Gå til innhold

Jeg er visst et underutviklet barn nedentil

Fremhevede innlegg

Skrevet

Takk, Nina Brochmann. Som legestudent burde du kanskje vite at majoriteten av voksne kvinner har indre kjønnslepper gjemt bak de ytre? Ca 60%. Både små og store indre kjønnslepper er helt normalt og like flott, så jeg ser ikke poenget med å trykke ned en stor gruppe for å fremme andre. 

Hun skriver: - Som barn har vi jo alle små indre kjønnslepper, men når vi kommer i puberteten begynner de å vokse og for veldig mange kvinner vil de indre kjønnsleppene bli lengre enn de ytre.

- Det problematiske er at det som blir sett på som idealvulvaen egentlig er barnevulvaen. Voksne kvinner i dag skal helst se ut som barn med pupper, og det gjør vi jo ikke!

http://m.side2.no/helse/legestudent-nina-brochmann---voksne-kvinner-i-dag-skal-helst-se-ut-som-barn-med-pupper/3423294981.html

Anonymkode: 6a3f5...395

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skuffende.

Hilsen kvinne på tredve med barnevulva.

Anonymkode: f54e0...555

• Liker 4
Skrevet

Jeg er 35 og ifølge dem: barnevulva. Ingen synlige indre lepper eller klit. De indre er kun 0.5 cm, lyserosa og uten skrukker. Klitten er jaggu liten også. Jaja er vel et barn da. Men skriver de det for de er misunnelige kanskje??

Anonymkode: 973c7...91d

Skrevet

Hm. Det er nok ikke egentlig vondt ment, men et forsøk på å få folk til å forstå at indre kjønnslepper ikke er farlig, ekkelt eller noe vi trenger å operere (med mindre det er snakk om fysiske plager som følge av det).

Jeg er enig i at måten hun formulerte det på, var unødvendig. Det blir litt håpløst å skulle prøve å normalisere noe samtidig som du trykker andre som også er normal ned....

• Liker 21
Skrevet

Nå har jeg ikke lest det hun har skrevet, selv om du la inn link, men jeg synes det er synd at mange med store indre kjønnslepper føler de må operere dem mindre. Jeg er bifalt,  og kan skrive under på at både store og små indre kjønnslepper er helt normalt , og vakkert . 

Selv har jeg også "barnefitte, og i puberteten ventet jeg spent på at de indre kjønnsleppene skulle vokse. Det skjedde ikke, og jeg var litt skuffet da, men har levd svært godt med dem jeg har. 😁

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg er 35 og ifølge dem: barnevulva. Ingen synlige indre lepper eller klit. De indre er kun 0.5 cm, lyserosa og uten skrukker. Klitten er jaggu liten også. Jaja er vel et barn da. Men skriver de det for de er misunnelige kanskje??

Anonymkode: 973c7...91d

Ikke dra misunnelighetskortet; det fordummer bare diskusjonen.

Anonymkode: f54e0...555

• Liker 20
Skrevet

Hvor har du de 60% fra? De gangene jeg har sett gynekologer uttale seg sier de at det er overtall av de som har synlige indre lepper, selv om det varierer veldig i hvor stor grad de er synlige. 

Og det er selvsagt ikke problematisk at noen voksne kvinner har små kjønnslepper/klitoris, problemet er selvfølgelig når det anses som sykelig å ikke ha det. 

Anonymkode: fb5b4...3a3

• Liker 6
Skrevet

Hang meg mest oppi at vedkommende skal gi ut boken "gleden med skjeden"...

Her er vi ikke inspirert av Giulia Enders i det heele tatt :fnise:

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk, Nina Brochmann. Som legestudent burde du kanskje vite at majoriteten av voksne kvinner har indre kjønnslepper gjemt bak de ytre? Ca 60%. Både små og store indre kjønnslepper er helt normalt og like flott, så jeg ser ikke poenget med å trykke ned en stor gruppe for å fremme andre. 

Hun skriver: - Som barn har vi jo alle små indre kjønnslepper, men når vi kommer i puberteten begynner de å vokse og for veldig mange kvinner vil de indre kjønnsleppene bli lengre enn de ytre.

- Det problematiske er at det som blir sett på som idealvulvaen egentlig er barnevulvaen. Voksne kvinner i dag skal helst se ut som barn med pupper, og det gjør vi jo ikke!

http://m.side2.no/helse/legestudent-nina-brochmann---voksne-kvinner-i-dag-skal-helst-se-ut-som-barn-med-pupper/3423294981.html

Hun sikter til dem som vil operere seg,  ikke de som er skapt slik.  Har du til vane å misforstå eller kverulere slik? 

Anonymkode: 12d97...c39

• Liker 9
Skrevet

Eh, er det noe vits i å bli så forferdelig støtt av dette da? Herregud...
Jeg har også et slikt underliv som hun beskriver i artikkelen sin, men reagerte ikke noe særlig jeg. Går en grense for hvor hårsår man er nødt til å være.
Synes dessuten det var en veldig bra sak! Hun skriver mye viktig og har gode poeng. Synd at du skulle bli så støtt at du ikke så verdien i resten av artikkelen.

• Liker 12
Skrevet

Jeg har så og si ikke indre kjønnslepper.... Jaja, lever fint med en barnevulva :P

Anonymkode: 70bed...eee

Skrevet

Blir for dumt å snakke ned noen for å løfte opp andre, særlig av en legestudent. Dette er et ikke-problem for menn. Kvinner er skapt på forskjellige vis og alt er like greit. Menn er ikke så picky.

Anonymkode: 5292c...459

• Liker 1
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun sikter til dem som vil operere seg,  ikke de som er skapt slik.  Har du til vane å misforstå eller kverulere slik? 

Anonymkode: 12d97...c39

Hun skriver klart og tydelig at kvinner uten store indre kjønnslepper har en barnevulva. Jeg har 0 kompleker for underlivet mitt, men syns alikevel dette var unødvendig skrevet av henne mtp andre som kan ta det ille opp. Som å skrive at store bryst er kvinnelig men små er prepubertale. 

• Liker 4
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Unnskyld meg, men dette blir nok et overdrevet hylekor fra "de krenkede krenkede". 

Det er da vitterlig ikke et problem i dag at små indre kjønnslepper er stigmatisert, noe folk får beskjed om å operere og fikse på? 

Dette er et viktig og nyansert innspill, om enn kanskje noe uheldig formulert. Likevel er det jo korrekt at det er en hårløs mus med små kjønnslepper unge jenter anser som "idealmusen", og det er jo akkurat slik en barnevulva ser ut. 

Enig i at vi ikke skal snakke ned den ene eller den andre utgaven av kjønnet, men Herregud, det er IKKE synd på eierne av det som, dessverre, oppfattes som idealet blant unge og usikre jenter. Det er mye viktigere å få frem at så og si alle varianter er normale, og ikke noe som skal fikses på.

Anonymkode: c7c2d...ef2

• Liker 10
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg, men dette blir nok et overdrevet hylekor fra "de krenkede krenkede". 

Det er da vitterlig ikke et problem i dag at små indre kjønnslepper er stigmatisert, noe folk får beskjed om å operere og fikse på? 

Dette er et viktig og nyansert innspill, om enn kanskje noe uheldig formulert. Likevel er det jo korrekt at det er en hårløs mus med små kjønnslepper unge jenter anser som "idealmusen", og det er jo akkurat slik en barnevulva ser ut. 

Enig i at vi ikke skal snakke ned den ene eller den andre utgaven av kjønnet, men Herregud, det er IKKE synd på eierne av det som, dessverre, oppfattes som idealet blant unge og usikre jenter. Det er mye viktigere å få frem at så og si alle varianter er normale, og ikke noe som skal fikses på.

Anonymkode: c7c2d...ef2

Man kan fint få frem at alle varianter er normale uten å kalle de med totalt normale underliv for barnevulva. Ekkelt ordvalg er det. Og at "voksne kvinner ikke skal se ut som barn med pupper."Hvor frekt er ikke det?

Og det er ikke det spor bedre enn å kalle kvinner med små bryst for barnebryst. 

• Liker 4
Skrevet

Viktig å få fram hvor unormalt, stygt og perverst idealet er så ingen føler seg truffet ja... Idiotisk. :klaske:

Men hun bruker vel samme logikken folk bruker når de rakker ned på tynne kvinner - kan jo umulig ha noen komplekser eller plages av å bli sammenlignet med barn i både fysisk og seksuell forstand når man har "idealkroppen" eller "idealvulvaen".

Anonymkode: be173...af2

• Liker 2
Skrevet

Brochman rakker ikke ned på kvinner med et underliv med ikke synlige indre kjønnslepper.  Ikke sier hun at voksne kvinner uten synlige kjønnslepper har barnevulva heller.  Hun sier at det er problematisk at et prepubertalt trekk hos barn er idealet. Selvfølgelig har ikke voksne damer barnevulva. På samme måte som at du fortsatt er voksen sjølom du aldri fikk store bryst.  Men små bryster og for eksempel indre kjønnslepper som dekkes av de ytre er tegn på at ei jente ikke har vært igjennom puberteten. Uansett hvordan du som voksen ser ut! 

Og selvfølgelig er det problematisk om det seksuelle idealet skal ligge tett opp mot hvordan ei prepubertal jente ser ut!! 

• Liker 8
Skrevet

Kjære vene, er det mulig å bli "såra" over dette? Det som står i artikkelen er jo faktisk ikkje negativt overfor nokon, dette er berre surr frå ts. Skjerpings! 

• Liker 5
Skrevet
10 timer siden, altflyter skrev:

Hm. Det er nok ikke egentlig vondt ment, men et forsøk på å få folk til å forstå at indre kjønnslepper ikke er farlig, ekkelt eller noe vi trenger å operere (med mindre det er snakk om fysiske plager som følge av det).

Jeg er enig i at måten hun formulerte det på, var unødvendig. Det blir litt håpløst å skulle prøve å normalisere noe samtidig som du trykker andre som også er normal ned....

Det er sikkert ikke vondt ment, men kommentaren endte mildt sagt opp med å være uheldig. De gjør det motsatte av det de ønsker å oppnå.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...