Gjest Anonymous Skrevet 1. desember 2004 #1 Skrevet 1. desember 2004 Jeg er kattemenneske. alle kattene jeg har vært borte i , har vært unike personligheter, litt konge på haugen. sosiale ,smarte, lettstelte og selvstendige dyr, som i tillegg vise hengivenhet og er morsomme! Hunder liker jeg overhodet ikke. Jeg synes de er sutrete, avhengige, illeluktende, og uberegnelige. Vet om andre som har det slik; liker enten katter eller hunder. Hvorfor blir noen kattemennesker og andre hundemennesker??
Gjest Lilleulv Skrevet 1. desember 2004 #2 Skrevet 1. desember 2004 er ikke så glad i katter jeg. De har stirrende øyne og går ute og spiser mye ekkelt om natta. Og i tillegg kommer de drassende på døde mus eller fugler :-? Jeg er ikke et kattemenneske i det hele tatt, og synes det er ekkelt når de gnir seg inntil meg. Noen katter blir veldig innpåslitne og skal kose hele tiden, noe jeg ikke har spesielt interesse av. Hunder derimot Trofaste, sjarmerende, trygge og herlige. Kjempeglad når mamma kommer hjem uansett om hun bare har vært borte i noen minutter. Hunder er gledesspredere!
aline Skrevet 1. desember 2004 #3 Skrevet 1. desember 2004 Hvorfor blir noen kattemennesker og andre hundemennesker?? blir vel litt samme som "hvorfor liker noen grønt og noen gult?" smaken er forskjellig og vi faller for forskjellige ting alt ettersom hva vi ønsker og liker av det det er snakk om.
Arkana Skrevet 1. desember 2004 #4 Skrevet 1. desember 2004 Tja si det? Selv er jeg som deg, jeg liker ikke hunder. Illeluktende, masete, må gå tur hver dag, de gjør alt bare du ber om det. De er nesten for trofaste, ingen egenvilje. Katter derimot, de har personlighet, de er smarte. Hvis de ikke vil gjøre noe, så gjør de det ikke. Når katten kommer til deg vet du at den virkelig vil det, ikke fordi du har bedt den om det. Katten vår er forøvrig også veldig glad når vi kommer hjem. Springer ut i gangen og mjauer og så vil hun løftes opp og få en kos i armene.
Blomsterenka Skrevet 1. desember 2004 #5 Skrevet 1. desember 2004 At alle hunder er sutrete og masete, stemmer ikke. Det har noe med oppdragelse å gjøre, i tillegg har alle hunder forskjellige personligheter, både genetisk arvet og påvirket av miljøet (eierne)... Må man være enten katte- eller hundemenneske? Hvorfor ikke ja takk, begge deler?
Ylajali Skrevet 1. desember 2004 #6 Skrevet 1. desember 2004 ehem, hunder har ikke egenvilje? OG, hunder kommer også til deg uten at du trenger å be om det... Jeg har i alle fall en skikkelig kosegris.
nessi Skrevet 1. desember 2004 #7 Skrevet 1. desember 2004 De fleste hunder har masse egenvilje og mange har stor personlighet
Gjest miau Skrevet 1. desember 2004 #9 Skrevet 1. desember 2004 Jeg er et katte- OG hunde-menneske! Før trodde jeg at jeg HATA katter, helt til jeg var nødt til å passe på en kattunge(det var jo greit nok når den var så liten). To måneder senere hadde jeg to pusekatter selv Tror det er mange som kategoriserer seg som enten det ene eller det andre utifra hva de har vokst opp med, eller hvis de har nære venner som har hund eller katt. Selv ser jeg ikke akkurat skille, JA TAKK BEGGE DELER!
Sheba Skrevet 1. desember 2004 #10 Skrevet 1. desember 2004 Jeg liker også begge deler! Er vokst opp med hund, men har valgt katt selv når jeg ble voksen. Noe av grunnen til det er at de er litt enklere å ha ansvaret for, samt at de er mindre krevende enn hunder. Er ikke hypp på å gå tur 3 ganger om dagen jeg! Men jeg er veldig glad i hunder for det, og liker å hilse på de når det passer seg sånn. Men joa - katten er en smule mer majestestisk. Ingen tvil om det! Når jeg tenker meg om er jeg igrunnen veldig begeistrer for alt som har pels!
jordbær Skrevet 1. desember 2004 #11 Skrevet 1. desember 2004 Jeg liker ikke hunder. De er slitsomme og går 10cm bak deg hele tiden.. Lukter ekkelt, sikler og spiser sin egen dritt..
Gjest Vindelspev Skrevet 1. desember 2004 #12 Skrevet 1. desember 2004 Greit nok at mange ikke liker hunder, men jeg synes at det er direkte komisk å lese endel av karakteristikkene som tilskrives dem. Sutrete, ingen egenvilje, spiser sin egen dritt. Det viser jo bare at dere har masse fordommer. Redsel forstår jeg, det er jo irrasjonelt, men jeg trodde alle visste litt mer om hunder enn dette. Jeg liker forresten begge deler, både katt og hund. Men jeg synes det blir helt feil å sammenligne dem; hunden er jo et flokkdyr, katten ikke. Dette bestemmer jo mye av dens adferd.
sirka Skrevet 1. desember 2004 #13 Skrevet 1. desember 2004 Kattemenneske her også. Liker alle slags dyr, hunder også, men hadde ikke orket å ha hund selv. Lukter vondt. :-x
LilleBille Skrevet 1. desember 2004 #14 Skrevet 1. desember 2004 ehem, hunder har ikke egenvilje? .. da var ikke den hunden jeg passet i sommer hund.. For den visste veldig godt hva den ville (også når det gjalt å komme på fanget og kose..) Liker vel egentlig best hunder .. men vil ikke ha noen av delene selv.
Ylajali Skrevet 1. desember 2004 #15 Skrevet 1. desember 2004 Jo hunder har egenvilje, det var nettopp det jeg forsøkte å få frem ved å stille det spørsmålet til Arkana som hevdet de IKKE hadde det. Jeg har hund selv, og er veldig uenig. Og hunder spiser sin egen dritt? Sutrete? Masete? Gjør alt bare man ber om det? Har ikke personlighet? Uberegnelige? Illeluktende? Det er tydelig at dere som påstår disse tingene ikke har veldig mye peiling på hva dere snakker om. Liker katter også jeg, har hatt det tidligere. Desverre har jeg blitt allergisk.
Ugla Skrevet 2. desember 2004 #16 Skrevet 2. desember 2004 JEG er katte-elsker, OG hunde-elsker!! Jeg har både katt og hund, er glad i dem begge, og deres særegne måter å være på. Tenk så kjedelig livet hadde blitt, dersom vi alle (dyra også) hadde vært like! Godt at noen liker det ene, og noen det andre. Og noen liker... ja takk, begge deler!
Gjest lmari Skrevet 2. desember 2004 #17 Skrevet 2. desember 2004 Hm, jeg liker verken hunder eller katter, jeg.... Ikke fordi de er sutrete eller ikke har noen egen fri vilje, men fordi jeg ikke føler meg trygg på dem. Plutselig klorer katten til, eller biter deg i beinet hvis du sitter urolig. Og hunder som hopper opp på deg liker jeg I HVERT FALL ikke!! Mamma mener det må komme av at en hund hoppet opp og slikket meg voldsomt i ansiktet da jeg var 1,5 år og satt i sånn barnestol hvor man sitter fast. Han klarte å holde på en liten stund før mamma så det, og etter det har jeg vært veldig "redd" for dyr fordi jeg ikke føler at jeg har kontroll over dem... Kan selvfølgelig også henge sammen med at jeg er en kontrollfrik, jeg vet ikke, jeg. Men jeg liker i hvert fall verken hunder eller katter!
Gjest Lady-M Skrevet 3. desember 2004 #18 Skrevet 3. desember 2004 Jeg liker både katter og hunder, liker alle dyr egentlig. Har to katter. Når vi flytter til et hus med større hage vil jeg ha hund. En am. cocker spaniel.. de er så herlige! Nå får jeg nøye meg med en pusen min som tror hun er hund. Hund sitter og logrer med halen i gangen når vi kommer hjem, går tur i skogen og elsker å løpe etter ballen eller andre ting vi kaster. Det lukter også valp av magen hennes.
Midnattsol Skrevet 3. desember 2004 #19 Skrevet 3. desember 2004 Her var det mye uvitenhet om hunder.. Jeg er et hundemenneske helt klart, men katter er søte de...noen av de. Dessuten tåler jeg ikke katt så kunne aldri hatt det uansett.
Gjest pace Skrevet 3. desember 2004 #20 Skrevet 3. desember 2004 Jeg liker ikke russere og mennesker med stor nese. De er oppblåste, uten fri vilje, og arrogante. Ganske onde også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå