AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #1 Skrevet 20. desember 2016 Sender dere hjem barn med nedsatt allmenntilstand? Hva skal til? Hvor høy temperatur? Hva med barn som ofte er løse i magen..hva tolerer dere av løs mage når omgangssyke går? Stopper dere foreldre fra å levere før 48 timer ved omgangssyke? Har dere regel om feberfri dag? Jeg jobber selv i barnehage og opplever for tiden at mange barn hangler, gråter, spiser ikke og er løse i magen. Varme med forhøyet temperatur. Et barn ble sendt hjem med oppkast to ganger på samme uke.. likevel får vi beskjed om at de var helt friske da de kom hjem.. jeg føler st foreldrene ikke tror på oss når vi forteller st barnet har feber og er utilpass, ikke har spist, diaré eller annet.. Anonymkode: c0f00...0db
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #2 Skrevet 20. desember 2016 Ved nedsatt allmenn tilstand blir barn sendt hjem, vi kjenner barna godt og merker godt når de ikke er i form. Vi måler ikke temperaturen i min barnehage. Om det går omgangssyke er vi litt strengere enn til vanlig, til vanlig er regelen to tilfeller med diaré, men når omgangssyke går ringer vi hjem barna etter ett tilfelle. Foreldre får ikke levere barn før det har gått minst 48 timer fra sist oppkast/diaré. Om ingen hadde stoppet dem hadde vi ringt etter foreldrene asap. Reglene er uten unntak og vi har veldig lite sykdom i vår barnehage, ingen store runder med omgangssyke, øyekatarr, lus osv. Vi snakker om regler for dette på oppstartsamtale med foreldrene, foreldresamtaler om det trengs. I ditt tilfelle hadde jeg kalt inn til ekstra samtale og gått gjennom rutiner og regler. Pass også på at personalet praktiserer samme regler. Anonymkode: 7c307...60d
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2016 #3 Skrevet 20. desember 2016 Virker ikke som de er noe flinke til å si fra her. Vi holder vårt barn hjemme alltid minst en dag etter det er helt friskt etter feber etc og minimum to døgn etter siste runde med oppkast/diaré. Anonymkode: 39424...f2d
AnonymBruker Skrevet 21. desember 2016 #4 Skrevet 21. desember 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Ved nedsatt allmenn tilstand blir barn sendt hjem, vi kjenner barna godt og merker godt når de ikke er i form. Vi måler ikke temperaturen i min barnehage. Om det går omgangssyke er vi litt strengere enn til vanlig, til vanlig er regelen to tilfeller med diaré, men når omgangssyke går ringer vi hjem barna etter ett tilfelle. Foreldre får ikke levere barn før det har gått minst 48 timer fra sist oppkast/diaré. Om ingen hadde stoppet dem hadde vi ringt etter foreldrene asap. Reglene er uten unntak og vi har veldig lite sykdom i vår barnehage, ingen store runder med omgangssyke, øyekatarr, lus osv. Vi snakker om regler for dette på oppstartsamtale med foreldrene, foreldresamtaler om det trengs. I ditt tilfelle hadde jeg kalt inn til ekstra samtale og gått gjennom rutiner og regler. Pass også på at personalet praktiserer samme regler. Anonymkode: 7c307...60d øyekattar har vi ikke så mye av, selv om ingen holdes hjemme pga det. Heller ikke lus har vi vært plaget av. Vi er jo også en del ute og vi får ofte beskjed av foreldre om at barnet deres må holdes inne pga formen. Jeg synes vi bruker mye tid på å trøste barn/ ha barn på fanget som burde vært hjemme. Da kjenner jeg på at vi har alt for få hender, det føles mer som oppbevaring enn en pedagogisk virksomhet. Det har blitt tatt opp på oppstartsamtaler om regler ved sykt barn, men når hverdagen kommer så ser vi at det å være hjemme med sykt barn blir problematisk. Jeg får så vondt av de små... i tillegg er det smittefare og andre barn (og voksne)blir syke.. vi får ta det opp på personalmøte igjen over jul.. takk for svar. Anonymkode: c0f00...0db
Gjest Runforit Skrevet 21. desember 2016 #5 Skrevet 21. desember 2016 Heldigvis er det superstreng i vår barnehage. Fatter ikke det som prøver å få ungen i barnehagen før 48 timer ved f.eks omgangssyke. De risikerer jo at både personalet og de andre ungene blir unødvendig syk og så har de det gående på runddans.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå