Gå til innhold

Hvis du skulle lest en bok om psykisk helse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt lyst til å skrive en bok om min historie. Jeg har begynt et par ganger, men så har det jeg har skrevet føltes "feil", så nå skriver jeg bare det som faller meg inn der og da, før jeg etterpå tenker å klippe/lime/omskrive det jeg har skrevet. Jeg må finne på et bra konsept før jeg begynner å lage oppsettet.

Det har kommet mange bøker om dette temaet de siste årene, og jeg vil at min skal være annerledes. Jeg ønsker ikke å skrive en bok om bare jævlige ting og om hvor synd det er på meg. Jeg ønsker å bringe frem både tårer, latter, smil, håp, og forståelse. Jeg har klart å bli frisk fra alvorlige og omfattende utfordringer, og det ønsker jeg at skal være et fokus.

Hva liker dere å lese om i slike bøker? Er det noen spesielle bøker om dette temaet dere har likt spesielt godt? Hva synes dere er viktig og interessant å lese om?

Anonymkode: d73ef...03a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MadameDeRosa

Jeg ville ha likt å lese om både de gode og dårlige dagene, og at til tross for sykdommen, klarer deg bra. Om du gjør det da. Men skriv ærlig, veldig ærlig. Ikke legg bånd på noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arnhild Lauveng - I morgen var jeg alltid en løve

Anbefales :) Hun skriver om livet sitt med schizofreni - i dag jobber hun som psykolog.

Anonymkode: 42553...20f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg orker ikke bøker som er sånn "alle kan bli friske, bare hold ut", det er så jævla demotiverende.. 

Anonymkode: 18f99...472

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg orker ikke bøker som er sånn "alle kan bli friske, bare hold ut", det er så jævla demotiverende.. 

Anonymkode: 18f99...472

Jo, men det finnes alltid noen lyspunkt i livene til de som sliter litt også. Ikke at det betyr at man blir helt fin igjen, eller skal holde ut for å bli frisk. De fleste skjønner vel at det ikke er sånn psykisk sykdom fungerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk leser bøker, ser filmer, hører musikk og tilegner seg generelt opplevelser fordi de leter etter noe de kan kjenne seg igjen i. Man er seg selv nærmest, enten man vil eller ikke. Greier du å få fram tanker, holdninger og perspektiver mange kan kjenne seg igjen i, selv om deres situasjon ikke er identisk din, så har du nok en vinner :)

Anonymkode: 3768d...20e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...