøker å kreve meg for leie for januar eller noe)... Anonymkode: 32891...73d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #2 Skrevet 20. desember 2016 Og jeg ser NÅ at leiligheten er lagt ut på finn for ei uke siden med visning i morgen, har ikke fått beskjed om at han skal holde visning. Hva slags rettigheter har jeg her? Han følger jo ikke kontrakten (hvor det står at leietaker skal varsles om visning i rimelig tid) og er tydeligvis ikke interessert i at jeg skal få tilbake depositumet mitt. Anonymkode: 32891...73d
penny_ Skrevet 21. desember 2016 #3 Skrevet 21. desember 2016 Du har ingenting å bekymre deg for. Du har bevis på at du har prøvd å overlevere nøkkelen. Jeg ville bare bedt banken utbetale depositumet når oppsigelsestiden er utløpt og ventet de 5 ukene han har på seg. Forhåpentligvis trenger du ikke de pengene nå? Hvis du har flyttet ut, så ville jeg bare latt han styre på.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #4 Skrevet 21. desember 2016 Hvis det er visning i morgen, må jo nødvendigvis huseieren komme til leiligheten? Da hadde jeg stått på utsiden, og levert nøklene der og da. Gjerne sagt noe så de som kommer på visning, kanskje skygger unna. Anonymkode: 816ea...92f 10
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 21. desember 2016 #5 Skrevet 21. desember 2016 Enig med AB. Om det er visning der i morgen så må han jo stille opp selv og da har du en ypperlig anledning til å gi han nøklene.
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #6 Skrevet 21. desember 2016 Kommer til å dra dit ja, venter egentlig på svar fra leieboerforeningen, men de har ikke ringt meg opp enda, og nå er klokka så mye at jeg tviler på jeg rekker å høre noe fra de i dag... Men jeg mener jeg burde vært varslet om visning? Og at han ikke har lov til å gå inn der siden han ikke har varslet meg? TS Anonymkode: 32891...73d
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #7 Skrevet 21. desember 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kommer til å dra dit ja, venter egentlig på svar fra leieboerforeningen, men de har ikke ringt meg opp enda, og nå er klokka så mye at jeg tviler på jeg rekker å høre noe fra de i dag... Men jeg mener jeg burde vært varslet om visning? Og at han ikke har lov til å gå inn der siden han ikke har varslet meg? TS Anonymkode: 32891...73d Det er klart at du skulle ha blitt varslet. Godt du snart er kvitt denne utleieren, og jeg synes synd på den neste som overtar. Anonymkode: c4649...c01 1
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #8 Skrevet 21. desember 2016 Jo, du skulle ha blitt vaslet, men jeg hadde ikke brydd meg om det. Møtt opp, levert nøklene og blitt ferdig med han. Anonymkode: 816ea...92f 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 21. desember 2016 #9 Skrevet 21. desember 2016 Må få oppdatering på hvordan det gikk Håper du får levert nøklene og depositumet utbetalt
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #10 Skrevet 21. desember 2016 Dette blir advokatmat Huseier var ikke der, da "ingen hadde meldt seg til visning". Sendte sms og spurte hvor han var og hvorfor jeg ikke hadde fått beskjed om visningen. Endte med en sms-krangel, som sendes pronte til advokat, så får advokatene ta seg av dette. Meget glad for at jeg tok det på sms og ikke ringte! TS Anonymkode: 32891...73d
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #11 Skrevet 21. desember 2016 Nå sitter jeg å googler, og jeg leser det sånn at hvis det er han som er uenig og bestrider kravet om depositumet, er det han som må betale rettsgebyret for å få det til forliksrådet? (og at jeg evt kun må betale det hvis jeg blir dømt til å måtte gi han hele depositumet og erstatte hans saksomkostninger?) Hvis det går til tingrettem, hvor mye er rettsgebyret der? Anonymkode: 32891...73d
penny_ Skrevet 21. desember 2016 #12 Skrevet 21. desember 2016 Jeg lurer nå egentlig bare på hvorfor du gidder å gjøre så mye utav dette når du allerede har flyttet ut. Er det bare pga prinsipper? Eller håper du på å få tilbakebetalt litt av husleien? 2
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #13 Skrevet 21. desember 2016 3 minutter siden, penny_ skrev: Jeg lurer nå egentlig bare på hvorfor du gidder å gjøre så mye utav dette når du allerede har flyttet ut. Er det bare pga prinsipper? Eller håper du på å få tilbakebetalt litt av husleien? Har du noen sinne leid en leilighet der du har betalt depositum? Anonymkode: 78b39...bbc 2
penny_ Skrevet 21. desember 2016 #14 Skrevet 21. desember 2016 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har du noen sinne leid en leilighet der du har betalt depositum? Anonymkode: 78b39...bbc Ja, mange ganger. Hva er poenget ditt? Endret 21. desember 2016 av penny_
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #15 Skrevet 21. desember 2016 Akkurat nå, penny_ skrev: Ja, mange. Da burde du jo kommet med f.eks. denne linken. http://universitas.no/debatt/58497/ikke-ga-i-depositumsfellen Anonymkode: 78b39...bbc
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #16 Skrevet 21. desember 2016 Akkurat nå, penny_ skrev: Jeg lurer nå egentlig bare på hvorfor du gidder å gjøre så mye utav dette når du allerede har flyttet ut. Er det bare pga prinsipper? Eller håper du på å få tilbakebetalt litt av husleien? Jeg vil ha tilbakebetalt depositumet og overlevert nøkkelen, men når utleier ikkke stiller opp på noen av forslagene til tidspunkter jeg har gitt han, ikke svarer på forslag om tider, og da heller ikke er tilstede på annonsert fellesvisning er det IKKE lett å få gått igjennom leiligheten sammen med han eller overlevert nøkkel. Hvis han ikke skulle være fornøyd ville jeg jo da hatt tid på meg til å rette opp evt feil, men det virker det ikke som han er interessert i, han vil kun ha depositumet til seg. Derfor begynte han i dag når jeg spurte hvor han var å klage på ting i leiligheten, noe som tyder på at han har vært inne uten min tillatelse, noe han faktisk bryter loven ved å gjøre. Jeg hadde også litt vaskebøtter og div som sto igjen, i tilfelle han ikke var fornøyd. og som hadde sett rotete ut ved visning, derfor ville jeg hatt beskjed slik at jeg kunne fjernet dette når det passet meg, og ikke måtte hive meg rundt fordi jeg plutselig oppdager det på finn... Anonymkode: 32891...73d 1
penny_ Skrevet 21. desember 2016 #17 Skrevet 21. desember 2016 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da burde du jo kommet med f.eks. denne linken. http://universitas.no/debatt/58497/ikke-ga-i-depositumsfellen Anonymkode: 78b39...bbc Hvorfor? Hun kan jo ikke få pengene før om 5 uker med mindre huseier gir etter. Det svarte jeg på i det første innlegget. Endret 21. desember 2016 av penny_ 1
penny_ Skrevet 21. desember 2016 #18 Skrevet 21. desember 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil ha tilbakebetalt depositumet og overlevert nøkkelen, men når utleier ikkke stiller opp på noen av forslagene til tidspunkter jeg har gitt han, ikke svarer på forslag om tider, og da heller ikke er tilstede på annonsert fellesvisning er det IKKE lett å få gått igjennom leiligheten sammen med han eller overlevert nøkkel. Hvis han ikke skulle være fornøyd ville jeg jo da hatt tid på meg til å rette opp evt feil, men det virker det ikke som han er interessert i, han vil kun ha depositumet til seg. Derfor begynte han i dag når jeg spurte hvor han var å klage på ting i leiligheten, noe som tyder på at han har vært inne uten min tillatelse, noe han faktisk bryter loven ved å gjøre. Jeg hadde også litt vaskebøtter og div som sto igjen, i tilfelle han ikke var fornøyd. og som hadde sett rotete ut ved visning, derfor ville jeg hatt beskjed slik at jeg kunne fjernet dette når det passet meg, og ikke måtte hive meg rundt fordi jeg plutselig oppdager det på finn... Anonymkode: 32891...73d Det strider jo mot all fornuft at han skal kunne få deler av depositumet ditt når det er han som ikke har svart på meldinger. Han bør jo kunne bevise at han har forsøkt å få kontakt med deg. Du, derimot, kan bevise at du har forsøkt å levere tilbake nøkkelen og leiligheten.
aiba Skrevet 21. desember 2016 #19 Skrevet 21. desember 2016 Psykopatiske utleiere er et helvete, håper det ordner seg for deg uten mye tullball 4
herremann Skrevet 21. desember 2016 #20 Skrevet 21. desember 2016 har han ekstra nøkkel til leil og postkassene? i så fall hadde jeg sendt en mld og informert av nøklene ble lagt i postkassa(filmet i det jeg slipper nøklene i). deretter hadde jeg reist min vei med god samvittighet og ansett leieforholdet som avsluttet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå